Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Romsoft - strategie, competenţe, decizie

24 Octombrie 2008



Una dintre schimbările importante din strategia Romsoft este adăugarea unei noi linii de business prin abordarea sectorului public. Ca integrator Romsoft a interacţionat şi anterior cu acest sector, însă doar ca furnizor de infrastructură. Noua linie de business este parte a unui plan pe termen lung şi reprezintă atât atingerea unui nivel de maturitate din partea companiei cât şi a pieţei în sine care este acum capabilă să genereze un număr considerabil de proiecte complexe.


Urmarea directă a acestei strategii este generarea unui volum de afaceri considerabil din proiecte de integrare (software Oracle, hardware HP, IBM, comunicaţii Cisco) prin contracte atribuite în urma participării la licitaţiile publice.
"Adăugarea acestei noi linii de business are loc pe fondul consolidării segmentului tradiţional pe care am activat, acela al companiilor industriale. Este evident că sectorul public va fi în prim planul pieţei în anii următori prin concentrarea celor mai importante investiţii. Oportunităţile sunt generate atât de fondurile alocate de Uniunea Europeană dar şi de cerinţele reale pentru sisteme IT moderne prin care sistemul public să relaţioneze cu cetăţenii şi cu instituţiile europene. În instituţiile publice sunt numeroase direcţii care au nevoie de informatizare pentru a se intrega în sistemul european, iar activitatea se desfăşoară dificil pentru că e greu să fii în Uniunea Europeană şi să nu ai informaţii consolidate. Managementul documentelor, spre exemplu, necesită obligatoriu proiecte de modernizare, atât din punct de vedere tehnologic cât şi la nivel de fluxuri informaţionale" ne-a declarat Claudia Ursăţeanu, Director General Romsoft.



Orice drum nou cere o pregătire temeinică


Transformările care sunt necesare ca instituţiile publice româneşti să poată funcţiona la standarde europene, implică investiţii masive în ITC, iar această situaţie aduce oportunităţi de afaceri pentru întreaga piaţă nu doar pentru Romsoft. Pe de altă parte, complexitatea acestor proiecte necesită o pregătire serioasă din partea companiilor tehnologice, mai ales pentru ca multe dintre acestea sunt realizate cu fonduri europene, cerinţele fiind ridicate, iar monitorizarea permanentă. În cadrul planului de business prin care Romsoft a pregătit abordarea sectorului public erau prevăzute investiţii importante în pregătirea echipei. Un număr mare de consultanţi a participat la
cursurile Universităţii pentru Parteneri Oracle desfăşurate la Istanbul, consolidându-şi cunoştinţele referitoare la noile versiuni ale aplicaţiilor Oracle. De asemenea, în a doua parte a anului au fost organizate sesiuni interne de pregatire care au vizat metodologia de implementare a aplicaţiilor Oracle cu aplicabilitate în sectorul public.


Mai mult, anual în cadrul RomSoft se derulează sesiuni de recertificare a echipei pe segmentele pe care îşi desfăşoară activitatea, respectiv Oracle, IBM sau HP, peste 80% din angajaţi deţinând deja asemenea certificări. Complementar, în 2008, compania şi-a updatat certificarile privind managementul calităţii, în prezent compania fiind certificată ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 şi OHSAS 18001.


"Unul dintre cele mai importante proiecte gestionate de Romsoft în 2008 din este cel de la Conpet SA Ploieşti. Este un proiect amplu, cu valoare adăugată ridicată, care vizează toate aspectele IT ale clientului şi implică desfăşurarea
întregii palete de produse şi competenţe. Proiectul are în componenţă hardware, comunicaţii CISCO, ERP de la Oracle, document management etc. Conpet a fost un cont targetat de cei mai importanţi jucători din piaţa de IT, alegerea Romsoft fiind luată după o analiză îndelungată.

Preocuparea noastra principală a fost să înţelegem specificul acestui domeniu. Romsoft avea legături cu sectorul public prin proiectele de infrastructură în care am fost implicaţi ca subcontractori şi care ne-au asigurat o primă apropiere şi formarea unei viziuni. Pentru a avea însă o abordare coerentă am iniţiat un parteneriat cu una dintre cele mai mari firme de consultanţă, Deloitte, prin care am încercat să avem acces la know how şi competenţe de top.
Intern am demarat o intensă şcolarizare a oamenilor, pentru care am apelat la experienţa şi suportul oferit de Oracle. Am considerat necesară o asemenea abordare pentru că, din punctul meu de vedere, Sectorul Public este un domeniu în care intri greu dar poţi ieşi repede. Nu ne-am propus să câştigăm unul, două proiecte şi să ne oprim. Un proiect pe acest sector nu înseamnă nimic dacă nu urmează o consolidare a poziţiei, acumularea unor competenţe şi formarea unui renume. Această abordare implică o pregătire temeinică, atât a firmei cât şi a oamenilor
“.


Neutralitatea tehnologică, sau atu-ul unui integrator


Atuurile Romsoft a fost echidistanţa tehnologică şi implicarea în parteneriate cu cei mai importanţi vendori din industrie. Astfel compania a putut construi pe cele mai bune tehnologii cele mai potrivite soluţii pentru clienţii proprii.
În martie 2008 RomSoft şi-a reînnoit parteneriatul cu Oracle, obţinând titlul de Oracle Certified Advantage Partner pentru categoria de aplicaţii Oracle E-Business Suite şi tehnologie Oracle. De asemenea, RomSoft şi-a continuat activitatea pe liniile de business JD Edwards, Siebel CRM, Hyperion, Universal Content Management (Stellent) şi soluţiile collaborative Oracle Beehive. În septembrie 2008, RomSoft şi-a reînnoit parteneriatul cu HP, devenind HP Preffered Partner 2009. În urma volumului de afaceri derulat cu HP România, RomSoft se afla la finalul procesului de semnare a contractului de parteneriat direct care îi va permite să devina HP Value Partner. Acest contract va permite achiziţionarea directă de la HP a echipamentelor şi posibilitatea ofertării unor soluţii la preţuri mai accesibile pentru companii.


Pe linia de afaceri cu IBM, compania a obţinut pentru 2007, la numai doi ani de la începerea relaţieide parteneriat, IBM Growth Partner Award of Excellence. Acest premiu este acordat anual partenerilor IBM care obţin cea mai mare rată de creştere a afacerii. Modul de acordare a premiului ia în calcul nu doar valoarea vânzărilor realizate din produse sau servicii ci şi creşterea generală a cifrei de afaceri a companiei, numărul clienţilor, resursele alocate precum şi certificările obţinute. Cu acest premiu, Romsoft se alătură unui grup de 20 de parteneri de afaceri ai IBM din regiunea EMEA (Europe, Middle East and Africa) care au primit anterior această recunoaştere.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite