Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cinci idei de transformare a ameninţărilor īn oportunităţi

23 Martie 2009



Când începe un cutremur, să nu te mişti, îmi spunea odată un prieten. Dacă ne gândim la criză ca la un cutremur, companiile par să stea pe loc: îşi cresc rezervele monetare, implementează doar acele proiecte care sunt de importanţă strategică şi opresc fluctuaţia angajaţilor. Nu renunţă la specialiştii proprii pentru a-şi reduce costurile, cu toate că volumul de efort s-a redus.


Ce ar putea face un Director de IT cu acest efort nefolosit şi, în general, ce s-ar putea face în această perioadă dificilă? Iată câteva idei de a transforma ameninţările în oportunităţi:


1. Fixaţi-vă obiective realiste


IT-ul privit ca o componentă strategică a unei organizaţii contribuie la reducerea costurilor şi la menţinerea serviciilor actuale. Cele mai recente studii arată că, faţă de 2008, bugetele din IT s-au redus în 2009 cu cel putin 10% şi, cu toate acestea calitatea serviciilor oferite nu trebuie să scadă.


Organizaţiile preferă să-şi păstreze specialiştii, iar aceasta se poate transforma într-un avantaj, deoarece îţi poţi stabili ca obiective pe anul în curs: reorganizarea, creşterea satisfacţiei clienţilor, îmbunătăţirea competenţelor şi a performanţelor, creşterea calităţii. Şi toate acestea reprezintă proiecte de schimbare.


2. Ancoraţi-vă în realitate


Să aşteptaţi să treacă criza nu este o soluţie, aşa că analizaţi permanent ce se întâmplă în jurul vostru:


• Clienţii şi-au redus din costuri, însă acesta nu e un motiv de a-i abandona. Dimpotrivă, fiţi alături de ei în noile provocări pe care le oferă business-ul lor, ascultaţi-le cerinţele şi găsiţi îmreună cele mai bune abordări şi soluţii la schimbările apărute;
• Furnizori. Întăriţi-vă relaţiile cu cei existenţi. Aveţi nevoie unii de alţii. Companiile din India şi China furnizoare de soluţii IT mizează pe preţurile scăzute, parcă croite pe bugetele de IT reduse ale companiilor, şi vor dori să vă aibă ca şi clienţi;
• Tehnologii. Fiţi la curent cu ele şi implementaţi-le în companiile voastre;
• Piaţă. O zonă puternic afectată de criză este America de Nord, însă fiţi atenţi cum se deplasează criza, mai ales dacă intenţionaţi să le transferaţi în Europa.


3. Organizaţi-vă. Mai bine!


Unul dintre trendurile acestui an constă în implementarea de sisteme de management de portofoliu şi de proiecte. Clasificaţi-vă activităţile pe care le faceţi, apoi organizaţi-le pe procese şi proiecte şi construiţi-vă un sistem de monitorizare şi raportare pe baza cărora să luaţi decizii. Nu mă refer doar la un sistem software ca parte a unei schimbări, ci şi la implicarea activă a managementului, metodologia implementată şi, nu în ultimul rând, la stakeholderi. Consider că cel mai important aspect al acestui sistem îl reprezintă capacitatea sa de a fi viu, de a se adapta şi îmbunătăţi continuu la necesităţile care apar şi care vă oferă atât suport decizional, cât şi suport operaţional.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite