Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

ASSI anunta simplificarea procedurii de tarifare in SEAP

06 Aprilie 2009



Vineri, 3 aprilie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 215, partea I, Hotărârea nr. 370 pentru modificarea și completarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție publică prin mijloace electronice din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.660/2006.
Prin adoptarea acestei hotarari s-au efectuat o serie de modificări pentru simplificarea procedurilor de tarifare în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, operat de Agenţia pentru Serviciile Societăţii Informaţionale(ASSI).
Conform acestei hotărâri, toate autorităţile contractante înregistrate în www.e-licitatie.ro au obligaţia să plătească anual un tarif de acces în sistem în cuantum de 2.500 lei, la care se adaugă TVA.
„Pentru autorităţile contractante, care sunt obligate să atingă pragul anual de 20% din valoarea totală a achiziţiilor publice prin proceduri online derulate prin e-Licitatie aceste modificări vor aduce o economie de costuri, deoarece instituţiile publice nu vor mai fi nevoite să achite o serie de tarife pentru fiecare procedură pe care o desfăşoară în sistem, plata tarifului anual unic dându-le dreptul să deruleze un număr nelimitat de proceduri prin sistem”, a declarat preşedintele ASSI, Bogdan Mihăilescu.
Pentru utilizarea SEAP în primul semestru al anului 2009, acest tarif nu se aplică. Începând cu semestrul II al acestui an, pentru accesul în sistem, autorităţile contractante înregistrate vor achita către ASSI un tarif de acces în cuantum de 1.500 lei, la care se adaugă TVA.
În cazul operatori economici, cuantumul tarifelor de participare pentru fiecare tip de procedură de atribuire aplicată integral prin utilizarea mijloacelor electronice sau pentru utilizarea licitaţiei electronice ca fază finală a unei proceduri de atribuire care nu s-a organizat integral prin mijloace electronice este stabilit la un plafon de maxim 40 de lei.
De asemenea, prin această hotărâre, s-au introdus contravenţii în cazul nerespectării, de către autorităţile contractante, a obligaţiei de a utiliza mijloacele electronice pentru realizarea procentului de 20% din valoarea totală a achiziţiilor publice anuale. Nerespectarea acestei obligaţii se sancţionează cu amendă cuprinsă între 10.000 lei şi 35.000 lei.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite