Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Serviciile IBM transformă IT-ul din cost īn profit

25 Octombrie 2008



Serviciile reprezintă un pilon important în demersul IBM de abordare a pieţei, fiind veriga cea mai orientată către client. IBM oferă servicii prin două divizii separate: Global Business Services (GBS) şi Global Technology Services (GTS). În timp ce IBM GBS se focalizează pe consultanţa de business, GTS se orientează către servicii de infrastructură, standardizare şi automatizare, integrare şi mentenanţă. IBM încearcă prin această divizie să transforme sistemele IT în utilităţi accesibile oricărei companii, indiferent de competenţele tehnice deţinute sau dimensiune.


Divizia este activă şi pe piaţa din România, fiind linia de business a IBM, care a înregistrat cea mai mare creştere în 2007. Oferta de servicii răspunde principalelor nevoi ale companiilor în materie de: reducerea costurilor IT şi creşterea eficienţei operaţionale, transformarea departamentului IT într-un motor de dezvoltare a companiei, reducerea riscurilor asociate sistemelor IT prin creşterea nivelului de securitate şi urmărirea continuităţii operaţionale. Pentru fiecare dintre aceste direcţii, IBM oferă un portofoliu extins de servicii, disponibile printr-o echipă de consultanţi cu pregătire de top, precum şi surse de finanţare.


Reducere de costuri
Pentru reducerea costurilor IT, IBM oferă servicii de mentenanţă şi suport tehnic, optimizarea comunicaţiilor, servicii de virtualizare etc. Multe companii nu au resursele umane necesare unei gestionări competente a sistemului IT, în principal din cauza lipsei de specialişti, cât şi a costurilor mari induse de această categorie de profesionişti. Această problemă poate fi depăşită cu ajutorul pachetului „Servicii de asistenţă pentru infrastructură”, pe care IBM îl oferă atât pentru produse proprii, cât şi pentru produse şi tehnologii ale altor vendori. Un astfel de pachet oferă asistenţă integrată, precum şi timp rapid de răspuns, inclusiv pentru reparaţia echipamentelor. IBM oferă linie de suport atât pentru utilizatorii de produse Microsoft, cât şi pentru utilizatorii de Linux. Serviciile sunt disponibile 24/7, pe trei niveluri: bază, avansat, premium. Optimizarea comunicaţiilor se face prin proiectarea şi implementarea platformelor unificate de comunicare şi colaborare şi contribuie direct la reducerea costurilor generate de telefonie, videotelefonie etc. Alte servicii ce contribuie la reducerea costurilor sunt adoptarea SOA (Service Oriented Architecture), care pune accent pe reutilizarea componentelor software din sisteme legacy şi integrarea tehnologiilor eterogene, precum şi virtualizarea.


Optimizare infrastructură IT
Pentru optimizarea infrastructurii IT, IBM Global Technology Services oferă gestiunea proceselor IT, evaluarea şi clasificarea centrelor de date, precum şi analiză de potenţial SAP. Analiza proceselor IT este o abordare structurată care evaluează nivelul curent de dezvoltare din organizaţia clientului prin raportare la procesele IT Infrastructure Library (ITIL) şi propune un plan de implementare pentru atingerea unui grad superior de dezvoltare. Evaluarea şi clasificarea centrelor de date este un instrument pentru evaluarea riscurilor, prin care orice client poate afla starea curentă a centrului de date şi complementar, precum şi gradul de complianţă al acestuia cu standardele în domeniu, reglementările privind managementul riscului sau politicile Green IT. Analiza de potenţial SAP alături de SAP Firefighter sunt servicii de analiză şi supraveghere a mediului SAP şi de prezentare detaliată a sugestiilor de îmbunătăţire ce pot fi aduse acestuia. Complementar, sunt disponibile servicii pentru serverele IBM: proiectare şi planificare arhitectură, consolidare şi administrare structuri de servere.


Securitate şi eliminare riscuri
O grupă importantă de servicii oferite de IBM Global Technology Services este cea dedicată eliminării riscurilor şi maximizării securităţii. Cele mai importante servicii din acest pachet sunt: guvernarea securităţii, evaluarea politicii de confidenţialitate, asigurarea integrităţii datelor în cadrul tranzacţiilor, gestiunea accesului şi identităţii. Sunt disponibile inclusiv servicii de hacking etic pentru descoperirea punctelor slabe din reţea.


Surse de finanţare
Serviciile oferite de IBM au ca scop transformarea IT-ului din cost în profit, din piedică în motor al dezvoltării companiei şi al productivităţii. Pentru ca accesibilitatea acestor servicii să fie maximă, IBM oferă inclusiv surse de finanţare prin IBM Global Financing, pentru ca beneficiarii să nu blocheze capitalul propriu. RCS & RDS este una dintre companiile româneşti care a ales IBM Global Technology Services pentru implementarea şi întreţinerea proiectului de extindere a infrastructurii 10 GB realizat cu echipamente CISCO, iar contractul a fost finanţat de către IBM Global Financing.


Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite