Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

TotalSoft – experienţă în furnizarea soluţiei Microsoft Dynamics CRM

28 Noiembrie 2008



Intensificarea concurenţei pe piaţa mondială a determinat o schimbare radicală în strategia companiilor, acestea preferând să renunţe la politica vânzărilor agresive în favoarea creşterii satisfacţiei clienţilor şi dezvoltarea relaţiilor cu aceştia. Dacă ne referim la companii al căror portofoliu de clienţi depăşeşte câteva sute, atunci o aplicaţie de tip CRM (Customer Relationship Management) este absolut necesară.

Deuromedia este furnizor internaţional de software şi soluţii IT complete pentru soluţii digitale TV: platforme software IP TV, soluţii complete pentru transmisie pe bandă largă a datelor digitale şi date multimedia, aplicaţii de tip middleware pentru Set Top Boxes.


Deşi operaţiunile companiei se derulează la nivel mondial, întreaga activitate Deuromedia este gestionată prin intermediul a două sedii: unul în Viena şi unul în Romania, la Braşov. Înfiinţată în 1994, Deuromedia România a înregistrat creşteri anuale ale cifrei de afaceri de peste 20%.


În 2008, top managementul Deuromedia a conştientizat necesitatea unei soluţii software care să asiste departamentele de vânzări şi customer support în eforturile lor de a reduce timpul de răspuns la solicitările clienţiilor, accesul rapid la toate informatiile referitoare la clienţi, o raportare eficientă şi, bineînţeles, îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii.


„Managementul clienţilor era făcut cu ajutorul Microsoft Excel şi, deşi aveam o bază complexă cu tabele pivot şi formule, datele nu erau foarte bine structurate şi căutarea unei informaţii se făcea lent. În plus, informaţiile legate de istoricul fiecărui client nu se regăseau în acelaşi loc şi customer supportul nu era imediat corelat cu modificările de contract“, a declarat Julia Mikó, General Manager Deuromedia.
O astfel de soluţie software este Microsoft Dynamics CRM 4.0, versiune lansată în România la începutul acestui an. „Am ales această aplicaţie deoarece suntem familiarizaţi cu soluţiile Microsoft şi, în special, cu Microsoft Dynamics CRM care dispune de toate functionalităţile de care aveam nevoie”, spune Julia Mikó, General Manager Deuromedia.


Procesul de selecţie a unui partener Microsoft care, împreună cu propriul departament de IT, să configureze şi să customizeze aplicaţia pe specificul Deuromedia Viena şi România s-a bazat pe criteriile de flexibilitate şi experienţă a partenerului. Decizia s-a luat relativ repede, TotalSoft având la activ cele mai multe implementări de CRM din România, câteva din acestea fiind: Toyota, Impact, Motor Assistance, Ţiriac Autorulate, Petrom Gas, Agroalim, Falcon, Euromedia sau TBI Call Center. Atuurile TotalSoft au fost suficient de convingătoare pentru a surclasa chiar şi partenerii Microsoft din Austria.


Astfel, în martie 2008, Deuromedia şi TotalSoft au semnat contractul pentru implementarea soluţiei Microsoft Dynamics CRM 4.0 care include modulul Vânzări, modulul Suport Clienţi (Customer Service) şi modulul Marketing.


Proiectul a demarat cu susţinerea, de către echipa TotalSoft, atât la Viena, cât şi la Braşov, a unor prezentări de concept şi interviuri în vederea analizei de proiect. În urma acestei etape a rezultat specificaţia de implementare, care a stat la baza configurărilor de aplicaţie. Bineînţeles, ca în orice proiect complex, au fost necesare adaptări care să asigure funcţionarea aplicaţiei pe specificul Deuromedia, acestea fiind realizate de TotalSoft împreună cu departamentul IT de la Deuromedia. Versiunea Demo rezultată în urma acestor adaptări a stat la baza şcolarizării utilizatorilor cheie, ajutând totodată Deuromedia să înţeleagă platforma Microsoft Dynamics CRM pe specificul ei de business.


Principalele beneficii obţinute prin implementarea soluţiei CRM au fost „informaţii centralizate, automatizarea proceselor posibile, accesul autorizat al celor implicaţi în proces, timpul de răspuns pentru clienţi este mai rapid, iar noi economisim timp. În două cuvinte: suntem mai prompţi şi mai exacţi în informaţii”, declară Julia Mikó, General Manager Deuromedia.


„Prin proiectul realizat împreună cu TotalSoft, Deuromedia a câştigat o viziune nouă asupra businessului companiei, beneficiază de îmbunătăţirea şi optimizarea fluxului de activităţi zilnice, şi mai ales de un partener prompt şi de încredere în ceea ce priveşte suportul acordat”, a declarat Radu Chiran, Project Manager TotalSoft.


Trebuie menţionat faptul că TotalSoft este, începând din anul 2005, Microsoft Gold Certified Partner, fiind un furnizor important în România pentru servicii de implementare a soluţiilor CRM şi SharePoint ale acestei companii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite