Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

AttoSOFT construieşte fundamentul unei firme IT puternice

28 Noiembrie 2008



Analiştii estimează că piaţa românească a soluţiilor ERP a înregistrat în 2008 o creştere sub estimări. O estimare infirmată însă de jucătorii locali, care susţin că deţin resursele unei creşteri reale şi solide, poziţie argumentată de Iulian Stoicescu, director general AttoSOFT, companie care activează pe piaţa IT locală de 14 ani.


- După 14 ani de existenţă, AttoSOFT este un jucător matur pe piaţa IT românească. Care au fost cele mai importante momente din evoluţia companiei?

- Fiecare pas este important, atunci când începi de la zero, iar în 1995 AttoSOFT era doar o idee - pasiunea pentru IT şi dorinţa de a reuşi. Există totuşi câteva repere importante, precum lansarea în 1999 a sistemului informatic MyManager - prima aplicaţie românească dedicată domeniului pieselor auto şi service - sau lansarea sistemului integrat de tip ERP DataLight Enterprise, cu care ne-am adresat unui nou segment de clienţi, cei din zona firmelor mijlocii şi mari. Dar fiecare modul lansat, fiecare nou client, reprezintă un moment important din evoluţia AttoSOFT.


- Conform noii ediţii a studiului anual realizat de Pierre Audoin Consultants (PAC - ERP România 2008), piaţa locală a soluţiilor ERP a înregistrat o creştere sub previziunile iniţiale, iar estimările pentru anul viitor sunt destul de pesimiste. Se conformează rezultatele înregistrate în 2008 de AttoSOFT acestei estimări? Consideraţi că vă veţi confrunta anul viitor cu o scădere a cifrei de afaceri?

- Ţinând cont de contexul actual al economiei pe plan mondial şi naţional, marea majoritate a previziunilor vor fi revizuite, iar estimările vor fi, probabil, mult mai rezervate în următoarea perioadă. Totuşi, pentru AttoSOFT, creşterea cifrei de afaceri a fost cea aşteptată, o creştere constantă, aşa cum a înregistrat în ultimii ani. Este, într-adevăr, o creştere mai puţin spectaculoasă decât a altor firme din domeniu, dar construim fundamentul unei firme IT puternice, iar acest lucru ne obligă să mergem într-un ritm în care să ţinem cont de posibilităţile reale de a oferi un software de calitate şi servicii pe măsură. Pentru anul viitor, considerăm că ne vom menţine sau chiar vom mări ritmul de creştere, având în vedere, în special, trei argumente. În primul rând, este vorba despre calitatea aplicaţiilor şi a serviciilor pe care le oferim partenerilor noştri de afaceri. Aşa cum spuneam, am preferat până acum o dezvoltare mai lentă, dar solidă, programele fiind atent dezvoltate şi bine implementate, cu personal bine pregătit. În al doilea rând, avem în vedere o reprezentare mai puternică la nivel naţional, prin puncte de lucru sau parteneriate cu firme locale, ceea ce ne va permite să dezvoltăm afaceri în zone pe care nu le-am abordat încă. Un alt argument, deloc de neglijat, este faptul că multe dintre firmele care au nevoi acute de informatizare, dar pe care criza economică le obligă să reducă bugetele alocate domeniului IT, vor apela la soluţii care să le rezolve problemele la un preţ cât mai mic. Cum preţurile aplicaţiilor AttoSOFT sunt foarte competitive, ne aşteptăm să avem în continuare un volum de afaceri foarte bun, în creştere faţă de 2008.

- Analiştii estimează că piaţa locală ERP a intrat într-o fază de consolidare, în urma căreia, în timp, vor rămâne activi doar marii jucători din această zonă (Microsoft, SAP, Oracle etc.) şi partenerii lor, editorii locali de soluţii ERP fiind nevoiţi fie să renunţe la soluţiile proprii, fie să specializeze soluţiile pe zone de nişă foarte înguste. În aceste condiţii, care consideraţi că sunt „şansele de supravieţuire” ale soluţiilor AttoSOFT?

- Într-adevăr, la prima vedere, aceasta pare a fi direcţia în care se vor dezvolta lucrurile, deşi credem că acest lucru se va întâmpla peste mulţi ani, iar o parte din dezvoltatorii locali va „supravieţui“, probabil, acestei transformări a pieţei. Şansele de menţinere a business-ului şi de dezvoltare pe care mizează AttoSOFT sunt, pe de o parte, aplicaţia foarte versatilă şi foarte competitivă, iar pe de altă parte, serviciile de calitate oferite de compania AttoSOFT. Crearea aplicaţiilor de la zero, pe cerinţele specifice beneficiarilor, precum şi know-how-ul acumulat în cei 14 ani, ne permit să oferim o soluţie demnă de luat în calcul, chiar în comparaţie cu alte aplicaţii consacrate. Pe de altă parte, noi oferim o soluţie verticală, în domeniul pieselor auto şi service auto, pe care o dezvoltăm în permanenţă şi care va fi întotdeauna un pilon puternic al dezvoltării AttoSOFT.


- Care sunt principalele soluţii cu care vă adresaţi pieţei?


- Vârful de lance al soluţiilor propuse de noi este sistemul informatic de tip ERP DataLight Enterprise, cu care ne adresăm firmelor mijlocii şi mari. DataLight Enterprise este foarte bine pregătit să răspundă nevoilor din domeniul distribuţiei, iar modulele noi adăugate în 2007 sunt capabile să răspundă cerinţelor din domeniul producţiei sau serviciilor. O versiune specială a acestui sistem, DataLight MyManager, aflată acum la a doua generaţie, este dedicată comerţului cu piese auto şi service auto. Pe lângă soluţiile software propriu-zise, aducem cei 14 ani de experienţă care ne ajută să furnizăm beneficiarului mai mult decât o unealtă software, pentru că împărtăşim ideile noastre de schimbare a fluxului de informaţii, de re-organizare şi dezvoltare a afacerii beneficiarului.


- Care sunt proiectele de dezvoltare pe direcţia DataLight ale AttoSOFT? Ce alte noi produse vor fi lansate?

- Dezvoltarea DataLight va continua prin completarea sistemului ERP cu noi module de analiză şi management, precum şi cu module dedicate unor domenii verticale. Accentul va rămâne în continuare pe crearea unor soluţii simple, uşor de abordat de către utilizatori, la un preţ competitiv. Recent, a fost lansată o aplicaţie web care completează soluţia verticală MyManager, pentru publicarea şi gestionarea stocului neperformant (stocul „mort“ de piese auto), numită Babiz, şi care aduce în prim-plan posibilităţi de colaborare între utilizatorii aplicaţiei MyManager. Pe lângă aceasta, vom continua dezvoltarea unor aplicaţii pentru managementul proiectelor interne în cadrul companiilor.


- Care este politica de dezvoltare a companiei pentru 2009?


- Anul 2009 va fi anul parteneriatelor şi al dezvoltării naţionale, prin colaborarea cu integratorii de soluţii locali. Prin această politică intenţionăm să consolidăm brandul AttoSOFT şi să abordăm clienţi din zone pe care nu le-am acoperit încă.



Iulian Stoicescu, director general AttoSOFT


Alexandru Batali



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite