Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Roland Gareis 3 ani de „Happy Projects“ În România

25 Februarie 2009



Venit în România la invitaţia Petrom, după ce compania a devenit membru al Grupului OMV, Roland Gareis a decis în 2006 să înfiinţeze în ţara noastră o companie de consultanţă şi training. După trei ani de activitate, Roland Gareis Consulting colaborează cu unele dintre cele mai mari companii din România. Roland Gareis a declarat pentru Market Watch că nu crede în IT, ci în comunicare, planificare, transmiterea informaţiilor şi în munca în echipă.

Este activitatea companiei axată doar pe consultanţă în managementul proiectelor?
Serviciile de consultanţă în managementul proiectelor reprezintă activitatea noastră principală, însă oferim şi alte servicii, concepute pe baza abordărilor proprii de management. Pentru fiecare abordare am dezvoltat un concept: managementul proiectelor şi programelor cu brandul project RGC, managementul proceselor, cu brandul process RGC, managementul companiei orientate pe proiecte, cu brandul company RGC şi ultima abordare - care, din punctul meu de vedere, este cea mai importantă - managementul schimbării, sub brandul change RGC.


Caracteristic serviciilor noastre este că nu oferim doar îndrumare în procesul de consultanţă, ci lucrăm efectiv cu clientul în implementarea măsurilor agreate pentru a realiza în final „Happy Projects”.


Sunt însă şi situaţii în care companiile se rezumă la instruirea şi calificarea personalului, fără a continua prin asigurarea sprijinului organizaţional, esenţial în procesul de transfer al cunoştinţelor acumulate.


Ce servicii oferiţi în România?
Suntem o companie specializată în servicii de consultanţă şi training în management. Prin serviciile de consultanţă şi training pe care le oferim contribuim la dezvoltarea competenţelor individuale şi organizaţionale de management. Competenţele individuale pot fi dezvoltate prin training şi prin coaching. Acestea sunt două dintre serviciile pe care le oferim. Coaching-ul are ca obiectiv transferul cunoştinţelor dobândite în cadrul programelor de training în situaţii reale şi suport oferit participanţilor la training în procesul de aplicare a metodelor de managementul proiectelor în proiecte reale. Competenţele organizaţionale pot fi dezvoltate prin servicii de consultanţă. Oferim consultanţă pentru companii în ansamblul, pentru departamente din cadrul acestora sau pentru proiecte. În accepţiunea noastră, proiectul este o organizaţie temporară, care are nevoie de suport, mai ales în procesul de start sau atunci când se confruntă cu o situaţie de criză.


Când vorbim de transformarea companiilor, serviciile noastre sunt concentrate pe consultanţa oferită în definirea produselor şi serviciilor şi dezvoltarea portofoliului de produse şi servicii, în raport cu punctele tari şi slabe ale companiei.


În România, nevoia de transformare este transpusă într-un nivel ridicat al cererii pentru acest tip de servicii. În prezent, lucrăm cu câteva companii mari din România din industria de petrol şi gaze şi din domeniul serviciilor.


Pe scurt, serviciile noastre de training şi coaching vizează individul, iar serviciile de consultanţă vizează organizaţia, precum şi proiectele şi programele derulate de aceasta.


Există diferenţe între managementul proiectelor şi managementul programelor?
Da. După cum bine ştiţi, BCR a implementat recent un amplu Program de Integrare şi Dezvoltare (IDP). Un program are în componenţă mai multe proiecte şi activităţi temporare ce contribuie la îndeplinirea unor obiective strategice. În cazul BCR, de exemplu, unul dintre obiectivele programului a fost alinierea la standardele Erste Bank şi la cele mai bune practici internaţionale, iar acest lucru nu se putea realiza printr-un singur proiect. Pentru BCR a fost nevoie de îndeplinirea obiectivelor celor 42 de proiecte derulate în paralel iar integrarea rezultatelor a condus la realizarea obiectivelor programului. Pe scurt, managementul programelor trebuie să asigure interconectarea proiectelor din cadrul unui program.


Câţi consultanţi aveţi în România?
În România avem 12 consultanţi români, dar folosim în paralel şi serviciile unei echipe de 3-5 consultanţi străini.


Activitatea noastră este realizată în proporţie de 80% în limba română de către consultanţi români. Când am început să lucrez pentru Petrom, mi s-a solicitat implicarea de traineri români, deoarece foarte multi angajaţi nu erau familiari cu limba engleză.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
eu******
Trebuie sa treaca un test de minciuni. Firma care acorda training pentru importante companii specializate in IT si nu crede in IT??? Mare mincinos!!! inclusiv logo-ul este copiat si luat dupa o mica actiune de research on internet. Wish them the luck they desired based on their minds!
23 Martie 2009, 08:50:17