Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

ANC ia noi masuri in favoarea utilizatorilor de servicii de comunicatii electronice

06 Februarie 2009



Conform deciziei adoptate si trimise astazi de ANC spre publicare la Monitorul Oficial, furnizorii de servicii de telefonie au obligatia de a-si informa mai bine clientii cu privire la serviciile oferite si la tarifele practicate, astfel incat utilizatorii sa poata lua o decizie informata, corecta si adecvata nevoilor proprii. Totodata, furnizorii vor trebui sa ofere si detalii despre conditiile de conectare si utilizare a serviciilor de telefonie, drepturile utilizatorilor finali, conditiile contractuale si procedura de solutionare a reclamatiilor. Desi furnizorii ofera si in prezent numeroase informatii, accesarea acestora este adeseori dificila, utilizatorul fiind „bombardat” cu oferte si promotii, cele mai multe dintre ele fiind conditionate de alte elemente (inscrise ilizibil in subsolul paginilor, marcate cu steluta etc.). De asemenea, compararea ofertelor si a pachetelor tarifare oferite de diferiti furnizori este extrem de dificila, avand in vedere diversitatea si complexitatea acestora.
„In sfarsit, utilizatorii vor sti cu exactitate cat platesc, pentru ce platesc si cand se termina contractele pe care le incheie cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice. Factura pentru telefonia mobila, fixa sau internet va fi clara si exacta, contractele vor putea fi studiate inainte de semnare, iar costurile vor fi descrise detaliat si complet”, a declarat presedintele ANC, Liviu Nistoran, in cadrul conferintei de presa organizata cu ocazia adoptarii deciziei privind obligatiile de informare a utilizatorilor care revin furnizorilor de comunicatii electronice.
In urma deciziei ANC, personalul de vanzari al operatorilor va avea obligatia sa comunice clientului, verbal sau, daca acesta solicta, in forma tiparita ori electronica, inainte de incheierea contractului, cel putin urmatoarele informatii: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe intreaga perioada contractuala initiala, precizand serviciile incluse – abonament lunar (numarul de minute/creditul inclus, daca este cazul), extra-optiuni, conectare/instalare, echipament terminal achizitionat etc., dupa caz, cu toate taxele incluse; tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale, tarifele pentru apelurile efectuate in orele de varf/in afara orelor de varf (cu indicarea intervalelor orare corespunzatoare) si conditiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus; durata minima a contractului, precum si conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile.
De asemenea, in cazul in care contractul pentru furnizarea de servicii de telefonie destinate publicului este prelungit automat, iar denuntarea unilaterala ulterioara presupune plata de catre abonat a unor penalitati, operatorii vor trebui sa isi informeze abonatii prin intermediul unui SMS sau prin intermediul facturii despre data la care expira contractul, data-limita pentru transmiterea notificarii.
O alta obligatie ce va reveni tuturor furnizorilor de servicii de comunicatii electronice (telefonie si internet) este aceea de a pune la dispozitia abonatilor, prin intermediul facturilor detaliate, a unor informatii precum: perioada de tarifare; tariful lunar perceput pentru abonament; tarife percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare; tarife percepute pentru inchiriere/furnizare echipamente; alte tarife pentru servicii suplimentare, percepute lunar; gratuitatile/reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat si modul de aplicare a acestora; serviciile ocazionale furnizate si tarifele percepute pentru acestea; lista completa a convorbirilor efectuate si a mesajelor expediate, precum si a mesajelor sau apelurilor receptionate.
De asemenea, furnizorii vor trebui sa puna la dispozitia ANC informatiile necesare pentru ca Autoritatea sa realizeze si sa puna la dispozitia publicului un portal de internet care sa permita compararea tarifelor si conditiilor oferite de furnizorii de telefonie mobila, telefonie fixa si acces la internet in banda larga, prin intermediul unei aplicatii interactive de tip „comparator de preturi”. Aplicatia va permite introducerea de catre utilizator a unui set de optiuni de consum si va efectua o analiza comparativa a ofertelor existente pe piata (introduse in baza de date), oferind apoi utilizatorului un clasament al celor mai avantajoase oferte din punctul de vedere al pretului, in functie de optiunile sale.
„Acest comparator de preturi va permite utilizatorilor sa isi aleaga cea mai potrivita oferta pentru ei. Astfel, efortul unui utilizator care petrecea cateva ore pe internet sau cateva zile prin magazinele dealerilor, in cautarea celei mai bune oferte, se va transforma intr-o accesare de cateva minute a comparatorului. Aceasta este una dintre cele mai importante decizii adoptate de Autoritate, care vine in completarea masurilor in favoarea consumatorului, precum portabilitatea numerelor, deblocarea telefoanelor si reducerea tarifelor de interconectare”, a mai adaugat presedintele ANC.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite