Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Dă modulul Financiar-Contabil valoare unui ERP? (II)

23 Martie 2009



Aminteam în ediţia precedentă că, deşi esenţa unui ERP constă în integrarea în aceeaşi bază de date a tututor informaţiilor disponibile în companie, pentru mulţi beneficiari modulul Financiar-contabil este piesa de rezistenţă. Mai mult, majoritatea specialiştilor pe care i-am intervievat pe subiecte legate de ERP consideră că nu s-ar putea vorbi de Enterprise Resource Planning în lipsa informaţiilor financiar-contabile din operaţiunile pe care le administrează aceste sisteme. Concluzia primei părţi a articolului a fost că modulul Financiar-Contabil în sine nu este cel mai important, dar nu poate lipsi din implementarea unui ERP. Totuşi, ar fi de făcut o diferenţiere între activităţile contabile şi managementul financiar şi, chiar dacă operaţiunile contabile pot lipsi, în urma externalizării acestei activităţi, managementul financiar este o condiţie sine qua non.


Modulul Financiar-Contabil este, cu precădere, unealta Departamentului Financiar şi este gândit să rezolve/simplifice/automatizeze cele mai frecvente task-uri ale acestui departament, şi să ofere, pe baza datelor agregate, analize pertinente către manageri. Utilizatorii standard ar fi: Directorul Financiar, Contabilul Şef, Operatorul cont, Casierul, Operatorii de bancă şi Contabilii, Directorii de departamente, Directorul general. Totuşi, modulul poate fi accesat de orice altă categorie de utilizatori pe baza drepturilor de acces, în mod practic fiind accesibil şi pentru unii angajaţi din departamentele Vânzări, Marketing, Achizitii, complet sau doar la nivel de rapoarte.


La o simplă trecere în revistă, printre cele mai delicate aspecte din munca unui Director Financiar pe care un ERP le rezolvă ar fi:
• Controlul profitabilităţii firmei
• Identificarea centrelor de profit şi pierdere
• Urmărirea în timp real a creanţelor şi datoriilor
• Controlul lichidităţilor, în special al facturilor neîncasate;
• Planificarea plăţilor/încasărilor, controlul liniilor de credit;
• Monitorizarea operaţiunilor în valută, în scopul limitării pierderilor din diferenţele de curs;
• Generarea rapoartelor obligatorii în formatul cerut de legislaţie sau de compania mamă.


,,Cel mai important element în utilizarea unui astfel de modul îl reprezintă analiza şi înţelegerea tuturor proceselor din cadrul businessului companiei, urmat de stabilirea, implementarea şi controlul unor proceduri complete de lucru, care să reflecte activităţile din businessul de zi cu zi. Astfel, în baza procedurilor care sunt predictibile se pot urmări foarte uşor diverse elemente dinamice sau statice, care, prin corelare sau verificare încrucişată, permit un control eficient al activităţilor şi înregistrărilor“.



Costin Baicu, Director Financiar, TotalSoft


„Pentru a simplifica munca directorilor financiari, analizele financiare şi monetare, flexibilitatea în definirea fluxurilor şi regulilor contabile, operaţiunile internaţionale şi intracomunitare, controlul şi verificarea operaţiunilor, conformitatea cu legislaţia şi Corporate Governance şi multe alte funcţiuni sunt croite în aplicaţie pe baza celor mai bune practici financiare înregistrate de consultanţii Oracle în mii de proiecte. De asemenea, funcţionalităţile aplicaţiei pot fi extinse prin localizarea şi customizarea soluţiilor, pe baza cerinţelor specifice României sau companiei respective.“



Elena Micu, ERP Senior Sales Consultant, Oracle România

„ERP-ul pe care îl distribuim oferă informaţii precise referitoare la istoricul operaţiunilor financiare şi la fluxul de numerar previzionat, pe baza creanţelor clienţilor şi a obligaţiilor de plată faţă de furnizori. De asemenea, este capabil să opereze şi, gestioneze documente multivalută şi în acelaşi timp, să urmărească într-un mod eficient şi facil eventualele venituri/cheltuieli rezultate din diferenţele de curs. Nu în ultimul rând, prin funcţia de bugetare, este util managerilor de departament, care îşi pot urmari în timp real gradul de îndeplinire a unor indicatori specifici, printr-o comparaţie în timp real a cifrelor bugetate cu cele efectiv realizate.“
Genovel Iovu, Director General, Kepler Management Systems





Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite