Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Salesforce: 2009 va fi anul cloud computing in universul CRM!

16 Februarie 2009



Salesforce, furnizor de solutii CRM in model SaaS, a anuntat recent lansarea noi versiuni Salesforce CRM Spring '09, axata in jurul conceptului de "cloud computing". De altfel, potrivit lui Marc Benioff, presedinte si CEO al companiei, "2009 va fi anul cloud computing in universul CRM!", afirmatie argumentata prin faptul ca, dintre cei 51.800 de clienti ai companiei (evaluarea facuta la 31 octombrie 2008), 6.500 au adoptat produsele Salesforce CRM si Service Cloud.
Cea de-a 28-a versiune a aplicatiei CRM, construita pe platforma Force.com (Enterprise Cloud Computing Platform), aduce peste 50 de noi functionalitati, dintre care cele mai multe sunt focalizate pe optimizarea relatiilor dintre departamentul de vanzari si marketing, pentru o mai buna targetare a nevoilor clientului, aducand noi dezvoltari in directia "Service Cloud" si "Sales Cloud".
Potrivit lui Al Falcione, director product marketing Salesforce, solutiile CRM vor avea un rol din ce in ce mai important in actualul context economic, managmentul si mentinerea relatiilor cu clientii fiind esentiala pentru depasirea crizei. Iar, in acest scop, utilizarea eficienta a surselor web (motoare de cautare sau retele sociale) poate fi salutara. (Oficialul a citat un recent "customer satisfaction survey", realizat pe un esantion de 3.000 de clienti Salesforce, ale carui concluzii sunt ca utilizarea solutiei Salesforce CRM a generat o crestere a volumului de lead-uri pentru 52% dintre respondenti, o crestere a numarului de noi clienti la 27% si o crestere de 30% a nivelului de retentie a clientilor.)
Oferta Salesforce in zona Service Cloud reuneste mai multe platforme de cloud computing, precum Google, Facebook sau Amazon.com, permitand capurarea informatiilor (conversatiilor, cautarilor, postarilor etc.) existente in nor. Service Cloud permite astfel companiilor sa dceleze si analizeze principalele tendinte (cereri, nemultumiri, probleme etc.) si sa livreze informatii consistente comunitatilor de clienti, propriilor angajati sau parteneri, indiferent de locatie sau device-ul folosit pentru accesarea acestora, in scopul ameliorarii calitatii serviciilor furnizate catre clienti pe fiecare canal de comunicare.
In zona Sales Cloud, noua versiune CRM se remarca prin modulul "Opportunity Genius", care permite utilizatorilor sa identifice tranzactii similare gestionate de diferiti agenti comerciali, in scopul punerii in contact a acestora si a partajarii experientelor si metodelor acestora. (Se pot crea astfel o serie de "best practices", utile in instruirea rapida a noilor agenti de vanzari.) "Content Assembly" este o alta functionalitate care permite crearea si compilarea de suport pentru departamentul comercial, pornind deja de la prezentarile deja existente. Functionalitatea este completata de "Content Delivery", care ofera posibilitatea generarii de prezentari multimedia si de oferte sub forme care pot fi consultate on-line de catre clienti (link inclus in mail), evitand astfel restrictiile impuse de utilizarea mail-ului (limitarea la o anumita dimensiune). Functionalitatea este completata de cea de "Content Tracking", care permite unei echipe de vanzari sa stie cine (dintre prospecti si clientii targetati) a consultat respectiva oferta postata on-line (sunt furnizate informatii complexe, precum: timpul petrecut pe respectivul link, daca au fost sau nu descarcate documente etc., care permit targetarea mult mai exacta a prospectului sau clientului).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite