Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Īntreprindere şi intranet 2.0

01 Iunie 2009



Ce este o întreprindere 2.0?

Vorbim de o nouă unitate, de o altfel de companie, de o întreprindere unde nu mai spunem colegi, spunem colaboratori, unde nu mai spunem muncitori, ci salariaţi. Nu mai există patroni, ci trăim era directorilor. Aşteptările salariaţilor sunt altele! Vor mai multă comunicare, vor ca părerile lor să fie luate în considerare şi să poată fi permanent şi în timp real în contact cu ceilalţi angajaţi.


O astfel de relaţionare – multiplă, multifuncţională, interactivă – se poate realiza prin intermediul intranetului.


Intranetul este un ansamblu de sisteme informatice, servicii şi informaţii ce pot fi accesate exclusiv din interiorul reţelei private, în acest sens fiind configurate măsuri de securitate atât de ordin fizic (să fii conectat la reţeaua din birou), cât şi electronic (parole de acces, VPN).


Dacă avem o întreprindere 2.0, atunci ”we must-have” şi intranet 2.0!


Comunicarea este cel mai important lucru în web 2.0, totul se supune acestui concept. Manifestarea opiniei şi implicarea în cadrul întreprinderii se realizează nu numai prin activitatea curentă, ci şi prin promovarea ideilor noi, mai buna cunoaştere şi sprijinul acordat celorlalţi angajaţi.


Ce ne aduce nou intranet 2.0?

Să începem prin căutarea informaţiei de care fiecare angajat are nevoie; fie noi proceduri, fie generalităţi despre concedii sau resurse HR, toate le găsim mult mai uşor datorită indexării acestora, folosind cuvinte cheie sau tag-uri afişate pe prima pagină pentru a facilita accesul direct la tot conţinutul site-ului. Cu ajutorul RSS toţi utilizatorii pot avea acces continuu şi instantaneu la ultimele ştiri sau documente postate pe intranet. Fiecare angajat are propriul lui spaţiu/profil, ca şi pe o reţea socială, unde îşi poate posta diferite informaţii personale, poze etc. comunicarea cu ceilalţi devenind mult mai personală - poţi găsi persoane care au lucruri în comun cu tine, aceleaşi hobby-uri, aceaşi facultate etc.


Însă cel mai important avantaj al intranetului 2.0 este faptul că el determină o colaborare mai eficientă între echipe sau formaţii, fie că ele activează pe acelaşi palier sau la câteva ţări distanţă, accesul la ”ultima versiune” de proiect este posibil de oriunde în cadrul întreprinderii; poţi salva sau modifica documentele elaborate de ceilalţi membri ai echipei în timp real; poţi lucra mai eficient, economisind timp.


O altă valenţă a intranetului 2.0 este aceea de a permite exercitarea dreptului la opinie, fie pe propriul blog, fie pe blogul folosit de CEO sau departamentul de HR. Blogul poate fi un instrument de comunicare şi de obţinere de feedback în timp real. Toate textele de pe bloguri sunt păstrate şi indexate pentru ca oricine se confruntă cu aceeaşi problemă să găsească imediat răspunsul.


Reţele de socializare online şi intranet 2.0

Sunt unele întreprinderi care preferă să utilizeze reţelele sociale ca şi intranet. Oracle şi-a creat propriul site de socializare online pe care îl foloseşte ca intranet, utilizatorii punând la comun informaţii şi articole, prezentări sau chiar bugete. Serena Software foloseşte Facebook ca şi intranet, ceea ce a adus la îmbunătăţirea comunicării. Salariaţii comunică în mod mai deschis unii cu alţii, iar clienţii ştiu unde pot găsi reprezentanţi ai companiei.
Alături de reţelele de socializare online cunoscute de publicul larg, există şi reţele profesionale cum ar fi Ning, SocialGo, CollectiveX sau Rsitez, platforme pe care fiecare companie îşi poate construi propria reţea socială, pentru a menţine relaţia cu clienţii – CCS (Customer Collaboration Service) – fie ca intranet. Panasonic, HBO sau Pepsi sunt numai câteva dintre întreprinderile care folosesc aceste platforme. Cu ajutorul unor aplicaţii de genul Drupal sau Kickapps, conţinutul acestor reţele sociale poate fi îmbogăţit. Se poate obţine un intranet 2.0 pentru o întreprindere, configurând şi folosind o astfel de reţea socială.


De ce intranet 2.0?

Pentru că nu ai de ales. Social media reprezintă un canal media complet care va evolua cu sau fară tine. Este o altă formă acceptată de comunicare pe care oamenii o doresc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite