Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SAS Institute duce BI către analiză şi predicţie

18 Decembrie 2008




Instrumentele de interogare şi raportare nu mai sunt de mult o noutate. Acesta este de fapt spaţiul denumit în mod tradiţional Business Intelligence în care s-au dezvoltat foarte multe companii software.


În acest spectru extrem de aglomerat, SAS se distinge cu o ofertă unică – abilitatea de a integra capabilităţi ample de analiză şi predicţie în propriile instrumente de interogare şi raportare. Piaţa a răspuns extrem de favorabil la această ofertă. SAS a intuit în mod corect faptul că „munţii de date” nu pot fi analizaţi în mod eficient doar cu ajutorul instrumentelor de interogare şi raportare şi, mai ales, faptul că trecutul este interesant doar în măsura în care putem prezice, cu un anumit nivel de încredere, viitorul.


De fapt, putem spune că oferta SAS a schimbat cumva delimitarea tradiţională Business Intelligence (orientată doar către interogare şi raportare) către o nouă delimitare ce include instrumentele de analiză şi predicţie. Pe plan internaţional, nivelul de opţiune către instrumentele de analiză şi predicţie era considerabil chiar şi înainte de foarte recenta criză financiară/economică.


În România, nivelul de adopţie al acestor instrumente a fost, desigur, mai redus datorită faptului că România era, până de curând, o piaţă emergentă, cu o economie în creştere, pe valurile căreia călăreau cu foarte mare plăcere mai toate companiile. Aceste companii erau în acel moment mult prea preocupate de extindere pentru a mai avea timp să se gândească la a păstra ceea ce deja acumulaseră.


Desigur, criza financiară/economică recentă se va constitui într-un puternic catalizator către adoptarea instrumentelor de analiză şi predicţie şi în România, dar numai după o anumită perioadă de dezmeticire.

Customer Intelligence este un termen folosit frecvent de SAS. Sunt pregătite companiile româneşti pentru exploatarea acestui concept? Pentru punerea sa în practică este nevoie de o piaţă matură de CRM, atât la nivel de strategie, cât şi de aplicaţie? Interacţionează conceptul de Customer Intelligence mai mult cu activitatea de marketing a unei strategii CRM decât cu cea de Sales sau Suport?


Toată lumea doreşte să vândă. Ca atare, companiile româneşti nu sunt doar pregătite, ci încep să fie chiar dornice de a exploata acest concept. Soluţiile CRM analitice oferite de către SAS pot fi folosite în orice fel de piaţă: în pieţele emergente te va ajuta să vinzi mai mult şi să creşti mai sănătos, iar în pieţele mature te va ajuta să păstrezi ceea ce ai acumulat.


Desigur, piaţa emergentă de care vă vorbeam mai devreme, a fost pentru unele companii un impuls, iar pentru altele o frână. Spre exemplu, am întâlnit la unii dintre potenţialii noştri clienţi următorul tip de judecată: „Dacă tot se vinde (uneori chiar şi în disperare ), pe orice canal de distribuţie, cu orice produs, oricât de bine sau de rău ţintit, nu am nici un motiv de schimbare”. Cu alte cuvinte, „No Pain, No Change”. Nu am putut decât să remarc justeţea argumentului, cu o singură observaţie şi anume că argumentul poate fi valabil doar într-o piaţă emergentă şi doar pentru o perioadă limitată de timp. Revenind la un ton mai serios...


Într-adevăr, conceptul de soluţie CRM analitică rezonează cel mai bine cu activitatea de marketing şi are, mai degrabă, o componentă strategică, decât operaţională. Cu ajutorul soluţiilor CRM analitice companiile pot dobândi o cunoaştere intimă a clienţilor astfel încât să-şi poată executa strategiile de marketing într-un mod extrem de informat şi eficace. Desigur, acest lucru are un impact deosebit în vânzări dar, cu toate acestea, acest impact este doar indirect.


Este o diferenţă majoră între soluţiile CRM operaţionale (folosite în principal de către forţa de vânzări şi cea de suport clienţi) şi soluţiile CRM analitice (folosite în principal de către departamentul de marketing)? Soluţiile CRM operaţionale aduc câştiguri de eficienţă, dar nu aduc câştiguri profitabile, aşa cum aduc, spre exemplu, soluţiile CRM analitice.


În mod curent, instrumentele pentru managementul riscului se adresează doar pieţei bancare sau şi celor de leasing şi asigurări? Cererea pentru astfel de instrumente este generată de necesitatea conformării cu
anumite norme sau de necesitatea păstrării unui randament cât mai ridicat şi eliminarea oricăror posibile pierderi? La nivel vertical, vizează SAS şi alte segmente decât cele tradiţionale (bancar, telco pentru care SAS are oferte integrate?

Soluţiile SAS pentru gestiunea diferitelor tipuri de riscuri sunt adresate într-un mod nuanţat atât pieţei bancare, cât şi pieţelor de leasing şi asigurări. Mai mult decât atât, tehnologiile software SAS pentru gestiunea riscurilor sunt de asemenea adresate şi altor industrii extrem de importante precum Industria Energiei (Petrol şi Gaze, Energie Termică şi Electrică). În mod specific, cererea pentru instrumentele şi soltuţiile pentru gestionarea riscurilor sunt conduse în mod egal de către cei doi vectori menţionaţi de dumneavoastră: necesitatea de conformitate şi nevoia internă către performanţă. La nivel vertical, SAS oferă cu precădere soluţii integrate către următoarele industrii: Bancară, Asigurări, Telecomunicaţii, Retail.



Tags: SAS, BI

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Iulian
Va rog din suflet daca cineva ma poate ajuta cu cateva articole in plus...legate de SAS...lucrez pentru tema mea de licentza "Istrumente software pt analiza si predictia economico-financiara(SAS,Eviows,S-lus,Statistica)" imi puetzi raspunde la iulian4god@yahoo.com Va multumesc!
06 Aprilie 2009, 10:52:07