Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Raluca Ioana Komartin - 12 ani īn industria ERP

30 Aprilie 2009




Pentru noi, cel mai rentabil este să replicăm un add-on, însă, din acest punct de vedere, ne întoarcem la dimensiunea pieţei şi la numărul mic de firme ce pot fi targetate pe o anumită nişă. Add-on-urile pe care le implementăm cele mai frecvent alături de NAV sunt: LS Retail, Pebblestone şi FoodVision. Cu SunSystems atingem alte verticale, în zona de media şi advertising, unde, cu excepţia televiziunii publice, toate televiziunile importante sunt clienţii noştri.


Reprezentaţi soluţiile Infor FMS SunSystems în România şi sunteţi unul dintre cei mai importanţi parteri ai Infor. Ce greutate are acest parteneriat în afacerile LLP Bucharest?

Suntem singurii reprezentanţi din România pentru Infor FMS, iar SunSystems a fost prima soluţie distribuită de LLP Bucharest, volumul de business fiind unul important. Target-ul vizat de Dynamics AX şi Sun este complet diferit. Motivaţia este dată de lipsa unui modul de producţie în Infor FMS SunSystems, în timp ce AX este mult mai orientat spre acest tip de activitate. Infor FMS SunSystems este o soluţie financiară foarte bună şi targetăm clienţii de elită, mai ales că nu prea are o concurenţă directă bine poziţionată. Infor FMS SunSystems este o soluţie foarte bună pentru consolidare financiară şi raportare multivalută, ceea ce îi aduce un plus de valoare pentru companiile multinaţionale. Aceste calităţi fac din Infor FMS SunSystems o aplicaţie foarte iubită de directorii financiari şi recomandată de auditori datorită sistemului foarte eficient de raportare. În multe companii mari, cu producţie complexă, am implementat Sun pentru gestiunea financiară, însă interfaţat cu alte sisteme care gestionează producţia în sine.


Sunteţi prima şi singura companie care a localizat pe costuri proprii AX. Care sunt aşteptările faţă de suportul pe care Microsoft îl oferă pentru această soluţie?

Din punctul nostru de vedere, pentru Dynamics AX oportunităţile sunt numeroase, de aceea am şi investit în localizarea aplicaţiei. Piaţa este însă la început, referinţele sunt puţine, dar potenţialul e mare. LLP are un avantaj prin experienţa acumulată în urma localizării şi a proiectelor deja finalizate, însă, pe de altă parte, lipseşte implicarea directă a Microsoft.


LLP distribuie şi aplicaţiile pentru gestiunea clienţilor Pivotal şi Dynamics CRM. Numai Pivotal se regăseşte însă şi în oferta locală. Consideraţi că piaţa de CRM nu este destul de dezvoltată pentru un portofoliu extins de produse?

Pivotal CRM se află în oferta LLP România de multă vreme, însă nu am făcut niciodată un push serios în această direcţie, cum se întâmplă în alte filiale din grup, precum Cehia spre exemplu. Pivotal este ceva mai mult decât un CRM şi de aceea sunt zone foarte mici unde se poate intersecta cu Dynamics CRM. Din acest motiv la nivel de grup există posibilitatea de a implementa ambele produse. Nu putem acoperi cu Pivotal toate cerinţele clienţilor şi de aceea a fost iniţiat parteneriatul pentru Dynamics CRM. Local, nu am identificat suficiente oportunităţi pentru a avea o abordare similară. Pentru mulţi dintre clienţi, funcţionalităţile de CRM din NAV sunt suficiente. Totuşi, din punct de vedere al competenţelor şi al capacităţii de a implementa CRM, trecerea ar fi foarte simplă.


Care consideraţi că este cea mai bună decizie pe care aţi luat-o pentru a depăşi actuala criză economică?

Răspunsul este simplu: consolidarea. Este un bun moment pentru consolidare şi de aceea ne-am orientat către „customer care”, workshopuri cu clienţii existenţi etc. Avem o bază de clienţi destul de mare care, prin contractele de mentenanţă, să ne asigure o autonomie pe o perioadă de criză cu vânzări mai temperate. Suntem pregătiţi şi pentru decizii mai ferme din punct de vedere al reducerii cheltuielilor. Din fericire, s-a produs o relaxare pe piaţa muncii şi, din punct de vedere al cheltuielilor salariale, cred că putem ţine lucrurile sub control. La nivel de previziune, pot spune că ne-am temperat aşteptările, însă devine aproape imposibil de făcut o estimare pe o piaţă care se comportă atipic.



Raluca Ioana Komartin -
managing director LLP Romania



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite