Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Tehnologia informaţiei în administraţia publică – aspect strategic

25 Septembrie 2008



Termenul “strategie” a fost adoptat din terminologia militară de către alte domenii ale activităţii umane – în special de către economie şi politică. Scopurile strategice sunt, prin definiţie, cele care au o importanţă esenţială pentru stadiul de dezvoltare a unei ţări sau comunităţi. Cea mai mare îngrijorare ce apare în general este cea referitoare la faptul că acţiunile necesare punerii lor în practică vor determina schimbarea unor condiţii actualmente existente, iar introducerea tehnologiei informaţiei în administraţia publică este o astfel de activitate.


Guvernarea, indiferent de nivel şi instituţiile care o pun în aplicare, este cel mai important investitor şi, în acelaşi timp, utilizator al tehnologiei informaţiei. Administraţia publică se găseşte, cu certitudine, în pragul intrării într-un proces de transformare important pe termen mediu şi lung, iar disponibilitatea sa în ceea ce priveşte implementarea tehnologiilor moderne ale informaţiei este cheia acestei transformări.
Ness este un partener de încredere pentru autorităţi şi instituţii publice din întreaga lume, oferind soluţii de înaltă clasă pentru o gamă largă de proiecte, începând cu securitate, integrare şi design şi terminând cu implementare, consultanţă şi suport.


• Ness a implementat pentru Autoritatea Judiciară din Israel un sistem informatic juridic naţional, aducând on-line comunicaţiile şi toate documentele juridice aferente, care a permis instrumentarea în format electronic a cazurilor. În proiect au fost incluse 40 locaţii şi peste 3000 de angajaţi din sistemul juridic (curte supremă, tribunale regionale, instanţe de judecată de toate tipurile). Sistemul centralizat face legătura între autoritatea judiciară şi infomaţiile din cazuistică pentru cei peste 600 de judecători şi personalul lor auxiliar, la fel ca şi cea între instituţiile publice, firmele de avocatură şi cetăţeni.


• Cea mai înaltă autoritate cehă de cadastru şi publicitate imobiliară (CUZK) asigură administrarea uniformă a cadastrului în Republica Cehă, producţia şi publicarea hărţilor fundamentale şi tematice şi a altor publicaţii, crearea managementului sistemului informatic de cadastru şi publicitate imobiliară. Sistemul informatic al CUZK, implementat de Ness, este unul dintre cele mai mari din Europa, deservind 7.000 de utilizatori interni şi externi. Fiecare modificare a datelor de cadastru operată în orice locaţie fiind salvată într-o bază de date centralizată în maxim 2 ore, fiind utilizată de 3000 de clienţi din sectoare comerciale şi administraţie publică.


În România, Ness este în faza finală de implementare a unui proiect major de sistem informatic integrat, bazat pe tehnologie SAP, în cadrul administraţiei publice locale, care va constitui o referinţă pentru domeniul public românesc. Situaţia iniţială în care se afla clientul era caracterizată de un grad înalt de manualitate a activităţilor, o slabă automatizare a fazelor de proces, un grad ridicat de eterogenitate a aplicaţiilor folosite, toate făcând aproape imposibilă urmărirea şi gestionarea eficientă
a activităţii generale. Arhitectura sistemul SAP implementat a inclus o componentă ERP, ce a permis automatizarea tuturor proceselor importante ale instituţiei şi gestionarea lor în timp real, obţinerea de rapoarte de verificare sau analiză în timp util, o componentă BI, ce a facilitat obţinerea de rapoarte consolidate şi o componentă Enterprise Portal, ce reprezintă soluţia aleasă pentru colaborare şi comunicare.


Conform teoreticienilor, administraţia publică actuală este considerată ca fiind la a 5-a generaţie, de la începuturile existenţei statale în lume, concentrată pe tratarea oamenilor nu ca şi “clienţi”, ci ca “cetăţeni”. Rolul cetăţeanului trebuie să fie acela de a participa activ la guvernare şi nu cel de simplu utilizator.


În cazul administraţiei publice, aceasta va trebui să înveţe să-şi organizeze informaţiile deţinute, astfel încât să faciliteze procesul democratic al luării de decizii, al construirii în consens, al dialogului şi deliberării. Acum 30 ani, în Statele Unite, 75% dintre cetăţeni credeau că administraţia face ceea ce este corect, iar astăzi doar 25% dintre ei mai cred acest lucru. Existenţa unei eroziuni a încrederii în instituţiile publice se manifestă clar la nivelul administraţiei publice din toată lumea şi impune, ca unică soluţie, o atitudine curajoasă şi dorinţa de schimbare reală şi evoluţie din partea celor ce o conduc.


Pentru mai multe detalii despre Ness România, vizitati www.ness.com



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite