Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Financiar-Bancar >> Stiri si comunicate

Cristian Ivanus, general manager Neurosoft Romania: „Ne concentram in primul rand pe solutiile dedicate domeniului financiar“

06 Aprilie 2009



Infiintata in iunie 2008, subsidiara din Romania a casei de software Neurosoft Grecia a inceput sa-si faca simtita prezenta abia la inceputul acestui an. Chiar daca isi face debutul pe plan local intr-un context economic dificil, Cristian Ivanus, general manager Neurosoft Romania, are planuri clare de dezvoltare si o perspectiva optimista asupra evolutiei sale.


Neurosoft isi face simtita prezenta pe piata locala intr-un moment delicat din punct de vedere al climatului economic, de ce abia acum?


Cristian Ivanus, general manager Neurosoft Romania: Intrarea pe piata romaneasca a Neurosoft nu a tinut cont de climatul economic, ci s-a bazat pe un business plan bine consolidat avand o proiectie pe cel putin doi ani. Intrarea Neurosoft in Romania nu a fost una conjuncturala, ci legata de un plan de afaceri solid. De altfel, consolidarea prezentei pe piata romaneasca va fi insotita in scurt timp si de lansarea operatiunilor pe alte piete emergente din sud-estul Europei.


Bucurestiul si Atena sunt singurele orase in care exista birouri Neurosoft, care au fost atuurile Romaniei?


Romania a fost aleasa ca locatie pentru desfasurarea tuturor operatiunilor din zona de sud – est a Europei. Romania are o pozitie privilegiata datorita distantelor relative mici fata de tarile din zona. De asemenea s-a tinut cont si de faptul ca Romania poate asigura personal calificat pentru sustinerea cu succes a produselor informatice pe piata locala si pe cele din tarile emergente.


Cat de bine este cunoscut business-ul Neurosoft in Romania?


Deocamdata, suntem la inceputul unui drum extrem de lung. Primul eveniment la care ne-am facut publica aparitia a fost cel organizat de catre Institutul Bancar Roman. Iar prezenta noastra la acest eveniment, tinand cont de tema evenimentului, a avut o tenta aparte. Nu am prezentat solutii care sa reduca costurile, ci am prezentat avantajele pe care le poate oferi factoring-ul ca business in actuala conjunctura economica. Aceasta abordare este atipica pentru asteptarile auditorilor deoarece pune lucrurile intr-o lumina diferita. Vom continua in aceasta directie prin abordari individuale si prin organizarea de evenimente dedicate in parteneriat cu organizatii de profil.


Si totusi, este o perioada dificila, majoritatea companiilor aratandu-se reticente fata de noi investitii in proiecte informatice complexe si fiind concentrate pe reducerea costurilor la toate nivelurile si eficientizare operationala.


Este foarte adevarat ca, acum, majoritatea companiilor sunt interesate si concentrate pe reducerea costurilor si ca, in foarte multe cazuri, cele mai afectate sunt proiectele informatice complexe. Insa viziunea mea asupra efectelor reducerii investitiilor in proiecte informatice este putin diferita. In primul rand, pornesc de la premisa ca orice companie trebuie sa-si propuna elaborarea unor strategii specifice, concentrate pe identificarea si imbunatatirea calitatii acelor produse si/sau serviciilor care sunt consumate, indiferent de situatia economica de la un moment dat, alaturi de o diversificare a acestora si/sau de implementarea unor strategii noi de vanzare. Toate programele strategice elaborate cu impact direct asupra imbunatatirii calitatilor unui produs/serviciu ar trebui sa fie duse la bun sfarsit sub un control strict, dat de metodologii pe project management adecvate. Iar multe dintre programe strategice au si o puternica componenta in domeniul IT. Proiectele derulate in cadrul acestor programe pot aduce o valoare adaugata mare unui produs/serviciu si, in consecinta, ar trebui sa asigure o rata de recuperare a investitiei foarte mare. Daca prin implementarea unui program/proiect se vor obtine rezultate directe in generarea sau cresterea unui venit atunci acesta trebuie continuat. Din acest motiv, decizia amanarii sau anularii implementarii unui proiect informatic trebuie sa se bazeze pe o analiza exhaustiva asupra obiectivului strategic propus. Acesta nu este decat un exemplu simplu prin care decizia de a nu continua sau de a restrictiona proiecte informatice poate sa nu fie intotdeauna corecta daca nu este insotita de un plan strategic.


Care sunt verticalele pe care le targeteaza Neurosoft Romania?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite