Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Info World, prezenţă românească constantă în Republica Moldova

25 Septembrie 2008



Trăim o evoluţie tehnologică în care informaţia abundă, trebuie filtrată şi stocată... Informatizarea activităţii umane e singura cale prin care se poate realiza eficient acest proces şi a cuprins aproape toate sectoarele sociale şi economice. Sistemul de sănătate, nu numai că nu face excepţie de la această regulă, ci, dimpotrivă, este cu siguranţă unul din sectoarele care solicită o modernizare accentuată şi accelerată.


Cunoscând această necesitate şi anticipând evoluţia societăţii cu ani de zile înainte, INFO WORLD a dezvoltat şi implementat soluţii informatice integrate care răspund cerinţelor specifice sectorului de sănătate. Compania, al c[rei personal depăşeşte 150 de angajaţi, dintre care mai mult de jum[tate sunt dezvoltatori de software, a devenit în peste 8 ani de activitate unul dintre furnizorii de bază de soluţii informatice pentru sistemul medical din România.
Evoluţia a fost spectaculoasă şi a coincis cu efortul pe care societatea românească în sine l-a făcut spre adaptarea la specificul Uniunii Europene şi la politicile ei în toate sectoarele. În domeniul sănătăţii, produsele Info World au plecat de la stadiul de ”insule” şi au evoluat spre conceptul de ”reţea”.


Când Info World a început modernizarea spitalelor din România, oferind suita ”Hospital Manager”, s-a făcut pasul înainte spre o utilizare electronică a datelor, mult mai eficientă din punctul de vedere al accesibilităţii şi securităţii lor. Dar acest lucru nu mai e suficient acum, când mobilitatea persoanelor este extremă. Spitalele trebuie să comunice între ele şi la nivel informatic!


Comunicarea în reţea
Primul pas în atingerea dezideratului de ”reţea” a fost făcut tot de Info World prin lansarea unor servicii de telemedicină, care permit medicului dintr-un spital să se poată consulta cu medicul din alt spital, aflat la zeci sau sute de kilometri distanţă. La început a fost Spitalul Judeţean Târgovişte legat cu Spitalul Cantacuzino din capitală, iar mai apoi a fost proiectul Health Optimum, un consorţiu cofinanţat de Comisia Europeană care urmăreşte să implementeze servicii de telemedicină în câteva regiuni reprezentative din Europa. Telemedicina nu e o simplă video-conferinţă, ea permite medicilor să urmărească simultan aceleaşi investigaţii medicale, fie că e vorba de radiografii, analize ale sangelui sau alte tipuri de investigaţii. Întregul proces medical prin care trece pacientul este înregistrat în dosarul său electronic de sănătate (Electronic / Personal Health Record) şi poate fi urmărit şi analizat de medicul care îl are în grijă, în condiţii stricte de respectare a intimităţii. Acesta e motivul pentru care Info World a lansat Hospital Manager 3.0, o nouă abordare asupra modului în care se administrează resursele unui spital care de această dată nu mai e singur, ci e integrat într-o reţea interdependentă de resurse administrative, economice şi umane, în-tr-o evoluţie de la produs la serviciu.


Pod informatic din 2005
Şi pentru că experienţa şi resursele îi permit, Info World a făcut iarăşi paşi de pionierat, de data aceasta în Republica Moldova. Prima etapă a fost Institutul de Neurologie şi Neurochirurgie în octombrie 2005, unde a fost implementat produsul flag-ship al companiei, Hospital Manager. În această perioadă se implementează tot aici IQPACS, un sistem informatic de imagistică medicală pentru radiologie şi telemedicină. Ambele iniţiative au fost paşi de pionierat şi s-au constituit într-un proces de transfer tehnologic şi de cunoaştere, care au ca efect polarizarea spre modernizare a ţării vecine.


Un alt reper marcant al activităţii Info World în Moldova este informatizarea, în februarie 2008, a Centrului Naţional de Transfuzia Sângelui prin intermediul soluţiei profesionale CTS Manager. Aceasta funcţionează în acest moment la Chişinău, dar urmează a fi extinsă în Bălţi şi Cahul în perioada imediat următoare.


Un interes deosebit a fost arătat medicilor de familie, pentru că aceştia sunt primii care interacţionează cu marea masă a pacienţilor şi este ştiut că activitatea lor poate produce, în timp, o modificare a percepţiei publicului larg asupra sistemului public de sănătate. Soluţii specifice pentru medicina de familie au fost aşadar implementate la Clinica Universitară de Asistenţă Medicină primară, care acoperă în acest moment un sector al Chişinăului, din cele 5 existente. Aceasta permite fluidizarea activităţii, tipărirea automată a documentelor necesare şi va asigura integrarea cu sistemele de investigaţii radiologice la distanţă.


Activitatea Info World în Republica Moldova este încă o pagină ce se scrie. Modernizarea activităţii spitalelor, dar şi a altor instituţii publice cu ajutorul unor produse şi servicii personalizate se face în acord cu necesităţile specifice ale Republicii Moldova şi îi asigură acesteia un impuls în efortul ei de apropiere către Uniunea Europeană.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite