Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Endava deschide al doilea centru īn Cluj

25 Octombrie 2008



Endava România a deschis, la începutul acestei luni, un nou centru pentru dezvoltare şi suport la Cluj, cel de al doilea în Cluj şi al patrulea în România, cu o suprafaţă de 600 mp şi 110 angajaţi. Deşi Centrul de Coordonare Regională se află în Bucureşti, managementul pentru România al societăţii va rămâne în Transilvania datorită infrastructurii şi posibilităţilor tehnice.

La doi ani de la intrarea pe piaţa românească, Endava România a inaugurat al doilea birou în Cluj, în prezenţa reprezentanţilor consiliului de administraţie britanic, John Cotterell- CEO Endava şi Mike Kinton- Preşedinte al Consiliului de Administraţie. Înfiinţată ca urmare a fuziunii, în 2006, cu societatea clujeană AGS, Endava România are astăzi 142 de angajaţi (iniţial 72), o cifră de afaceri în 2007 de 1,8 mil. EURO şi o previziune de 2,68 mil. EURO pentru 2008.
Marian V. Popa, Managing Director Endava Eastern Europe: “Al doilea sediu în Cluj reprezenta o necesitate până la sfârşitul anului! Atunci va fi nevoie de al treilea! Piaţa este în continuă dezvoltare, iar clienţii ne solicită pentru proiecte tot mai complexe.”


Marian V. Popa, Managing Director
Endava Eastern Europe


Angajaţi români, cu diplome internaţionale
Sediul central al companiei Endava este în Londra şi deţine centre de dezvoltare şi suport software în Marea Britanie( Londra şi Oxford), România (Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi) şi Moldova (Chişinău şi Cahul). În România, Endava este un furnizor recunoscut de soluţii IT pentru sectorul financiar-bancar, dar şi în domeniul telecomunicaţiilor, media şi servicii profesionale în regim de outsourcing.


John Cotterell, CEO Endava: “Am ales România datorită complexităţii sistemelor, a proiectelor de durată şi a capitalului uman foarte bine pregătit din IT, vorbitori de limbă engleză, dar şi buni cunoscători ai pieţei. O mare parte a angajaţilor deţin certificări tehnice recunoscute internaţional: Prince2, MCP, MCAD, MCSE, MCSD, Cisco, Sun, Oracle sau ISEB.”


Datorită expertizei în domeniul financiar-bancar, a experienţei în implementarea de componente şi din dorinţa de a oferi o gamă extinsă de soluţii pentru clienţi, Endava a dezvoltat parteneriate şi cu alţi furnizori de soluţii software (Infotech, EON Technologies sau Tricerion), ceea ce permite acoperirea unei arii mai largi de competenţe, de la securitate la core banking şi outsourcing pentru orice companie, inclusiv pentru cele care nu deţin software Endava.


Equitas, principala sursă de venituri
Cea mai cunoscută soluţie software a Endava este Equitas, o aplicaţie complexă cu module destinate managementului fondurilor mutuale şi fondurilor de pensii, societăţilor de creditare şi leasing, precum şi securităţii acestora.
Marian V. Popa, Managing Director Endava Eastern Europe: “Equitas deţine o cotă de 60% din piaţa românească a soluţiilor software pentru fonduri mutuale, fonduri de pensii şi bănci depozitare. Cel mai nou modul dezvoltat este “Asigurări de viaţă”, prin intermediul căruia Endava doreşte să îşi asigure o cotă de piaţă de 65-80% din acest segment.”


Modulele sunt adaptabile în funcţie de necesităţile şi solicitările utilizatorilor, realizându-se astfel o soluţie specifică pentru fiecare client. Printre cei care au ales soluţiile Endava se numără companii financiare din Europa, dar şi din SUA, între care putem enumera: Pioneer Investments, Aviva, Target Asset Management, Globinvest, BRD Societe Generale, BRD Fond de pensii, BT Aegon, Banca Transilvania, IMO Finance.


Planuri de dezvoltare pe termen mediu
În condiţiile unei crize accentuate în domeniul financiar-bancar, provocată de prăbuşirile mai multor instituţii din SUA, Endava consideră că nu va fi afectată, plănuind deschiderea unor noi centre şi lărgirea portofoliului de soluţii.
Principalul motiv este faptul că sistemul bancar românesc este încă în faza de dezvoltare, astfel încât fiecare tehnologie implementată este una modernă şi eficientă.
Marian V. Popa, Managing Director Endava Eastern Europe: “Avem în vedere deschiderea unui nou sediu în Cluj, cu o suprafaţă de 2.000 mp. Urmează în a doua jumătate a anului viitor să deschidem cel de-al doilea birou din Iaşi şi suntem în discuţii pentru un centru în Bucureşti, care să susţină dezvoltarea unui ERP, pentru care avem deja solicitări. De asemenea, plănuim în următorii doi ani deschiderea unor noi puncte de lucru în Târgu Mureş, Craiova, Galaţi sau Oradea (locaţii care în momentul de faţă se află în stadiul de evaluare). Endava are în acest moment 500 de angajaţi, 80% dintre ei fiind localizaţi în România şi Republica Moldova, şi ne dorim ca până la finele anului 2010 să avem un număr dublu de angajaţi.”


Alexandru Pădure



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Vesa Larisa
As dori sa fac parte din echipa dumneavoastra. In acest sens si in masura in care oferta serviciilor mele v-ar putea interesa, cu respect solicit o adresa de e-mail la care sa va pot trimite CV-urile mele. Va multumesc
01 Septembrie 2010, 05:44:21