Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Noile provocări ale tehnologiei şi informatizarea administraţiei publice din perspectiva cetăţeanului

28 Noiembrie 2008



La 5 ani de la lansarea primului serviciu electronic online pentru cetăţeni, firma ATS face un bilanţ al informatizării administraţiei publice prin prisma utilităţii oferite cetăţenilor, încercând sa răspundă provocărilor din piaţă.


Integrarea la nivelul informatizării în administraţia publică a depăşit de mult dimensiunea locală, a integrării în cadrul unei instituţii, presupunând integrarea la nivelul unor comunităţi locale sau naţionale. Finalitatea acestei informatizări trebuie să asigure pentru cetăţeni confortul şi eficienţa unor servicii electronice a căror continuă dezvoltare şi perfecţionare constituie una din priorităţile la nivel naţional.


În soluţiile informatice pe care ATS le-a dezvoltat pentru administraţia publică a ţinut seama de aspecte principale precum: interoperabilitatea, eficienţa, accesul la informaţie, decalajul digital, integrarea la nivel instituţional şi securitatea.


Acestea nu reprezintă însă nimic dacă nu le subsumăm utilităţii faţă de cetăţeni, pentru că succesul implementării soluţiilor informatizate pentru administraţia publică înseamnă în primul rând efecte viabile pe termen lung din prisma cetăţeanului, nu a eficienţei de business sau a raportărilor privind strategia de guvernare.


Experienţa implementării de către firma ATS a unor produse software destinate administraţiei publice din România ne îndreptăţeşte la unele concluzii privind gradul de utilitate al acestora pentru cetăţeni. Soluţiile dezvoltate de ATS au fost dintre cele mai diverse, de la module independente la sisteme integrate, de la implementarea în premieră naţională, în Decembrie 2003 a primei soluţii de plată prin Internet a taxelor la Primăria Sectorului 2 Bucureşti,
la sistemul integrat al Consiliului local al municipiului Piteşti.


Strategia ATS în cazul soluţiilor de eGuvernare s-a bazat pe o ofertă completă de soluţii standard, care să asigure interoperabilitatea aplicaţiilor sale inclusiv prin utilizarea unei platforme de interconectare cu Sistemul Electronic Naţional.


Deşi implementată ca un succes din punct de vedere tehnologic, plata prin Internet a taxelor şi impozitelor nu a avut efectul aşteptat în ceea ce priveşte utilizarea acestui serviciu de cetăţeni. Indiferent de locul implementării sau de numele firmelor care
au făcut ulterior aceste implementări, în afara câtorva mari oraşe această soluţie este foarte puţin utilizată în practică, deşi utilizarea ei este în avantajul cetăţenilor, şi ca urmare trebuie o alta abordare pentru viitor.


Un alt serviciu electronic ce combină avantajele folosirii telefoniei, deocamdată fixă, în informatizarea administraţiei publice locale, este Sistemul vocal de informare sau Robotul telefonic, implementat de ATS la Consiliul local al Sectorului 2 Bucureşti, municipiile Piteşti şi Timişoara, un serviciu inovativ şi eficient.


Noi credem că implementarea eGuvernării din prisma cetăţeanului este mult mai dificilă decât privită prin prisma tehnologiilor, modul în care cetăţenii cunosc şi folosesc aceste servicii electronice demonstrând că este nevoie de schimbare în modul de informare şi raportare faţă de tehnologiile moderne pentru fiecare dintre noi.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite