Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Metode flexibile de filtrare a conținutului pe Internet

24 Martie 2009



Organizaţiile instalează computere personale în fiecare birou sau spaţiu de lucru, iar angajaţii îşi petrec cea mai mare parte a timpului folosindu-le. Dar, deși există multe provocări legate de folosirea Internetului la serviciu, e necesară o abordare cât mai flexibilă, care să protejeze companiile, stimulând, în același timp, creativitatea angajaților, și oferindu-le sursele de informare de care au nevoie.


Comportamentul angajaților în relația cu Internetul
Conform unui studiu realizat de IDC, între 30% şi 40% din utilizările Internetului la serviciu nu au legătură cu munca. Concluzia unui alt studiu realizat pe 10.000 de angajaţi a fost că un angajat obişnuit iroseşte aproape 2,09 ore din ziua de muncă, neluând în calcul pauza de prânz. Principala activitate cu care îşi irosesc timpul mai mult de 44% dintre repondenţi este folosirea Internetului în scop personal: mesagerie instant, email, sondaje pe Internet, chat-uri etc. Un studiu de follow-up, realizat pe directori de resurse umane a arătat că angajatorii se aşteaptă ca angajații să irosească aproximativ o oră pe zi din timpul de lucru. Mai mult, angajatorii includ această estimare în structura salariului. Din păcate, timpul real irosit este de aproape două ori mai mare decât se aşteaptă managerii.


Provocări pentru companii
Companiile sunt afectate în mod direct de faptul că angajații petrec un număr semnificativ de ore pe Internet, în activități care nu au legătură cu munca.
Principalele probleme legate de folosirea Internetului la locul de muncă sunt:
- Scăderea productivității, datorită irosirii timpului de lucru navigând pe site-uri care nu au legătură cu îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
- Accesul la lățimea de bandă necesară este îngreunat datorită folosirii Internetului în interes personal, cum ar fi navigarea pe site-urile de job-uri;
- Probleme de răspundere legală ale angajatorului din cauza conținutului protejat prin drepturi de autor pe care angajații îl descarcă de pe Internet.


Soluțiile actuale de control web
Primul pas pe care trebuie să-l facă organizaţiile în lupta împotriva ameninţărilor în creştere legate de utilizarea nepotrivită a Internetului este să stabilească o Politică de Utilizare Acceptabilă (PUA) – un set de reguli are restricţionează felul în care poate fi folosită reţeaua sau un anumit website.


O metodă foarte eficientă de a impune PUA şi de a gestiona modul în care angajaţii folosesc Internetul este utilizarea unei soluţii de filtrare web.


Abordarea obișnuită folosită de companii este blocarea completă a anumitor website-uri care conţin pornografie sau jocuri de noroc, precum şi a site-urilor de jocuri. Cu toate acestea, cuvântul de ordine în ceea ce priveşte abordarea modernă asupra soluţiilor de filtrare pe Internet trebuie să fie flexibilitatea. Organizaţiile trebuie să fie conştiente că unele soluţii de filtrare pe Internet vor bloca diverse categorii de website-uri, în ciuda faptului că acestea nu au nici un fel de conţinut interzis. Un exemplu este filtrarea tuturor site-urilor care conţin cuvântul “sex”, care duce la blocarea unor cuvinte ca “Essex” ori ”Sussex”.


Un lucru pe care filtrarea pe bază de URL nu îl ia în calcul este că Internetul este într-o continuă creştere, URL-urile se schimbă, iar conţinutul asociat cu un anumit URL se poate schimba radical. Faptul că majoritatea motoarelor de căutare folosesc cache-uri ridică serioase semne de întrebare la adresa soluţiilor de filtrare bazate pe URL-uri. Motoarele de căutare oferă acelaşi conţinut, dar utilizatorii accesează website-urile cu memorie cache prin URL-uri diferite faţă de cele ale site-urilor originale.


Soluții flexibile de filtrare
Noua tendinţă în materie de soluţii de filtrare de conţinut este blocarea accesului la majoritatea site-urilor care nu au legătură cu munca, dar păstrând flexibilitatea, prin combinarea acestei tehnologii cu soluţii moderne de filtrare. Cele mai recente soluţii de filtrare includ metode precum cele bazate pe text, imagine, URL, MIME sau pe protocoale. Aceste tehnologii permit sistemului să blocheze conţinutul nepotrivit şi le dau organizaţiilor posibilitatea să monitorizeze activitatea din reţelele proprii.


O altă tendinţă este folosirea Inteligenţei Artificiale în cadrul soluţiior de filtrare pe Internet. Astfel, soluţia de filtrare revizuieşte paginile care nu sunt incluse în baza de date locală în câteva secunde şi, de exemplu, înlocuieşte pe loc sau modifică imaginile care conţin culori ale pielii. Mai mult, unele soluţii de filtrare pe web le permit organizaţiilor să stabilească exact care este lărgimea de bandă pe care are dreptul să o primească fiecare computer, în funcţie de nevoile fiecărui angajat, făcând astfel utilizarea Internetului mai eficientă.


În concluzie, folosirea unei soluţii moderne şi flexibile de filtrare pe web le permite angajaţilor accesul de care au nevoie pentru a-şi face treaba, dar nu atât de mult încât companiile să fie responsabile pentru acţiunile lor online. Soluţiile de modificare a imaginii, cele bazate pe text, URL, MIME sau protocoale sunt tehnologii de ultimă oră care pot ajuta companiile să reducă semnificativ pierderile de productivitate.
O astfel de soluție flexibilă de filtrare a conținutului web este Livigent. Livigent oferă beneficii pentru companii, garantând că angajații vor avea acces numai la website-uri care au legătură cu activitățile de lucru.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite