Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SAS Institute duce BI către analiză şi predicţie

18 Decembrie 2008



În materie de Business Intelligence, SAS Institute este compania care a trasat o linie evidentă între instrumentele de analiză şi cele de predicţie. Numită de Gartner drept o companie care trasează standarde în domeniul BI, SAS Institute oferă o gamă completă de soluţii de ,,business analytics,, performance management şi ,,risk management,, adaptate pentru cele mai diverse verticale economice. Am aflat de la Cezar Cursaru, Director General SAS Institute România, care este specificul activităţii pe piaţa locală şi cât de permeabile sunt companiile româneşti la conceptul de Business Intelligence.


Care sunt concluziile post eveniment SAS Forum 2008? Cum a răspuns audienţa la combinarea elementelor people, profit, planet?

Evenimentul SAS Forum România 2008 a fost un adevărat succes. Afirmăm acest lucru bazându-ne pe calitatea profesională a participanţilor la eveniment, pe reacţia lor extrem de favorabilă, reflectată şi în rezultatele oferite de chestionarele de evaluare. Credem că am depăşit aşteptările clienţilor noştri, atât din punct de vedere al conţinutului şi calităţii prezentărilor, cât şi din punctul de vedere al modului de organizare.


Sloganul evenimentului a fost într-adevăr «People.Planet.Profit.» şi am vizat organizaţiile care au ca interes major promovarea valorilor tradiţionale de afacere, dar şi grija pentru mediul înconjurător.


Chiar dacă piaţa românească nu este încă extrem de pregătită pentru a adopta grija pentru mediul înconjurător ca valoare de afacere, am simţit că este datoria noastră civică să promovăm acest tip de valoare în mediul de afaceri românesc, iar clienţii SAS au răspuns extrem de pozitiv la eforturile noastre de a adapta soluţiile de afaceri la condiţiile actuale prin valorificarea cât mai eficientă a resurselor mediului înconjurător, de ecologizare a fiecărui aspect al vieţii contemporane, din perspectiva inteligenţei acumulate de SAS ca urmare a 32 de ani de experienţă pe piaţa soluţiilor software analitice.


La urma urmei, clienţii SAS nu au făcut decât să demonstreze încă o dată faptul că, la sfârşitul programului de lucru, cele mai importante resurse ale companiilor pleacă acasă.


SAS, la nivel global, are un program de reselleri, este acesta funcţional/oportun pentru România? În ce constă schimbarea modului de abordare a pieţei despre care aţi vorbit la eveniment? Ce tipuri de parteneriate urmăreşte SAS România să dezvolte?


În mod tradiţional, SAS a avut o abordare de vânzări directă. Iniţiativa SAS de abordare indirectă a pieţei este extrem de recentă şi a fost generată de dinamica de dezvoltare şi cererea de suport decizional pe care SAS a observat-o la nivel global în cadrul segmentelor de piaţă IMM. Rezultatul acestei iniţiative este, într-adevăr, programul de parteneriat pe care SAS îl derulează în prezent în întreaga lume, inclusiv în România. Abordarea indirectă a pieţei nu va înlocui, desigur, abordarea directă, ci doar o va complementa. În mod specific, pentru România, segmentele de piaţă IMM oferă aceeaşi promisiune ca peste tot în lume, cu o singură dar foarte importantă diferenţă: dimensiunea relativ mai mică a companiilor din România. Sunt doar 30 de companii româneşti în topul celor mai mari 500 de companii din regiunea Europei Centrale şi de Est. Doar o singură companie românească este în Top 50 şi doar cinci companii româneşti în Top 100. Ca atare, întrebarea dumneavoastră care se referă la funcţionalitatea/oportunitatea programului de reselleri SAS în România este mai mult decât justă, dacă ne gândim, desigur, doar la segmentele de piaţă IMM. Succesul acestui program este nu doar o funcţie a cererii, ci şi a abilităţii de plată. De aceea, va trebui să găsim soluţii creative pentru dezvoltarea segmentelor de piaţă IMM din România. Prima idee care ne-a venit a fost să dezvoltăm, în colaborare cu un partener, conceptul de „software as a service”, astfel încât să putem face suportul decizional „suportabil” pentru companiiile IMM din România. Desigur, segmentele de piaţă IMM nu sunt singurele segmente de piaţă vizate de SAS prin noua sa abordare indirectă în România.


În mod specific, vom încerca să ne axăm pe doi mari vectori de dezvoltare. Primul se referă, desigur, la încercarea de stabilire a unor parteneriate solide cu integratorii de sisteme informatice din România care, prin natura activităţii lor, au acces către o piaţă pe care SAS nu are cum şi nici nu doreşte să o abordeze în mod direct (SAS este, cu precădere, o companie software). Cel de-al doilea, se referă la încercarea de capitalizare locală a parteneriatelor stabilite de SAS la nivel internaţional.


Cât este tehnologie şi cât este consultanţă de business în oferta SAS?

SAS are o ofertă extrem de nuanţată. Primul nivel de ofertă este, desigur, cel al tehnologiilor software. Acest nivel de ofertă se adresează profesioniştilor ce lucrează în sfera sistemelor pentru suport decizional din cadrul mai larg al tehnologiei informaţiei. Cel de-al doilea nivel de ofertă este cel al soluţiilor orizontale. Acest nivel de ofertă se adresează profesioniştilor ce lucrează pe diferite segmente de activitate – marketing, financiar, risc etc. Cel de-al treilea nivel de ofertă este cel al soluţiilor verticale, de industrie. Acest nivel tratează într-un mod transversal, integrat şi coerent problematica organizaţiilor aflate într-o anumită industrie. Consultanţa de afaceri SAS poate fi prezentă la toate cele trei tipuri de ofertă, dar este cerută, cu precădere, în cadrul soluţiilor orizontale şi a celor verticale ce încorporează cele mai bune practici de afacere la nivel funcţional şi la nivel de industrie, aşa cum au fost observate de către SAS în cei peste 30 de ani de activitate. SAS îşi foloseşte în mod exclusiv capabilităţile de consultanţă doar pentru a asigura succesul implementărilor propriilor soluţii software.


SAS nu concurează, desigur, companiile tradiţionale de consultanţă în afaceri care livrează în mod exclusiv capital intelectual. Mai degrabă, capitalul intelectual propriu, cel al clienţilor SAS, şi, nu în ultimul rând, capitalul intelectual al companiilor de consultanţă ce oferă servicii către clienţii SAS sau chiar direct către SAS, într-o relaţie de parteneriat, este încorporat în propriile soluţii software ce sunt mai apoi livrate către client.

Cât de mult se diferenţiază în oferta SAS instrumentele de analiză faţă de cele de predicţie? Trasează această diferenţiere şi o limită între sistemele clasice de raportare şi Business Intelligence? Va fi criza economică un catalizator pentru adoptarea instrumentelor de analiză şi predicţie?



Tags: SAS, BI

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Iulian
Va rog din suflet daca cineva ma poate ajuta cu cateva articole in plus...legate de SAS...lucrez pentru tema mea de licentza "Istrumente software pt analiza si predictia economico-financiara(SAS,Eviows,S-lus,Statistica)" imi puetzi raspunde la iulian4god@yahoo.com Va multumesc!
06 Aprilie 2009, 10:52:07