Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sistem informatic integrat e-administraţie

23 Martie 2009




Concomitent se perpetua o concentrare asupra activităţilor în sine ale instituţiei, în detrimentul unei abordări care să aibă în mijlocul său cetăţeanul, nevoile sale şi metodele prin care acesta putea avea acces la informaţia necesară, care era gestionată în cadrul sistemelor informatice ale Primăriei.


Soluţia propusă


În vederea îmbunătăţirii situaţiei existente s-a avut în vedere implementarea unor aplicaţii de tip front-office (Call Center, Portal, Infochioşc), care să realizeze interfaţa între cetăţean şi informaţiile gestionate sub formă electronică de sistemele IT ale instituţiei şi să ofere accesul automat la aceste informaţii.


Soluţia propusă sprijină interacţiunea bi-direcţională, prin care destinatarii informaţiilor publice şi beneficiarii serviciilor administrative au acces la formulare, pe care le pot vizualiza, completa şi trimite către autorităţile administraţiei
publice prin mijloace electronice.


Aplicaţia de call center reprezintă o interfaţă automată între cetăţeni şi Primărie. Operatorii call center-ului vor oferi informaţii de interes general cetăţenilor şi vor putea răspunde unor întrebări specifice ale acestora, având acces direct şi permanent la toate sistemele informatice ale instituţiei (stadiu cereri, informaţii taxe şi impozite etc.). De asemenea, interfeţele automate între aplicaţiile software ale call center-ului telefonic şi aplicaţiile de taxe şi impozite şi managementul documentelor (Registratură) vor permite cetăţenilor aflarea unor informaţii gestionate de aceste sisteme în mod automat, fără intervenţia unui operator uman (pe principiul “pentru informaţii privind taxele şi impozitele datorate apăsaţi tasta x” etc. ).



Radu Tocaciu, manager de proiect din partea Primăriei Municipiului Aiud


Portalul
facilitează accesul la informaţiile gestionate prin intermediul aplicaţiilor informatice din cadrul Primăriei. Acesta are 3 componente:


Intranet – punct unic şi securizat de contact între angajaţii Primăriei şi sistemele informatice specializate, cu facilităţi de lucru colaborativ (mesagerie, listă de contacte, listă comună şi personală de sarcini);
Extranet – acces securizat la informaţii specifice ale Primăriei pentru alte instituţii partenere la nivel local;
Internet (www.aiud.ro) – punct de acces la informaţii de interes general pentru cetăţeni, precum şi la informaţii specifice din bazele de date ale Primăriei (pe baza unui acces autentificat) privind anumite obligaţii locale sau formulare, cereri, sesizări etc.


Infochioşcul este un instrument eficient de interfaţă cu sistemele informaţionale ale Primăriei, fiind destinat în general cetăţenilor care nu beneficiază de acces la Internet şi care, din acest motiv, nu au acces la informaţiile din portalul web al Primăriei.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite