Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Eutron Invest prezinta: RFID–Tehnologia care dezbraca produsele de secrete

26 Octombrie 2004



PSC, compania care a realizat primul cititor de coduri de bare din lume, alaturi de partenerul sau roman Eutron Invest, a prezentat in premiera pentru Romania, cititorul hibrid RFID/coduri de bare. Conferinta organizata cu aceasta ocazie a adus participantilor posibilitatea de a se familiariza cu avantajele tehnologiei RFID (Identificarea prin Radio Frecventa) fata de citirea obisnuita a codurilor de bare. RFID inseamna o trecere la frecvente mai joase ale spectrului electromagnetic, oferind posibilitatea de citire prin materialele folosite la ambalare. Spre deosebire de codurile de bare care necesita o scanare individuala, prin RFID se poate procesa simultan un numar mare de etichete. „Poti sa compari scanarea codurilor de bare cu pescuitul la undita. RFID, in schimb, este ca o plasa de pescuit. Aduni tot ce exista sub barca ta, chiar daca nu vezi tot ce se poate strange in ea. Apoi, selectezi printre rezultate, ca sa vezi daca doresti sau nu sa pastrezi ceea ce ai capturat“, explica Clarke McAllister, PSC RFID Solutions Manager.


Dan Tone, director general Eutron Invest
Interviu Dan Tone, director general Eutron Invest


Ce aduce nou solutia RFID?
Este o solutie adoptata de jucatori importanti din lumea retail-ului, logistica, productie sau alte domenii. Prin implementarea ei se are in vedere preocuparea reducerii costurilor si un control mult mai eficient a ceea ce exista in magazin, pe linia de fabricatie, in camion sau depozit. Tehnologia nu constituie o noutate pentru ca avem si alte exemple de folosire a ei cu succes: carduri de proximitate sau chei de tip non-contact.



Microcipul care face diferenta


Tehnologia RFID se bazeaza pe existenta unei etichete care incorporeaza in structura ei un microcip. Informatiile cuprinse in acest microcip pot fi mult mai variate decat in cazul codurilor de bare obisnuite, ele putand fi citite prin simpla introducere a etichetei intr-un camp electromagnetic.


Noutatea pe care o aduce RFID este ca se doreste o aplicare a acestei tehnologii acolo unde cantitatea de informatie in eticheta depaseste posibilitatile codurilor standard de bare actual. Si in cazul codurilor de bare exista foarte multe preocupari in acest sens. S-a ajuns deja la capacitati de inmagazinare foarte mari, cum ar fi codul 2D si asa mai departe, dar in cazul codurilor de bare intotdeauna trebuie apasat un buton pentru citire, sau reproducerea pe sub o raza laser sau prin fata unui cititor. Problema care apare intotdeauna, in cadrul codurilor de bare, este factorul uman.



Fara cozi imense!


Prin radiofrecventa citirea informatiei se face fara ca cititorul sa genereze cumva citirea. Avantajele care decurg de aici sunt importante: consumatorii nu mai fac cozi interminabile, iar magazinele nu mai angajeaza o armata de oameni care sa se uite la raft sa vada daca mai sunt produse.


In cat timp credeti ca introducerea acestor „etichete inteligente“ va genera un standard?
Ca sa ajunga un standard global, trebuie sa mai treaca cel putin 4 sau 5 ani. De fapt, nu exista standard unic! Sigur, se doreste o standardizare, dar vorbim de diverse aplicatii. Una este sa aplici etichete radiofrecventa pe toate produsele aflate intr-un magazin care are 50.000 de articole active pe raft, alta este sa foloseste eticheta de cod de bare pentru 1000 de paleti pentru o societate de logistica. Sunt diferente efective de citire. Una este sa ai terminale portabile, alta este sa le ai fixe pe pereti, cadre de usa sau pe motostivuitoare.



RFID, camp de lupta pentru standardizare



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite