Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Outsourcing-ul (nu) înseamnă doar lohn IT în România

30 Aprilie 2009




De ce place companiilor outsourcing-ul

Motivele pentru care o companie optează pentru externalizarea anumitor activităţi sunt numeroase şi prezentate pe larg în literatura de specialitate. Iată doar cele mai importante, fără a intra în detalii:


• reducerea costurilor şi obţinerea unei predictibilităţi a acestora (argumente forte pe timp de criză financiară);
• menţinerea focusului pe activităţile de core business (argument cu greutate în cazul externalizării de servicii IT);
• îmbunătăţirea şi obţinerea unui nivel constant al calităţii;
• acces la niveluri de experienţă, know-how şi expertiză operaţională superioare celor deţinute in house;
• siguranţă, prin accesarea unui nivel superior de management al riscurilor.


Sunt doar câteva argumente dintr-o panoplie mult mai largă, care fac ca outsourcing-ul să fie un model de business solid, cu o arie de acoperire uriaşă. Există, evident, şi contraargumente, în principal cele legate de calitatea serviciilor, dar nu numai. În contextul actual economic, problema costurilor este una stringentă (argumentele calităţii pierd teren în favoarea preţului, mai ales în cazul firmelor de dimensiuni mici şi mijlocii), la aceasta adăugându-se şi cea a opiniei publice, care priveşte outsourcing-ul ca pe un pericol pentru piaţa locală a muncii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite