Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Doar unul din cinci proiecte este de succes

19 Decembrie 2008




„Pe acest fond al creşterii maturităţii proceselor de project management s-a constat în industria românească şi o creştere a utilizării soluţiilor integrate de tip Enterprise Project Management”, precizează Victor Mihail. Afirmaţie cu care este de acord şi Bogdănel Budeanu, director Divizie Primavera, TotalSoft, care a specificat că TotalSoft a semnat pentru soluţia Primavera mai mult de 50 de contracte noi în 2008.


În România, dar mai ales la nivel internaţional, cea mai cunoscută şi utilizată soluţie de tip EPM este sistemul Primavera.


„TotalSoft a început în 1994 ca promoter al conceptului de project management în România, lucru nu doar nou, ci absolut îndrăzneţ pentru acea dată. Astăzi, avem o cotă de piaţă de 90% şi o ofertă ce include o gamă largă de soluţii şi servicii de project management. Fiecare client, din portofoliul celor 550 de companii, beneficiază nu doar de soluţia potrivită propriului business, ci şi de experienţa noastră în project management”, spune Bogdănel Budeanu.


Cornel Vintilă, CEO Edata, declară că Edata nu aspiră la a avea o cotă semnificativă din piaţa soluţiilor de EPM pentru că nu este un vendor clasic.


„Edata se poziţionează ca un provider de soluţii de tip EAI sau de medii colaborative şi, în această calitate, include în arhitecturile de sistem pe care le promovează servere de aplicaţii de PM (IBM sau Microsoft) şi serviciile aferente de implementare şi integrare. Am mai aminti aici soluţii foarte recente în care am folosit software de tip BPMS (Metastorm BPM) pentru monitorizarea proiectelor în care am integrat know-how de tip PM cu aplicaţii de tip PM integrate prin aplicaţii BP Execution, rezultatele fiind unele spectaculoase. Adoptarea unei soluţii EPM, precum şi a unor metodologii de PM consacrate, devine critică pentru companii al căror core business este project-based, spre exemplu companii prestatoare de servicii şi lucrări, deoarece acestea trebuie să îşi monitorizeze permanent portofoliul de proiecte şi să poată rezolva rapid problemele apărute”, a declarat Cornel Vintilă.


Bogdan Ciungu afirmă că nu crede că există organizaţii care să nu posede măcar o formă incipientă de EPM şi că prezenţa unui EPM puternic se poate vedea la toţi jucătorii majori de pe piaţa românească din diverse domenii, devenind un argument forte în negocierile cu clienţii, dar şi un mod de a atrage angajaţi valoroşi în firmă.


„Am avut surpriza plăcută să descopăr că soluţiile de EPM extrem de bine puse la punct duc în general la îmbunătăţirea percepţiei imaginii pe piaţă a organizaţiei deţinătoare, atât în rândul clienţilor, cât şi în rândul angajaţilor sau aspiranţilor la angajare”, adaugă Bogdan Ciungu.


Ce aduce 2009 pe piaţa EPM


Cornel Vintilă consideră că anul 2009 este un an al reevaluărilor afacerilor şi, implicit, al reducerii investiţiilor şi ar putea însemna o stagnare a pieţei de soluţii EPM.


„În acelaşi timp, atenţia acordată creşterii eficienţei investiţiilor va duce la o utilizare pe scară mai largă a soluţiilor de PM şi efectele de reducere vor fi astfel contrabalansate. 2009 va fi un an contradictoriu pentru acest segment de piaţă, dar considerăm că în România va trebui să avem o creştere de cel puţin 15-20% ca volum al vânzărilor, atât pentru licenţe, cât şi pentru servicii”, mai spune Vintilă.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite