Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

20% din achiziţiile publice se vor realiza electronic

28 Noiembrie 2008




Modalităţile de e-procurement sunt multiple: site-uri web, portaluri private de eProcurement, eMarketplaces, legături punctuale EDI (Electronic Data Interchange).


Sistemul electronic de licitaţii al Bursei Române de Mărfuri (BRM) reprezintă un ansamblu de aplicaţii Internet care asigură interacţiunea între participanţii la procedurile de pe piaţa licitaţiilor organizate de BRM. Sistemul este conform normelor europene şi legislaţiei naţionale în domeniul achiziţiilor. Pentru a permite accesul în mod egal al agenţilor economici, fiecare etapă a procedurilor, cu excepţia şedinţelor de stabilire a preţurilor, se poate desfăşura simultan atât electronic, cât şi fizic, în ringurile BRM.


Toate interacţiunile cu sistemul se transmit criptat, documentele se încarcă criptat, iar autenticitatea persoanelor care interacţionează cu sistemul este dată de folosirea semnăturii electronice. Din punct de vedere tehnic, cerinţele sunt minime: un computer conectat la Internet.

e-procurement Scoţia


Serviciul eProcurement Scotl@nd este unul dintre cele mai complete şi de succes iniţiative de eGuvernare din lume. Serviciul a fost preluat de Scottish Executive (SE) pentru a fi folosit în tot sectorul public din Scoţia. Serviciul sprijină tot procesul de achiziţii publice, de la publicitate până la contracte în sectorul public şi se integrează uşor în sistemele financiare folosite.


Serviciul permite mecanisme de facturare şi plată prin intermediul cardurilor Visa, denumite Government Procurement Cards (GPC), ceea ce a crescut considerabil eficienţa, controlul şi transparenţa plăţilor pentru achiziţiile publice.


Lucrând îndeaproape cu Barclaycard Business, SE a venit cu ideea de a folosi cardurile GPC Visa al căror număr a fost integrat în sistemul software ca soluţie de settlement. Prin combinarea e-procurement cu GPC Visa s-a obţinut o soluţie automată integrată, care nu necesită documente tipărite pentru plăţi sau achiziţii de mică sau mare valoare. GPC Visa este folosit ca opţiune de plată pentru produse de birou, papetărie, consumabile şi închirieri de maşini. Pe de altă parte, furnizorii au început să ofere şi să aplice reduceri de preţ, întrucât ordinele de achiziţie intrau direct în sistemele de vânzări din back-office, iar plata se realiza în 3-4 zile. Nu există nici o taxă adiţională de factoring asociată acestei soluţii.


Costurile au fost scăzute major: de la 30 de dolari pentru o tranzacţie manuală la 0,30 dolari pentru o tranzacţie automată prin e-procurement.


Beneficiile sistemului sunt existenţa unei singure platforme de operare, oferirea de servicii de e-procurement,
e-sourcing şi e-licitaţii, acceptarea ordinelor de cumpărare online, utilizarea cataloagelor electronice într-un singur format (Reqio), disponibilitatea comenzilor XML, utilizarea formularelor electronice şi existenţa unor metode foarte eficiente de decontare automată.


Luiza Sandu



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite