Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

PLM Express stimuleaza CREATIA companiilor mici si mijlocii

26 Octombrie 2004



Pascal Girard, Regional Manager, PLM Solutions, Dassault Systèmes, CEMAProduct Lifecycle Management (PLM) este solutia care permite producatorilor sa stranga ideile de la clienti, ingineri si oameni de stiinta si sa le transforme in produse si servicii care domina piata. Devenit un termen standard al industriei aeronautice si auto, PLM se extinde rapid in toate industriile atat datorita valorii adaugate furnizate clientilor, cat si continutului mesajului sau: inovatie si competitivitate. Dl. Pascal Girard, invitat de onoare al „Forumului PLM 2004“ organizat de IBM, ne-a oferit posibilitatea de a discuta despre strategiile, tendintele si ultimele inovatii in acest domeniu.


De unde provine denumirea Express a noii solutii PLM?
Ne-am decis pentru aceasta denumire Express deoarece am dorit sa ajutam departamentul de vanzari in transmiterea mesajului potrivit catre clienti: PLM Express inseamna produse care pot fi obtinute, instalate si administrate rapid.


Solutiile PLM ofera servicii in timp real?
Intr-o oferta buna de produse PLM, serviciile sunt esentiale. Portofoliul Express inseamna hardware, middleware software, servicii si finantare. PLM Express reprezinta o initiativa a Laboratorului Dassault Systèmes pentru dezvoltare de software concretizata intr-un produs si incorporata in expertiza, consultanta, servicii, marketing si vanzari furnizate de IBM. Impreuna oferim o solutie completa, eficienta din punct de vedere al costurilor. Noile oferte PLM sunt adaptate companiilor mici si mijlocii, oferind o serie de optiuni financiare atractive. De altfel, clientii IMM-uri au cerut acest pachet care contine elemente testate in diferite industrii si care le deschide drumul catre accelerarea proceselor de lansare pe piata a produselor, inovatie, obtinere de venituri suplimentare si scaderea costurilor.


Care este raportul IBM-Dassault Systèmes in pachetul PLM Express?
Intr-o implementare clasica de CAD, 80% din resurse sunt reprezentate de software, licente, si numai 20% sunt servicii. Cand vorbim despre un pachet PLM balanta intre software si servicii este mult mai echilibrata, 50%, deoarece un astfel de proiect necesita atat servicii inainte de implementare (analiza business-ului), personalizare (fiecare afacere este diferita), cat si dupa implementare.


Cat de mult trebuie modificat pachetul PLM standard pentru a deveni „on-demand“?
Pentru industrii in care am implementat proiecte, in care avem capitalizata experienta, nu este nevoie de prea multa personalizare si ca atare furnizam solutia potrivita intr-un timp foarte scurt. Proiectele pentru industrii noi necesita mai mult timp in faza preliminara implementarii efective deoarece trebuie sa intelegem afacerea respectiva, sa efectuam teste, etc. Abordarea noastra este foarte pragmatica si se concretizeaza in oferirea solutiei care aduce cele mai mari beneficii clientului.


Este eficient pentru o companie mica sa investeasca intr-un produs PLM Express?
Este nu numai eficient, dar as putea spune vital. Capacitatea de a lansa pe piata in mod constant produsele potrivite, la momentul potrivit nu mai reprezinta un avantaj competitiv, ci o conditie absolut necesara pentru supravietuire. Intr-o companie sunt factori care influenteaza acest proces: modul de organizare, capacitatea de productie, reteaua de distributie, etc. Ofertele PLM Express faciliteaza integrarea proceselor de afaceri pentru companiile mici si mijlocii, ajutandu-le sa reactioneze rapid fata de orice oportunitate a pietei.


Product Lifecycle Management a devenit un termen standard in industria de profil. Ce ne puteti spune in plus despre PLM?
IBM a inventat acest nume in 1999. Datorita valorii adaugate furnizate clientilor si continutului mesajului sau, PLM a devenit un termen standard. Dar PLM nu inseamna numai o combinatie de produse si solutii, ci descoperirea modului ca acestea sa conlucreze eficient in atingerea unui scop precis. In lumea virtuala este foarte complicat sa dezvolti infrastructura care sa suporte provocarile unei solutii PLM. Fiecare client are propriul sau PLM.


Ce industrii pot beneficia prin adoptarea unei strategii PLM?
Toate companiile, din toate domeniile industriale, pot beneficia de strategia PLM. In acest moment, avem multa experienta in industria aeronautica, auto si a transporturilor, insa abordam cu acelasi respect toate industriile. Piata PLM este in continua dezvoltare. Ne-am angajat sa oferim clientilor cele mai bune solutii si metodologii pentru managementul ciclului de viata al produselor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite