Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Primul pas catre televiziunea digitala

17 Noiembrie 2004



New Trend Media, o companie tanara pe piata media din Romania, va lansa in aceasta iarna un nou concept de televiziune. Este vorba de un post de muzica interactiv. Acest lucru va oferi telespectatorilor posibilitatea de a alege prin SMS videoclipul pe care doresc sa il vizioneze. Lansarea va deschide totodata drumul spre televiziunea digitala.


Tehnologia digitala pentru televiziune nu a fost introdusa inca in Romania. Televiziunea digitala ofera telespectatorilor posibilitatea sa interactioneze cu programele TV (chiar si transmisiunile live) in timp real si sa beneficieze de o gama larga de servicii. in acest fel televizorul este folosit ca un calculator – exista posibilitatea de a transmite e-mail-uri, de a juca jocuri, de a plati facturi, de a face cumparaturi si chiar de a comanda pizza.


In ceea ce priveste programele, televiziunea digitala schimba modul in care serviciile de televiziune sunt utilizate. in timpul transmisiunilor sportive (live) telespectatorii pot sa schimbe unghiul camerei, sa vada statistici sau reluari in orice moment. Conceptul oferit de New Trend Media este intermediar intre tehnologia analoga si cea digitala.


Serviciile oferite de noul post de televiziune sunt: vot si mastervot prin care telespectatorii pot sa aleaga videoclipul preferat, comunicare, stiri si concursuri. in ceea ce priveste votul, de fiecare data sunt propuse doua optiuni, telespectatorii avand posibilitatea prin intermediul unui SMS, sa voteze, melodia care va intra urmatoarea pe post. Numai melodia care intruneste cele mai multe voturi va urma si astfel telespectatorii vor vedea ceea ce au decis majoritatea votantilor. Daca insa sunt telespectatori care isi doresc neaparat sa vada un videoclip si sa asculte un artist care nu intruneste sufragiile majoritatii, ei vor avea posibilitatea prin intermediul unui mastervot sa hotarasca urmatorul videoclip, dar trebuie mentionat ca acest mastervot va avea un tarif mai ridicat decat pentru un vot obisnuit.


In plus, pe langa posibilitatea de a-si alege muzica, telespectatorii vor putea si sa comunice prin SMS, mesajele lor aparand direct pe ecranul televizorului intr-o prezentare grafica deosebita prin intermediul unor avatare special create. Primul pas este sa te inregistrezi, sa-ti alegi avatarul care iti place, dupa care poti sa trimiti cate mesaje doresti prin care sa-ti saluti prietenii, sa faci dedicatii muzicale, sa-ti spui parerea despre o tema propusa de catre operator si chiar sa comunici in direct cu vedete invitate de postul TV. De asemenea, telespectatorii vor beneficia si de ultimele stiri, precum si de concursuri zilnice, iar din punct de vedere al calitatii muzicii, propunerile pentru vot vor fi facute din randul hiturilor, in urma unor cercetari prealabile.


Publicul tinta caruia i se adreseaza noul concept de televiziune are varsta cuprinsa intre 15 si 29 de ani, dar nu numai, toti cei care vor sa vada si sa asculte ceea ce le place, fiind invitati sa interactioneze!


Din punct de vedere tehnic, platforma KISS TV adauga un layer de interactivitate peste programul obisnuit al unei televiziuni muzicale. Acest layer ofera sistemului capacitatea de a procesa voturile (mesaje SMS) primite de la utilizatori si de a le centraliza intr-o baza de date; in functie de corpul mesajului, SMS-ul este redirectionat catre modulul software caruia ii este destinat si prin urmare, playlist-ul si grafica afisata pe ecran se actualizeaza in timp real. Astfel modulele de comunicare, vot si mastervot, sunt deservite de aceeasi baza de date, redirectionarea mesajelor catre modulul pentru care sunt destinate facandu-se in functie de cuvintele cheie din corpul mesajului.


Platforma TV, cu o capacitate de stocare de peste 1 TB (s-a impus un set de parametrii video foarte inalti din punct de vedere al calitatii, deci un consum de capacitate de stocare foarte ridicat), este conceputa astfel incat sa suporte decodare video la nivel hardware. Totul, de la arhivele video pana la monitorizarea semnalului TV pe bucla de satelit, se face digital, eliminandu-se astfel factori care duceau la cresterea costurilor de intretinere, al volumului de munca, precum si la scaderea calitatii transmisiei.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite