Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Experienţă bancară internaţională disponibilă īn Romānia prin Viveo Technology

25 Octombrie 2008



Viveo Technology este cel mai proaspăt jucător intrat pe piaţa românească de software bancar. Compania este nouă ca prezenţă comercială dar, în ultimii 12 ani, principalele produse au fost dezvoltate la Bucureşti unde a activat Departamentul de Cercetare-Dezvoltare. Viveo aduce în România experienţa lucrului cu peste 750 de bănci la nivel global, precum şi produse inovatoare ca eBanking pe platformă Web 2.0. Am aflat mai multe despre planurile locale de la Martin Hubert, Director General Adjunct Viveo şi Victor Martin, Director General, Viveo Technology.

Market Watch:
Viveo Technology a fost prezent până acum în România cu precădere prin Departamentul de Cercetare si Dezvoltare şi mai puţin ca activitate comercială. Care este background-ul extern al Viveo din punct de vedere al produselor şi referinţelor?


Martin Hubert: În portofoliul Viveo pot fi găsite produse pentru orice tip de instituţie: bănci de retail, private, de investiţii sau cu altă specializare. Propunem sisteme de core-banking, soluţii pentru rezolvarea problemelor de compliance (anti-money-laundry, managementul riscului, sisteme de raportare etc.), precum şi platforme de eBanking, unelte de marketing şi sisteme pentru managementul informaţiei (MIS) şi al clienţilor (CRM). Pentru 80 de bănci de pe mai multe continente Viveo este un one-stop-shop pentru produse de software bancar, iar alte 670 de bănci ne sunt clienţi pentru unele dintre produse. Suntem foarte activi în Franţa şi în lumea francofonă şi avem o prezenţă semnificativă în Asia (China, Malaesia), USA (Citibank şi Bank of NY) în UK (HSBC şi Barclays) şi Italia (Banca Intessa).


MW: Cum percepeţi piaţa locală prin prisma experienţei internaţionale?
Martin Hubert: Piaţa din România are un potenţial major de creştere dacă ne gândim că jumătate din populaţie nu este încă înrolată în sistemul bancar. Această situaţie creează oportunităţi pentru Viveo Technology. Băncile active local vor creşte în continuare, într-un ritm alert, iar uneltele acestora vor trebui adaptate la volume mari şi activităţi complexe, cu precădere în zona de Front Office.


Tradiţional, băncile pun accentul în dezvoltarea sistemului IT pe aspectele operaţionale şi de producţie, pe Back Office. Următorul nivel de care se ocupă este cel al conformităţii cu legislaţia locală şi internaţională, precum şi cu reglementările la nivel de industrie, cum ar fi anti-money-laundry sau Basel II. După această etapă sunt abordate aspectele legate de sistemele de management al clienţilor şi distribuţie, adică Front Office. Aici sunt oportunităţile majore de creştere, pentru că primul dintre acestea atrage clienţi şi cel de al doilea ajută la gestiunea eficientă a acestora, iar aceste două elemente asigură diferenţierea în piaţă.


Victor Martin: Creşterea foarte rapidă, nu a pus accent pe calitatea relaţiei cu clientul. Odată ce creşterea organică se va tempera, se va schimba şi relaţia cu clientul. Băncile se vor orienta inevitabil către fidelizarea clienţilor şi pe a câştiga clienţi din sistem, nu din afară acestuia, ca până acum. Această abordare este necesară pentru menţinerea rentabilităţii şi nu se poate face decât prin investiţii în soluţii specializate – CRM bancar, soluţii de ebanking moderne şi inovative etc.


MW: Soluţiile Viveo acoperă toate aceste etape?
Martin Hubert: Oferim produse pentru toate cele trei straturi, fără ca acestea să se intercondiţioneze. Astfel, soluţiile destinate compliance, precum şi cele de Front Office, sunt destinate inclusiv băncilor care pentru producţie au alte sisteme, deja funcţionale. Noi putem construi peste aceste sisteme, soluţii de Front Office care să permită o diferenţiere în piaţă la nivelul gestionării clienţilor.
Victor Martin: Suita de produse Viveo este modulară, iar aceste module se pot interconecta cu orice alte aplicaţii în funcţie de infrastructura deja existentă la client, pentru oricare din liniile de business.


MW: Cum abordaţi lipsa de omogenitate a sistemelor IT din băncile româneşti?
Martin Hubert: Existenţa unor sisteme IT eterogene nu este o problemă, deoarece noi nu avem o abordare de tip “pachet complet integrat”, care să forţeze clientul să schimbe întreaga structură şi să investească într-un proiect mare. Avem o abordare modulară, etapizată, prin care se poate instala numai o piesă din puzzle, cea necesară. Componentele V.Bank se pot integra cu uşurinţă în orice alt sistem, deoarece avem o abordare 100% Service Oriented Architecture. Această abordare aduce două avantaje importante: reutilizarea cu uşurinţă a oricărui element din sistem şi integrarea rapidă a unei componente noi, din orice sursă în orice moment.


MW: Raportul securitate/simplitate este un element cheie pentru succesul unui serviciu de e-Banking. Ce soluţie oferiţi din acest punct de vedere?
Martin Hubert: Avem preocupări constante pentru găsirea unui echilibru între securitate şi accesibilitate. Pentru că totuşi vorbim despre produse bancare, securitatea este pe primul loc şi nu intră în discuţie. Problema principală pentru noi nu se pune între securitate şi accesibilitate, ci între amploarea funcţională şi simplitatea în utilizare. Introducerea multor funcţii într-un serviciu de eBanking îl fac automat mai puţin prietenos. E-banking-ul este incredibil de productiv pentru bănci. Dacă ele au cu adevărat servicii integrate de ebanking, clientul face el însuşi procesul de back office; de aceea, echilibrul se face între accesibilitate şi amploarea funcţională.


Soluţia pe care Viveo a identificat-o pentru accesibilitate constă în migrarea serviciilor de ebanking pe o platformă WEB 2.0 ce permite personalizarea site-ului de către utilizator. Web 2.0 permite ordonarea personală a elementelor folosite cel mai des şi importante pentru utilizator, care astfel îşi creează propria interfaţă, pe măsura necesităţilor proprii. Viveo este prima companie care a lansat un astfel de produs, acesta fiind disponibil în mod curent clienţilor băncii Barclays din Franţa.


MW: Ce tipuri de bănci vizaţi în România?
Victor Martin: Vom aborda piaţa bancară în întregime, pentru că avem produsele necesare. Nu ne propunem un marketshare relevant pentru aplicaţii core-banking, deoarece este un segment dezvoltat, cu oportunităţi doar în cazul noilor intraţi. Ne vom focaliza pe produse modulare de Front Desk, sisteme pentru managementul informaţiilor, gestiunea clienţilor, ebanking etc. În Franţa, sub diverse forme, toate băncile ne sunt clienţi. Ne propunem acelaşi obiectiv şi în România.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite