Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> Comunicatii >> Stiri si comunicate

Romtelecom si-a prezentat rezultatele financiare pe 2008

01 Aprilie 2009



Actionarul majoritar al Romtelecom, OTE, a anuntat recent rezultatele financiare pentru intregul an 2008, conform standardelor IFRS. Conform acestora, de la un numar total de abonamente pentru serviciile de telefonie fixa, broadband si TV de 3.785.000 la sfarsitul anului 2007 (dintre care 3.035.000 pentru telefonie fixa, 360.000 pentru Clicknet si 390.000 pentru Dolce), Romtelecom a inregistrat la sfarsitul anului 2008 un numar total de 4.271.739 abonamente (dintre care 2.978.739 pentru telefonie fixa, 650.000 pentru Clicknet si 643.000 pentru Dolce), respectiv cu 13% mai mult de la un an la altul. Totodata, s-a obtinut o reducere a ratei de deconectari de la 11% in 2007 la 2% in 2008, in crolatie cu cresterea numarului de clienti Clicknet (81%) si Dolce (65%) in 2008 fata de 2007.
Veniturile companiei au inregistrat o scadere, de la 871,9 milioane de euro in 2007 la 869,8 milioane de euro in 2008. Romtelecom a raportat si o usoara reducere a profitului inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) de la 300,6 milioane euro in 2007 la 291,6 milioane euro in 2008. Dupa scaderea costurilor programului de crestere a eficientei (care a inclus si o reducere a personalului de la 12.512 la sfarsitul lui decembrie 2007 la 10.344 la sfarsitul lui decembrie 2008) in valoare totala de 38 de milioane de euro, profitul inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) final s-a redus la 253,6 milioane euro.
„Rezultatele pe care le-am avut in anul 2008 atat din punct de vedere al intaririi pozitiei Romtelecom intr-o piata foarte competitiva, cat si din punct de vedere al cresterii eficientei operationale reprezinta un fundament solid pentru a putea face fata provocarilor anului 2009 in noul context economic din Romania”, a declarat Yorgos Ioannidis, Director General Romtelecom.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite