Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ro Interactive propune semnătura digitală

24 Martie 2009



Oraşul digital începe să prindă contur şi administrarea acestuia implică gestionarea a două probleme: identitatea şi accesul la datele cu caracter personal.


Identitate în mediul digital

Afirmarea identităţii în mediul digital se realizează prin echivalentul digital al clasicei semnături. Aceasta este denumită semnătură digitală şi are, din punct de vedere legal, aceeaşi greutate ca şi semnătura aplicată pe hârtie. Din acest moment, conceptul de birou fără hârtii sau “paperless office”, cu toate avantajele pe care le poate aduce acesta, începe să devină realitate.


Suntem pregătiţi pentru ”biroul fără hârtie”?

Încrederea, autenticitatea documentului semnat digital, este esenţială pentru reducerea timpului, costului, riscului fraudei şi erorilor de comunicare. Eficienţa mediului digital face să apară solicitări pentru înlocuirea proceselor bazate pe hârtie cu procesarea electronică. Inevitabil apar întrebările:


• Cum poate destinatarul să determine autenticitatea
expeditorului?
• Cum poate verifica destinatarul dacă documentul este
original sau nemodificat?
• Cum poţi verifica dacă ceea ce ai primit este varianta finală
a documentului sau data la care a fost aprobat?
• Cum poţi să închei un document şi să gestionezi una
sau mai multe aprobări ale acestuia?
• Cum poţi să urmăreşti calea parcursă de un document
dacă este necesar un audit?


Răspunsul la aceste întrebări este esenţial pentru administraţia care încearcă să implementeze un astfel de concept. Aceasta trebuie să facă faţă la o gamă largă de presiuni privind o securitate sporită a datelor, o prelucrare mai rapidă şi, nu în ultimul rând, să se asigure ca procesele să fie conforme legislaţiei locale, directivelor regionale şi cerinţelor publicului. Verificarea identităţii utilizatorului şi sistemelor, ca şi verificarea şi validarea semnăturii digitale, pot oferi valoare în ceea ce priveşte încrederea, urmărirea şi prelucrarea în cadrul unor procese precum:


- Trimiterea documentelor semnate către contribuabili şi parteneri
- Trimiterea documentelor semnate digital în interiorul instituţiei
- Verificarea semnăturilor digitale de pe documentele primite
- Arhivarea documentelor.


Produsele şi soluţiile Ascertia pentru semnarea şi verificarea documentelor

Ascertia, distribuită în România de către Ro Interactive Technologies, este unul dintre liderii de piaţă în domeniul soluţiilor pentru semnarea digitală, verificarea şi validarea identităţii. Pentru adăugarea flexibilă la aplicaţiile deja existente a serviciilor de semnare digitală a documentelor, Ascertia a proiectat Serverul ADSS (Advanced Digital Signature Service). Un exemplu simplu în care semnătura digitală adaugă valoare este cel al facturilor semnate digital. Alte documente, cum ar fi comenzi, cotaţii, oferte, toate pot beneficia de utilizarea serviciilor de credibilizare pentru a fi autentificate formal şi expediate. În sfârşit, documentul expediat poate fi verificat ca fiind nemodificat şi aprobat de către autoritatea emitentă. Serverul ADSS face foarte simplă implementarea soluţiilor de credibilizare, astfel încât să îndeplinească cerinţele relevante de legalitate, securitate, audit şi conformitate. Pentru cele mai multe dintre situaţii Ascertia recomandă utilizarea fişierelor PDF/A ca fiind un standard interoperabil global şi care pot fi citite atât de persoane, cât şi de sisteme. Serverul ADSS aduce valoare unei organizaţii oferind:


• un mod efectiv de atestare a identităţii şi a documentelor financiare ale acesteia
• un mod efectiv de confirmare a exactităţii şi integrităţii documentelor emise
• un mod efectiv de minimizare a fraudelor produse prin substituirea identităţii
• căi multiple de îmbunătăţire a securităţii aplicaţiilor informatice prin procese de supraveghere a folderelor, e-mail sau API de nivel înalt.
• O cale imediată de implementare a directivelor UE şi a legislaţiei locale.


Semnătura digitală poate fi aplicată pe măsură ce documentele sunt emise de aplicaţiile informatice sau poate fi utilizată pentru a autoriza şi emite documente interne şi pentru a aproba accesul la semnăturile organizaţiei.



Ro Interactive Technologies
0744.799.248
www.intech.ro
intech@intech.ro



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite