Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ARA software grup implementează cel mai mare proiect din administraţia publică locală

25 Octombrie 2008



Cu 1.000 de utilizatori concurenţi, proiectul de implementare a soluţiei DAVA la Consiliul Judeţean Argeş este cel mai mare proiect IT din administraţia publică locală din România. Dezvoltatorul proiectului este grupul de firme ARA SOFTWARE, companie cu peste şapte ani de experienţă în realizarea şi implementarea sistemelor informatice în domeniul public şi privat.


Înfiinţată în 2001, ca urmare a identificării în piaţă a necesităţii de aplicaţii specializate, ARA Software are o echipă de peste 60 de specialişti IT şi proiecte complexe finalizate la companii precum BCR Asigurări, Consiliul Judeţean Argeş, Apa canal 2000 Piteşti, etc. Compania se diferenţiază în piaţă prin adaptarea soluţiilor dezvoltate pe cerinţele individuale ale partenerilor, cât şi datorită analizelor detaliate făcute în fiecare departament al clientului. ARA SOFTWARE a dezvoltat sisteme IT personalizate precum SEAS, implementată la BCR ASIGURĂRI, soluţia AQUA, implementată la Apa Canal 2000 Piteşti, Discovery, implementată la DGCCOA - Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate şi Antidrog, prin combinarea competenţelor proprii cu tehnologiile Microsoft.


Directorul General ARA SOFTWARE, Rodica Lazăr, declara: “După şapte ani de activitate, grupul produce şi dezvoltă soluţii performante şi fiabile, implementate la companii importante.
Cel mai important proiect al ARA Software este cel de implementare a soluţiei DAVA la Consiliul Judeţean Argeş. Proiectul, început în 2005, s-a dezvoltat constant şi de la baza iniţială de 60 de utilizatori şi 20 de locaţii a ajuns în prezent la 1000 de utilizatori distribuiţi în 120 de locaţii”.


DAVA - Soluţie Integrată pentru Administraţia Publică
Implementarea soluţiei DAVA la Consiliul Judeţean Argeş a pornit de la rezolvarea punctuală a unor probleme de natură managerială. Departamentele din cadrul instituţiei se confruntau cu existenţa unui număr mare de documente ce trebuiau să fie citite şi semnate de către persoane aflate în locaţii diferite, cu inexistenţa drepturilor de acces la documente confidenţiale, cu lipsa infrastructurii hardware, întârzierea proceselor de lucru etc. DAVA a fost creată pentru a îmbunătăţi comunicarea şi controlul documentelor/situaţiilor financiar contabile şi administrative, pentru gestiunea proiectelor şi contractelor, şi integrează mai multe module privind aplicaţii financiar-contabile (ex: gestiunea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar, gestiunea bugetelor, contabilitate, calculul şi evidenţa salariilor, încasări şi plăţi), managementul informaţiilor (ex: registratură, gestiunea unităţilor sanitare şi a unităţilor şcolare, managementul contractelor) şi alte aplicaţii administrative (ex: taxe şi impozite, gestiunea licitaţiilor, asistenţă socială, urbanism, arhivare electronică).


Pe lângă cele peste 30 de module integrate, soluţia permite adăugarea/dezvoltarea de noi aplicaţii necesare în funcţie de noile nevoi ale instituţiei (ex: sistem de video conferinţă).


Din punct de vedere tehnic, soluţia funcţionează pe platforma Microsoft Windows Server 2003, suportul Bazelor de Date - Microsoft SQL Server 2005, iar limbajul în care a fost realizată componenta CLIENT este Microsoft.NET Framework 2.0 sub tehnologie de instalare ClickOnce, bazat pe platformele Windows Forms şi Windows Presentation Foundation, numite şi Smart Clients. Platforma permite adăugarea unor noi module şi, implicit, o dezvoltare rapidă pe toate nivelele şi, de asemenea, migrarea către noi tehnologii.


Parteneriatul tehnologic cu Microsoft este unul dintre elementele de bază ale evoluţiei ARA Software. “Ne considerăm “deschizători de drumuri” în ceea ce priveşte dezoltarea tehnică şi informaţională în sectorul public, parteneriatul cu Microsoft fiind un suport real în acest sens. Implementarea soluţiei DAVA în Argeş este un succes, pentru care contractăm resurse şi noi module în fiecare an. Instituţia a “suferit” o transformare radicală în ceea ce priveşte infrastructura informaţională, beneficiile fiind multiple atât pentru populaţie, cât şi pentru angajaţi: viteza de reacţie, soluţionarea problemelor semnalate, transparenţa, integrarea centralizată a informaţiilor şi simpla utilizare a întregului sistem în toate primăriile din judeţul Argeş,” consideră Rodica Lazăr, Director General ARA Software.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite