Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> Comunicatii >> Stiri si comunicate

100.000 de numere de telefon portate īn Romānia

30 Iunie 2009



La începutul acestei săptămâni a fost portat cu succes al 100.000-lea număr de telefon din România.
Din numărul total de 100.000 de portări realizate până în acest moment, 70.845 sunt numere de telefonie mobilă, în timp ce în segmentul telefoniei fixe s-au portat 29.155 de numere.
Tot mai mulţi furnizori de servicii de telefonie fixă sunt antrenaţi în procesul de portare a numerelor de telefon, astfel că cele 29.155 de numere de telefonie fixă au fost portate către următorii furnizori: A&G Communication - 2, Air Bites - 1, Atlas Telecom – 20, Cobalt IT- 43, Datek Telecom - 5, Dial Telecom – 444, Euroweb – 17, GTS Telecom– 204, Ines Group – 57, Iristel – 10, Media Sat – 25, Necc Telecom - 5, Newcomm – 244, Orange – 1.263, RCS&RDS – 6.486, Romtelecom – 1.250, Telcor – 20, Telemobil – 71, UPC – 14.670, Vip Net - 6 şi Vodafone – 4.312.
Numărul mediu de portări pe săptămână în domeniul telefoniei fixe a fost de 858, în timp ce în săptămâna 01-05 iunie 2009 s-a înregistrat numărul maxim de portări (1.857), la 33 de săptămâni de la lansarea portabilităţii. În luna aprilie 2009 s-au înregistrat cele mai multe numere portate (6.532) în timp ce în luna noiembrie 2008 (prima luna de la lansarea portabilităţii) s-au portat cele mai puţine numere (445).
În cazul telefoniei mobile, toţi cei 5 operatori au câştigat noi abonaţi în urma portării: Cosmote – 26.104, Orange – 17.322, RCS&RDS – 652, Telemobil – 414, Vodafone – 26.353.
Numărul mediu de portări pe săptămână în domeniul telefoniei mobile a fost de 1.968, în timp ce în săptămâna 15 - 19 iunie 2009 s-a înregistrat numărul maxim de portări (5.671), la 35 săptămâni de la lansarea portabilităţii. În luna iunie 2009 s-au înregistrat cele mai multe numere portate (12.919), în timp ce în luna noiembrie 2008 s-au portat cele mai puţine numere (4.769).
Din totalul de 116.578 cereri de portare înregistrate atât în domeniul telefoniei fixe, cât şi mobile, 39.500 au fost respinse (în prima fază), fie de către baza de date centralizată, fie de către furnizorul donor. Cele mai frecvente motive care au stat la baza respingerii cererilor de către baza de date centralizată au fost: transmiterea unor cereri de portare incomplete sau eronat completate, transmiterea de mai multe ori a unei cereri de portare, alegerea incorectă a intervalului de portare. Referitor la furnizorul donor, cele mai frecvente motive de respingere au fost: neconcordanţă serie SIM – număr sau abonat – număr, date abonat invalide, cont abonat greşit, număr inactiv.
Numărul maxim de portări pe care un furnizor donor poate să îl proceseze zilnic a fost crescut la 700 pentru numerele de telefonie mobilă şi la 450 pentru cele de telefonie fixă. Nu au mai existat depăşiri ale acestor limite, dar, dacă numărul de cereri va depăşi în continuare capacităţile de procesare setate, acestea vor fi mărite din nou.
Utilizatorii care apelează un număr care a fost iniţial în aceeaşi reţea şi apoi a fost portat aud, după iniţierea apelului, dar înainte ca cel apelat să răspundă, un ton distinctiv care semnalează portarea. Astfel, utilizatorii au posibilitatea de a decide dacă doresc să renunţe la apelul respectiv şi să se informeze suplimentar. Ei pot afla în ce reţea este un număr de telefon din mai multe surse: de la operatorul de telefonie, prin intermediul serviciului de relaţii cu clienţii sau accesând www.portabilitate.ro şi folosind aplicaţia destinată localizării numerelor portate.
Deşi în Irlanda sau Malta consumatorii îşi pot schimba operatorul de telefonie mobilă, păstrându-şi numărul de telefon, în doar o zi, pentru acelaşi lucru în Polonia sunt necesare 38 de zile, în Italia 15 şi în Slovacia 14.
20,5 milioane de consumatori şi-au schimbat operatorul de telefonie în 2008, păstrându-şi numerele de telefon fix sau mobil. Din 2003, de când există această
posibilitate, şi până în octombrie 2008, aproximativ 84 de milioane de abonaţi (17%
din cetăţenii UE) şi-au schimbat operatorul.
Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie să îşi păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixă, mobilă şi numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil în România din 21 octombrie 2008.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite