Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SIBOS 2008 - Diversitate, inovaţie, comunitate

25 Octombrie 2008



Evenimentul anual al industriei financiar-bancare organizat de SWIFT s-a desfăşurat în acest an la Viena în cursul lunii septembrie. Programul Sibos 2008 a fost destinat unei audienţe foarte diverse, cuprinzând atât sesiuni pe teme de interes general, cât şi sesiuni dedicate unor sectoare specifice ale pieţei, precum corporaţii, administratori de fonduri şi investiţii, experţi în standarde sau sesiuni dedicate unor regiuni aflate în proces de dezvoltare.

Sibos înseamnă mai mult decât o conferinţă şi o expoziţie, fiind evenimentul cel mai important al industriei serviciilor financiare, care acoperă toate sectoarele comunităţii financiare şi atrage în fiecare an companii şi reprezentanţi de marcă ai industriei financiare din toată lumea.


Organizatorii au dorit ca ediţia din acest an să marcheze câteva schimbări în modul în care este perceput în mod tradiţional acest eveniment. Accentul a fost pus în mod deosebit pe interacţiune, pe dezbateri şi nu pe discursuri, pe schimbul de idei mai degrabă decât pe cel de cărţi de vizită. Diversitate, inovaţie, colaborare, comunitate, schimbare… – au fost cuvinte cheie pentru evenimentul din acest an.


În afara sesiunilor Conferinţei, Sibos Dialogue Zone a permis înregistrarea contribuţiilor participanţilor la temele propuse, iar organizarea Sibos Labs a creat oportunitatea unor discuţii pe teme de interes pentru grupuri mici de participanţi. Au fost asigurate în premieră facilităţi de traducere simultană şi au fost organizate sesiuni cu caracter regional. Toate acestea sunt parte a strategiei SWIFT de a pune clientul – instituţie financiară membră a SWIFT sau simplu participant - în centrul preocupărilor sale.


Ce reprezintă SWIFT în anul 2008?
• 8.500 utilizatori - din care circa 3.000 de participanţi,
• 208 ţări,
• trafic de până la 16 milioane de mesaje pe zi,
• disponibilitate a reţelei de 99.99 % asigurată permanent,
• peste 350 clienţi corporatişti care interacţionează prin SWIFT cu circa 900 instituţii financiare.


Cu 20 de ani în urmă, tot la Viena, Sibos număra 2.900 de reprezentanţi din circa 60 de ţări. În acea perioadă, volumele de mesaje FIN ajungeau la 1.150.000 mesaje pe zi, cu o disponibilitate asigurată de 99.7 %.


Deşi desfăşurat într-o perioadă critică pentru industria financiară, Sibos a beneficiat în acest an de o participare numeroasă: circa 8.000 de participanţi şi în jur de 250 de companii – instituţii financiare şi furnizori de soluţii informatice şi de telecomunicaţii - în cadrul expoziţiei organizate la Reed Messe Viena.


Plenarele şi sesiunile Conferinţei au cuprins teme de interes general, precum administrarea riscului sistemic financiar şi global, inovaţie şi colaborare, tendinţe perturbatoare şi tehnologii, peisajul economic global şi impactul asupra industriei serviciilor financiare, responsabilitatea socială corporatistă şi altele. Printre subiectele specifice tratate în cadrul sesiunilor s-au numărat proiectul de armonizare a plăţilor în euro SEPA, armonizarea titlurilor de valoare în Uniunea Europeană – MiFID şi TARGET2 Securities, co-existenţa standardelor MT şi MX, cerinţele de reglementare şi conformitatea cu acestea, problemele cu care se confruntă trezorierii corporaţiilor, sistemele de compensare şi decontare, reforma pieţelor titlurilor de valoare, iniţiative în piaţa tranzacţiilor de comerţ, şi altele.


În cadrul sesiunilor Conferinţei - ca şi în reuniunea preşedinţilor Grupurilor naţionale de utilizatori, desfăşurată pe parcursul a două zile înaintea deschiderii Sibos – au fost prezentate informaţii actualizate privind strategia SWIFT. Cuvinte cheie în prezentările reprezentanţilor SWIFT au fost SWIFT 2010, SWIFTAlliance Lite şi SWIFTAlliance Integrator.


Strategia SWIFT 2010 - ”Achieve more, together” - elaborată în 2006, prevedea creşterea cotei SWIFT în spaţiul global al mesageriei financiare, furnizarea de servicii de inter-operabilitate de mare valoare şi focalizare exclusivă pe spaţiul de cooperare şi evoluţia acestuia, prin dezvoltarea a patru direcţii strategice:
• Extinderea atragerii clienţilor din rândul corporaţiilor, având ca ţintă cele circa 2.000 de corporaţii de vârf şi dezvoltarea serviciilor de comerţ;
• Sprijinirea integrării europene, prin implicarea în proiectele derulate la nivel european: TARGET2, TARGET2 Securities, SEPA, Giovannini, MiFID;
• Captarea potenţialului substanţial al pieţelor în dezvoltare (BRIC+) – prin întărirea prezenţei în Brazilia, Rusia, India, China, dar şi în alte ţări cu ritmuri rapide de dezvoltare,
• Creşterea gradului de automatizare şi standardizare a titlurilor de valoare şi investiţiilor alternative.


Strategia SWIFT 2010 a fost revizuită şi au fost puse bazele pentru SWIFT 2015, prin reproiectarea modelelor de preţuri, prin introducerea unui mod mai simplu de conectare la SWIFT, a unei strategii îmbunătăţite privind titlurile de valoare, precum şi a unor soluţii de integrare a sistemelor SWIFT cu aplicaţiile de back-office.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite