Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managerial Tools >> Internet Banking >> Stiri si comunicate

Scad costurile bancare la nivel mondial

08 Aprilie 2009



Cel de-al şaselea raport anual World Retail Banking Report lansat astăzi şi în România, de Capgemini, UniCredit şi European Financial Management and Marketing Association (EFMA) arată că utilizatorii activi de internet banking plătesc cu 34% mai puțin decât utilizatorii activi de servicii în sucursală.
In 2008, preţul mediu pentru utilizatorii activi de servicii bancare a scăzut la nivel global cu 2% ajungând la 70,3 euro, cu niveluri ale preţurilor oscilând de la 54,3 euro în Asia-Pacific la 76,6 euro în Europa, zona non-Euro. Însă această stabilitate globală ascunde variaţiuni ale preţurilor între ţări şi regiuni.
În ansamblu, preţurile au înregistrat o uşoară scădere în majoritatea regiunilor, cu 1,4% în America de Nord, 2,3% în Asia-Pacific şi 6,1% în Europa, zona Euro (datorită scăderii de 33,3% înregistrată în Irlanda, unde au fost introduse pachetele de produse şi datorită Spaniei, cu o scădere de 7,2%). În zona non-Euro a Europei, preţurile au crescut cu 1,6%, pentru utilizatorii activi locali. În toate regiunile, plăţile au continuat să reprezinte cea mai mare parte din structura comisioanelor bancare, însă spectrul variază de la cel mai înalt nivel, 66% în America de Nord, la cel mai scăzut nivel, 47% în Asia-Pacific. Utilizatorii de Internet banking activi au platit cu 31 euro mai puțin decât utilizatorii activi ai sucursalelor. Majoritatea ţărilor incluse în acest studiu au strategii de preț care includ servicii de internet banking mai ieftine decât serviciile din sucursale. Anumite ţări nordice au stabilit comisioane extrem de atractive pentru serviciile online, cu scopul de a muta clienți în zona internetului. Frecvenţa folosirii acestor servicii indică faptul că strategia de preț influenţează direct comportamentul clienţilor.


SEPA continuă să influenteze scăderea preturilor în zona Euro a Europei


Era de asteptat că structura plătilor standardizate impusă de SEPA (Single Euro Payments Area) în zona Euro va duce la o competiție mai dură si la prețuri mai mici – comisionul înregistrat pentru plăti a scazut începând cu 2006, anual, cu 3,6 % în zona Euro a Europei si de la 60,9 euro la 57 euro, anul acesta, în timp ce în restul lumii a ramas relativ stabil (minus 0,7 euro). Este asteptată o scădere a preturilor si în următorii 5 ani. Veniturile anuale se aşteaptă să scadă pe termen scurt, astfel încât băncile de success vor fi nevoite să ţină cont că activităţile de core banking sunt baza relaţiei lor cu clienţii. Preţurile au înregistrat o scădere de 2% faţă de anul trecut şi un declin de 1,2% pe an, începând din 2005. Acest trend descendent se va putea păstra datorită dezvoltării serviciilor low cost de remote banking, datorită încurajării de către asociaţii şi reglementatori a politicii de costuri transparente şi, nu în ultimul rând, datorită impactului pe care îl are internetul şi convergenţa geografică a preţurilor asupra pieţei. Băncile vor fi astfel nevoite să adauge un plus de valoare în ofertă prin extinderea ariei serviciilor, incluzând şi produse non-financiare. De asemenea, băncile vor fi nevoite să întărească valoarea adăugată în serviciile oferite, prin personalizarea stilului de abordare al clientului şi prin dezvoltarea capacităţii de consiliere.
Pentru a descărca acest raport, vizitaţi http://www.capgemini.com/wrbr09.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite