Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Problematica in distributie-retail

17 Noiembrie 2004



In luna octombrie, importante companii de distributie si retail au participat la seminarul organizat de Oracle Romania impreuna cu Romsoft si Vector Software. Discutiile provocate de studiile de caz prezentate au dezvaluit nevoia de solutii informatice integrate a acestei industrii caracterizate printr-o dinamica uimitoare.


Companiile de distributie si retail se afla intr-un proces alert si foarte complex de inter-relationare cu parteneri, clienti, furnizori, etc. De aceea, necesarul de informatii actualizate si de o acuratete foarte mare reprezinta o cerinta critica. Care este problematica intr-o astfel de industrie? Eu, manager al unei companii din aceasta industrie, as putea sa raspund prin punctarea preocuparilor mele zilnice: Cum controlez interactiunea cu clientul prin diverse canale si moduri? Cum controlez costurile logistice odata cu multiplicarea canalelor de vanzare si distribitie ? Cum sa cresc nivelul de disponibilitate al produselor si calitatea livrarilor? Ce tipuri de servicii suplimentare pot oferi pentru cresterea loialitatii clientilor? Cum sa previn erodarea profitului si sa fiu mai atractiv pentru actionari decat competitia? Cum pot creste acuratetea prognozelor cererii? Cum pot transmite la timp informatii despre cerere partenerilor de afaceri din lantul meu valoric? etc.


Toate aceste puncte cheie au fost puse in evidenta de prezentarile sustinute la eveniment, raspunsurile intrebarilor deghizandu-se in solutii.


Astfel, Romsoft a prezentat rezultatele implementarii din cadrul companiei Romdrinks Eurotrade, implementare ce a condus la eficientizarea si optimizarea tuturor proceselor companiei.


„Romdrinks Eurotrade are subsidiare in sapte zone din tara si toate lucreaza pe server-ul din Bucuresti prin VPN. in acest moment, toti agentii de vanzari lucreaza pe palm-uri sincronizate cu aplicatia Oracle Acquisitions. Printre beneficii as mentiona economie de timp si accesabilitate mult mai mare la informatii. intr-un proiect de asemenea proportii este foarte importanta comunicarea intre client si firma implementatoare” a subliniat Lucian Maican, administrator IT Romdrinks Eurotrade.


Un alt studiu de caz axat pe beneficiile obtinute prin utilizarea solutiilor Oracle a fost prezentat de Vector Software. Compania Profi Rom Food este in momentul de fata in masura sa urmareasca fiecare flux de activitate, avand o imagine completa si permanent actualizata in ce priveste schimbarile si evolutiile inregistrate. Danut Gaciu, Business Solutions Director Vector Software, a punctat: „Lantul de magazine Profi inseamna peste 10.000 de produse si aproximativ 400 de furnizori. Vorbim de zeci de mii de facturi, insotite de zeci de mii de plati. As vrea sa subliniez un singur aspect: dupa implementare, numarul de ordine de plata a scazut cu 30%, inregistrandu-se o economie la comisioanele bancare de aproximativ 5000 USD“.


Alegerea unei solutii informatice la acest nivel nu trebuie facuta pe simpla comparatie de functionalitati. Este necesara estimarea valorii adaugate din punctul de vedere al consultantei de afacere, precum si calcularea costului total de proprietate (TCO). De asemenea, este esential gradul de integrare al solutiei propuse si existenta unui suport flexibil pentru nevoile in schimbare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
el dorado
nu pot dkt sa felicit firmle ce au realizat aceste implentarii, in romania si sa le urez mult succes in continuare , insa as vrea sa subliniez ca inca de la prima vedere diferenta dintre cele doua firme care fac implementariile este ca de la cer la pamant:D
12 Septembrie 2005, 03:08:45