Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Brand-ul tradus ca standard de calitate

17 Noiembrie 2004



Zinaida Pikovsky, Key Account Manager EPSONPietele emergente din Sud-Estul Europei au atras o multime de brand-uri mondiale dornice sa le exploateze potentialul. Nu conteaza ce urmeaza dupa „made in…“, responsabil pentru indeplinirea caracteristicilor tehnice, pentru atingerea unui anumit standard de calitate este brand-ul. Zinaida Pikovsky, Key Account Manager EPSON, ne-a povestit ce se ascunde in spatele brand-ului EPSON pe linia echipamentelor si a sistemelor pentru retail.


De ce ati ales abordarea pietei prin parteneri?
EPSON inseamna afaceri de tip Business to Business. in afara de Estonia si Republica Ceha, toate celelate tari din Europa de Sud-Est au legi fiscale. Privind prin aceasta prisma, suportul acordat de partenerii nostri este deosebit de important. in plus, produsele noastre nu sunt doar „plug and play“. De exemplu, un sistem POS (Point of Sales) are nevoie de software, de hardware aditional (cititor de coduri de bare), de o instalare adecvata, service, etc.. Partenerii nostri ofera solutii complete.


Ce inseamna brand-ul EPSON pe piata echipamentelor si sistemelor pentru retail?
EPSON a produs primul mecanism pentru imprimante si il vindea catre diferiti integratori. Odata cu dezvoltarea liniilor de productie, am inceput sa fabricam noi insine imprimante. Linii de productie exista in Japonia, Malaesia, Filipine, China si Taiwan. Nu este important locul de fabricatie, ci standardul de calitate pe care brand-ul se obliga sa-l mentina. Aceasta viziune a facut ca imprimantele EPSON sa se impuna pe piata, avand o cota de peste 60%. in urma cu sase ani, am inceput sa producem sisteme POS, ceea ce inseamna ca oferim retailer-ilor intreaga solutie hardware de care au nevoie.


Ce procent din cifra de afaceri reprezinta sistemele POS?
Linia de business bazata pe sisteme inteligente POS–(IR-320, SR-600, MR-800) reprezinta un procent ridicat din afacerea EPSON si este in crestere. Chiar cu partenerul nostru MB Distribution avem cateva proiecte importante dintre care as mentiona lantul de supermarket-uri Univers’All (sisteme IR-310) si reteaua de benzinarii Petrom (sisteme IR-310–320).


Ce tehnologie este preferata de consumatori?
Imprimantele termice incep sa fie preferate de clienti deoarece au o viteza de printare mare si o rezolutie foarte buna. Dezavantajul consta in faptul ca hartia necesita conditii speciale de stocare (in cazul solutiilor fiscale).
Pentru imprimantele POS exista o tehnologie noua – SEA Jet, care se caracterizeaza prin viteza mare de tiparire, lipsa zgomotului si prin faptul ca foloseste hartie normala. Cearneala se usuca instant si este rezistenta la contactul cu apa.


Caror verticale sunt dedicate produsele EPSON?
Avem referinte in industrii ca: retail (Billa, CORA, KAUFLAND), cash and carry (Metro), entertainment (Disneyland), posta (German, USA), banking (USA, Rusia), petrol (OMV, SHELL). Suntem incantati de aceste proiecte si ne dorim mai mult.



Tags: Retail, POS, Epson

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
catrinel
bun... si? In afara de "noi facem si asta si asta si suntem cei mai buni"... unde e standardul de calitate?(!)
18 Noiembrie 2004, 08:57:31
stan
Standardul de calitate se regaseste in fiecare imprimanta sau system POS
18 Noiembrie 2004, 11:53:16