Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

The Red Point: controlul costurilor, o necesitate în situaţii de criză economică

19 Decembrie 2008



Despre efectele crizei economice în industria IT, oportunităţile de piaţă şi direcţiile strategice viitoare am discutat cu domnul Alexandru Uglea Directorul General al companiei THE RED POINT.


Credeţi că achiziţia unei soluţii de afaceri în situaţia economică actuală poate susţine performanţele unei companii?

Soluţiile software sunt adevărate motoare ce permit unei companii să-şi dezvolte business-ul în perioade favorabile, de creştere economică, însă susţin şi contribuie la optimizarea utilizării resurselor şi controlul mai performant al costurilor şi în momente de criză. În cadrul companiei The Red Point este implementată soluţia de tip ERP – SAP - şi pot afirma că, mai ales în aceste momente, putem lua decizii în cunoştinţă de cauză, bazate pe date reale. Practic, în situaţia economică actuală, fără această soluţie o monitorizare a costurilor ar fi fost extrem de dificilă. De aceea, consider că în perioada următoare criza poate constitui o oportunitate pentru companiile care doresc să-şi menţină profitabilitatea şi în acest context economic dificil. The Red Point oferă soluţii software de afaceri ce ajută la scăderea costurilor şi la creşterea competitivităţii lor, pentru a contracara eventualele pierderi cauzate de fluctuaţia economică.

Ca efect al crizei, implementarea unei soluţii ERP va deveni o necesitate în vederea eficientizării costurilor şi supravieţuirii în piaţă.


Piaţa soluţiilor software pentru afaceri devine tot mai aglomerată. Multinaţionale puternice, nume notorii, luptă pe acest front cu întregul arsenal. Care sunt şansele unei companii româneşti ca The Red Point să rămână în competiţie pe termen mediu şi lung?

Din experienţa acumulată până acum, concentrarea către o specializare pe verticală sau pe dimensiuni de proiecte, o ofertă structurată şi flexibilă, dar completă – soluţie, implementare, localizare, adaptare, suport, preţ - pot asigura un avantaj care, dacă este fructificat, poate asigura “supravieţuirea” unei companii medii. În cazul companiilor similare nouă, succesul în această perioadă va consta într-o mai bună comunicare cu potenţialii clienţi situaţi pe nişele compatibile modelului de business dezvoltat. Concentrarea pe nişe şi specializarea expertizei proprii în această direcţie asigură livrarea unor produse şi servicii de calitate, traduse într-un plus de valoare adăugată pentru clienţi.


Cum afectează criza rezursele umane ale companiei?


Din această perspectivă, anul ce urmează va fi, din punctul nostru de vedere, unul al consolidărilor de echipe. Va prima calitatea! În sensul că, pentru a obţine şi susţine performanţa, ne propunem renunţarea la angajaţii mai puţin productivi şi păstrarea doar a celor eficienţi şi talentaţi. Vom continua procesul de recrutare, însă mai prudent, într-un ritm mai rezervat, cu o selecţie mai atentă a candidaţilor. Acest lucru este susţinut şi de faptul că în perioada următoare, piaţa resurselor umane va pune la dispoziţie specialişti cu experienţă, iar cooptarea acestora în echipă ar putea reduce semnificativ costurile legate de training.


Care sunt direcţiile strategice pentru 2009?

În 2009 proiectele în zona publică s-ar putea intensifica datorită posibilităţii accesării fondurilor structurale. În acest context The Red Point este pregătită să susţină companiile care au aplicat sau doresc să aplice proiecte. Am dezvoltat şi consolidat un nucleu de expertiză în acest sens, al cărui scop este acordarea de consultanţă pentru accesarea acestor fonduri. O a doua direcţie strategică pe care ne-o propunem este legată de consolidarea afacerii pe nişele în care activăm. Venim cu o ofertă completă, flexibilă, ce cuprinde şi soluţii software cu durate de dezvoltare şi implementare mai reduse decât în cazul unei soluţii enterprise cunoscute, dar cu un nivel de adaptare a funcţionalităţilor superior. O a treia direcţie este legată de reorientarea modelului de business, care va pune un puternic accent pe dezvoltarea de noi relaţii parteneriale şi fructificarea celor deja existente.



Alexandru Uglea
Director General THE RED POINT



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Ovidiu
Da, interesant articol. Pacat ca, jumatate de an mai tarziu, dupa ce a confirmat Dl. Uglea prin actiuni ce a declarat aici, se trezeste sa dezminta un articol care reia punctul de vedere prezent aici: http://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/64705/The-Red-Point-Vom-renunta-la-angajatii-neproductivi.html Pentru cei cu dorinta de a afla si alte opinii, ale angajatilor, cititi comentariile de la acest articol.
26 Mai 2009, 03:34:03