Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„75% din băncile europene mari folosesc cel puţin un modul V.bank“

26 Februarie 2009



Compania Viveo abordează piaţa bancară cu o soluţie modulară, V.bank, a cărei structură a fost dezvoltată după tiparul organizaţional al unei bănci. Am aflat, alături de Victor Martin, Director General Viveo Technology, care sunt avantajele acestei abordări şi ce poate câştiga o bancă prin utilizarea V.bank.


Viveo abordează piaţa bancară printr-o ofertă modulară. Care sunt avantajele unui sistem modular faţă de o abordare integrată a sistemului IT?
Schimbările din mediul bancar impun în prezent o eficientizare în alocarea bugetului pentru dezvoltarea sistemului informatic, iar acest lucru a fost prevăzut de către specialiştii Viveo încă din faza de proiectare a V.bank 3.0, pe care l-au conceput ca un sistem complet, flexibil şi modular.


Fiind vorba despre un sistem complet de soluţii, care poate utila o bancă de la zero, V.bank conţine pe lângă core banking module pentru fiecare departament din cadrul băncii. Practic, arhitectura funcţională a V.bank este organizată la fel ca şi arhitectura unei bănci (vezi fig.).



Soluţiile se pot integra cu orice alte aplicaţii existente, deci cel mai mare avantaj este protejarea investiţiilor deja realizate.

Se poate vorbi de o abordare etapizată a unui proiect de implementare V.bank?

Un proiect de implementare pentru soluţiile V.bank are câteva etape care duc la cele mai bune rezultate după intrarea lor în producţie. Studierea mediului băncii este o primă etapă care ajută la definirea nevoilor specifice. Parametrizarea soluţiei şi introducerea regulilor de utilizare, parametrarea drepturilor de administrare şi utilizare, definirea fluxului de desfăşurare a activităţilor specifice sunt următoarele etape care aduc armonizarea soluţiei cu mediul existent. După implementare şi teste, efectuate de specialişti Viveo sub supravegherea echipei băncii, urmează transferul de cunoştinţe pentru utilizarea independentă a V.bank, formarea administratorilor şi utilizatorilor soluţiilor şi intrarea în producţie. Pentru toate soluţiile se livrează documentaţia completă, iar pentru orice detalii echipa Viveo România oferă suport local, în limba română, engleză sau franceză.


Se diferenţiază V.bank la nivel tehnologic faţă de competiţia directă?
V.bank are câteva avantaje în faţa competiţi-ei directe, şi anume posibilitatea achiziţionării modulare dar şi integrate a soluţiilor, deschiderea către orice platformă de implementare a soluţiilor, posibilitatea utilizării oricărui tip de bază de date, posibilitatea utilizării aplicaţiei la nivelul staţiei de lucru, dar şi folosind web-ul sau intranetul, pe scurt SOA, arhitectura n-tier şi urbanizarea soluţiilor.


Cum rezolvă V.bank presiunea indusă asupra instituţiilor bancare de reglementările AML, SEPA, Basel II?
Conformitatea cu regulamentele naţionale şi internaţionale este unul din atuurile V.bank. În ceea ce priveşte AML, putem menţiona că cele mai mari bănci ale lumii folosesc soluţiile grupului Viveo. Raportările către băncile centrale sunt făcute de peste 650 de clienţi la nivel mondial. Un puternic motor de calcul al riscurilor operaţionale şi de credit oferă cea mai bună abordare a cerinţelor acordului Basel II, iar în ceea ce priveşte SEPA, soluţia pentru Sepa Credit Transfer este folosită la nivel larg iar produsul pentru gestionarea Sepa Direct Debit este în curs de finalizare.


Care sunt cele mai reprezentative referinţe pentru V.bank?
În portofoliul de clienţi care folosesc V.bank se află peste 750 de bănci de toate mărimile şi de aproape toate specializările. La fel ca şi pentru Viveo Technology, clienţii V.bank sunt clienţi tradiţionali, cu care există un parteneriat care se dezvoltă continuu. Făcând o statistică, 75% din cele mai mari bănci europene au instalat cel puţin un modul V.bank. HSBC, Citi, UBS, Barclays, RBS, Intesa Sanpaolo, Commertzbank sunt doar câteva din referinţele Viveo. La nivel regional există clienţi în Cipru, Marfin Laiki Bank, în Rusia, Rosbank şi activitatea comercială este în curs de dezvoltare.


Cum tratează Viveo problema aplicaţiilor legacy, existente în multe dintre băncile româneşti?
Soluţiile V.bank, datorită conectorilor deja dezvoltaţi, se integrează cu orice aplicaţie deja existentă în sistemul informatic al băncii. Implementarea sistemului global V.bank sau a oricărui modul din gamă permite continuarea utilizării aplicaţiilor de acest tip cu aceeaşi eficienţă ca şi până atunci.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite