Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Poşta Italiană utilizează BI pentru reducerea costurilor cu energia

01 Mai 2009




În urmă cu 4-5 ani discuţiile privind optimizarea costurilor cu energia nu erau luate prea în serios de managementul multor companii. Totuşi Poşta Italiană, cel mai mare angajator din Italia, 150.000 de angajaţi, a iniţiat în cadrul unui program extins de creştere a profitabilităţii şi un proiect pentru reducerea costurilor energetice.


Poşta Italiană trecea printr-un proces de tranziţie de la o companie de stat la una privată şi căuta cele mai bune soluţii pentru îmbunătăţirea performanţelor economice. Costurile aferente resurselor energetice (curent electric, apă, gaz etc.) aveau o pondere destul de mare în structura de cheltuieli, mai ales că o bună parte din infrastructura companiei avea o vechime considerabilă. Special Energy Project, derulat cu suportul departamentului IT, a monitorizat toate aspectele consumului de energie şi ale plăţilor facturilor aferente către furnizori. Evaluarea a arătat un consum anual de jumătate de terawatt de curent electric, 20 milioane metru cubi de gaz, 8,5 milioane litri păcură etc. aferent unei infrastructuri cu 14.500 de clădiri. Ulterior s-a facut o evaluare şi grupare a clădirilor în funcţie de consum şi funcţionalităţi. Alături de reducerea costurilor, proiectul a avut şi obiective privind creşterea controlului asupra consumului de energie, dar şi reducerea impactului asupra mediului. În final, proiectul a permis o reducere anuală de 1% a consumului şi o reducere complementară de 7% a emisiilor de CO2.


Reuşita proiectului s-a bazat pe o abordare nouă a infrastructurii IT existente în cadrul Poştei Italiene. Sistemului IT i-a fost adăugată o componentă nouă de monitorizare a resurselor alături de cea tradiţională de management. Soluţia de billing, spre exemplu, captura doar date minimale, care nu permiteau analize complexe. Cu ajutorul instrumentelor BI au fost capturate informaţii extinse care au făcut posibile analize detaliate şi prin care s-au identificat anomaliile de consum şi au permis informarea automată a administratorilor pentru luarea unei decizii.


Componenta BI

Întreg proiectul s-a bazat pe instrumente de Business Intelligence atât pentru procesarea şi analiza datelor, cât şi pentru generarea de previziuni. Soluţiile de BI, precum şi consultanţa aferentă proiectului au fost oferite de SAS. Consultanţa a acoperit definirea cerinţelor beneficiarului, dar şi customizările necesare. Într-o primă etapă, soluţia SAS Business Intelligence analizează situaţia curentă şi oferă macro-informaţii privind comportamentul consumatorilor, iar într-o etapă secundară se trece la analiza datelor de consum şi corelarea cu datele de facturare pentru a se obţine un tipar al comportamentului de consum energetic la nivelul întregii organizaţii. Ulterior, prin analize comparative, managementul Poştei Italiene poate lua măsurile necesare pentru reducerea consumului şi, implicit, a cheltuielilor. De asemenea, au fost luate decizii privind înlocuirea unor tipuri de consumatori cu pondere mare în cheltuieli cu modele mai economice. Aceste schimbări, în cadrul unei companii naţionale cu o infrastructură imensă, au adus economii financiare considerabile.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite