Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Administraţia publică are nevoie de GIS

24 Martie 2009




Vlad Dobrincu, consultant GIS S&T România, precizează că un alt motiv pentru care au întârziat implementările de soluţii de tip GIS l-a constituit absenţa datelor geospaţiale.


„De ani de zile se tot vorbeşte de importanţa utilizării GIS, însă de văzut se văd foarte puţine. O mare problemă este lipsa acută a personalului instruit, asta şi din cauza salariilor mici la nivelul de execuţie”, spune Cristian Vasile, directorul general al ESRI România.




Vlad Dobrincu,
consultant GIS, S&T România



Dan Mika, Utilities, Telecommunications and Government Sales Development Manager, EMIA Emerging Countries, în cadrul Autodesk, e sigur că administraţia publică doreşte să implementeze orice soluţie care poate îmbunătăţi măsurabil serviciile către cetăţeni. „Dificultatea cu GIS – subliniez faptul că Autodesk se focalizează pe o arie mult mai largă – se află în modul în care este perceput – adică dificil de utilizat şi întreţinut. Domeniul proiectării şi soluţia GIS sunt din păcate, prin natura lor, două lumi diferite. Totuşi, cu ajutorul soluţiei noastre de Infrastructure Modeling, am traversat prăpastia care le separa. Integrând într-o manieră inteligentă, precisă şi la zi datele tehnologice create în mediul 3D, putem face ca procesele din administraţia publică să fie mai rapide şi mai logice”, adaugă Dan Mika.




Dan Mika, Utilities,
Telecommunications and
Government Sales
Development Manager,
EMIA Emerging Countries Autodesk



Lipseşte personalul dedicat GIS


GIS este o tehnologie care deserveşte aproape toate compartimentele administraţiei locale. Ideal ar fi ca, în cadrul administraţiilor locale, să existe un departament de GIS. Foarte puţine administraţii locale au înţeles importanţa personalului dedicat. Iar companiile care oferă soluţii geospaţiale nu pot decât să promoveze la nivel conceptual şi tehnic soluţiile de tip GIS, punctând mai ales pe beneficiile pe termen scurt şi lung pe care le poate aduce o astfel de soluţie.


„Dacă oamenii înţeleg beneficiile reale pe care le aduce implementarea unei soluţii GIS pentru activitatea pe care o derulează zilnic, va apărea şi implicarea activă a acestora în procesul de adopţie şi exploatare a unui astfel de sistem, iar necesitatea de personal specializat va veni natural”, crede Vlad Dobrincu.

Alina Pintelie confirmă faptul că, dacă o companie a reuşit să-i arate unui potenţial client ce beneficii poate avea în urma implementării unei soluţii geospaţiale, dimensionarea resurselor necesare este un aspect care vine de la sine. Alina Pintelie adaugă însă că „mai multe dificultăţi apar când are loc procesul de recrutare, dat fiind că piaţa de muncă este deficitară la acest capitol şi oameni gata pregătiţi să lucreze cu sisteme geospaţiale se găsesc cu dificultate”.


Lipsa de specialişti nu este o problemă specifică României şi nici sectorului administraţiei publice. Dan Mika menţionează că problema era mai vizibilă în trecut, când era nevoie de cunoştinţe speciale pentru a utiliza sau chiar gestiona o soluţie nouă precum GIS. „În prezent, aproape oricine poate folosi un browser web pentru a accesa date spaţiale, chiar în 3D. Dispozitivele cu GPS încorporat (smartphone, PDA sau sistemele de navigaţie) au devenit o parte a vieţii de zi cu zi”, adaugă reprezentantul Autodesk.


Cristian Vasile e convins că problema nu este a angajării personalului dedicat, ci a unei lipse totale de viziune.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite