Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

SAP Business Suite 7 – cel mai mare upgrade SAP din ultimii 3 ani

05 Februarie 2009




Editorul software german SAP a prezentat ieri la New York noua versiune (7) a solutiei sale de management Business Suite (care include aplicatii Enterprise Resorce Planing , Customer Relationship Management, Supplier Relationship Management, Supply Chain Management si Product Lifecycle Management). In cadrul conferintei de presa, alaturi de oficialii editorului german s-au aflat Jennifer Allerton, CIO laboratoarele farmaceutice Roche, Jeannette Horan, vicepresedinte „enterprise transformation“ la IBM, si Ed Toben, CIO Colgate-Palmolive, trei dintre cele 190 de companii-pilot la care SAP a testat Business Suite 7 incepand din noiembrie 2008.
Noua versiune, care reprezinta cel mai consistent upgrade realizat de SAP in ultimii 3 ani, aduce ca principal element de noutate o structura mult mai modularizata, bazata pe tehnologia SOA (Service Oriented Architecture), propunand o serie de „value scenarios“, care agrega mai multe procese.
Business Suite 7 se bazeaza pe un middleware Netweaver si regrupeaza toate aplicatiile de management oferite de SAP (gestiune relatii clienti, managementul lantului logistic, gestiunea performantelor, a ciclului de viata al produselor, instrumente analiza si raportare etc.), avand in centru solutia ERP 6.0. Clientii care detin aceasta versiune de ERP (de mentionat ca 13.000 de conturi dintre cele 45.000 de companii-client pe care ii are SAP in intreaga lume au migrat deja la versiunea 6.0) pot beneficia de avantajul utilizarii pachetelor de upgrade livrate de SAP (numite „enhancement package“), care le permite sa aleaga ce anume functionalitati vor sa dezvolte. (Pentru upgrade-ul la Business Suite 7 se va utiliza Enhancement Package 4.0, care va fi disponibil din aprilie.) Conform declaratiilor oficialilor germani, odata realizat upgrade-ul, clientul nu va mai fi nevoit sa faca niciun upgrade major timp de 5 ani. Versiunea 7 permite achizitionarea modulara, respectiv doar a aplicatiei/aplicatiilor pe care o companie le doreste, fara a mai impune actualizari de mari dimensiuni si costisitoare pentru intreaga suita.
In plus, in noua versiune, SAP a pus accentul pe dezvoltarea unui nou algoritm de gestiune a proceselor, propunand asa-numitele „value scenarios“, care permit customizari ale aplicatiei pe specificul business-ului clientului. Prin aceasta dezvoltare, care va permite clientilor sa nu mai fie „fortati“ sa se adapteze tiparului/modelului impus de aplicatie, editorul german incearca sa acorde o flexibilitate cat mai mare, care sa rezolve un repros frecvent venit din partea clientilor si sa reduca efortul de implementare. (Pentru a asigura vizibilitate si suport la nivel international, editorul german s-a asociat cu patru mari integratori care opereaza la scara mondiala: IBM, Capgemini, Atos-Origin si Wipro.)
In cadrul prezentarii oficiale, Leo Apotheker , CEO SAP, a insistat pe faptul ca versiunea 7 a Business Suite reprezinta combinatia optima dintre procese si functii analitice (referire directa la achizitia companiei Business Objects finalizata anul trecut, solutiile de analiza si raportare al acesteia fiind incluse in suita SAP). O combinatie care, a subliniat Apotheker, permite o imbunatatie a rezultatelor financiare in maximum 90 de zile.
Reamintim ca SAP ofera patru mari solutii: Business Suite (care include ERP 6.0), pentru companiile mari (care reprezinta 85% din cifra de afaceri a grupului); Business All in One, pentru companii cu mai putin de 2.500 de salariati; Business Bydesign, versiune SaaS pentru companii avand intre 100 si 500 de salariati, si BusinessOne, pentru companii mici. Totodata, grupul german a anuntat recent rezultate pozitive pe 2008, dar a indicat ca va disponibiliza 3.000 de angajati, dintre cei 51.500 pe care ii are la nivel mondial.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite