Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Laptopuri pentru doamne

30 Iunie 2009



Nu ştiu alţii cum sunt, dar mie nu mi-a plăcut niciodată să văd rochia sau poşeta pe care o port la alte zeci de femei. Am renunţat să-mi cumpăr un parfum, pentru că, imediat după ce i s-a făcut reclamă la televizor, îl simţeam în tren, autobuz, conferinţe, pe stradă, în grupul de prietene. Alegerea unui laptop care să mă individualizeze e cu atât mai grea, pentru că oferta companiilor pentru segmentul feminin nu este foarte bogată.


Însă anul trecut am găsit ceea ce căutam. Are accesorii personalizate, e mic, încape cu uşurinţă în poşeta mea, deşi are una proprie, e frumos şi m-a cucerit de la prima imagine.
Eu reprezint probabil genul de cumpărător pentru care nici nu mai contează specificaţiile tehnice, dacă mi-a plăcut ce am văzut. La finalul acestui material voi dezvălui şi numele netbook-ului câştigător, dar probabil o să vă daţi seama din poze.


Ţinta – segmentul feminin
Cu siguranţă, apariţia primului netbook de la Asus a avut ca ţintă segmentul feminin de utilizatori, în primul rând pentru că era mic, delicat şi foarte uşor. Compania a continuat să inoveze, iar modelele Eee PC Seashell au scoicile drept sursă de inspiraţie, exteriorul opalin lucios fiind realizat prin tehnologia In-Mold Roller. Carcasa asigură o protecţie sporită împotriva zgârâieturilor posibile de-a lungul operării mobile îndelungate. Ele pot fi purtate firesc, într-o poşetă elegantă.
Gama Eee PC reuneşte cel puţin trei modele disponibile deja în România: S101 şi noile Seashell 1005HA şi 1008HA, adresându-se persoanelor care pun accent pe stil. Sunt subţiri şi uşoare, pot opera
de-a lungul unei zile, includ webcam şi aplicaţii software necesare navigării online, divertismentului şi activităţilor de serviciu.



Eee PC S101 se distinge prin finisările premium de tip „Infusion” şi balamalele ornate cu cristale. Exteriorul poate fi maro, grafit, roz sau de culoarea şampaniei. În afara gamei Eee PC, laptopul ASUS S121 răspunde cerinţelor managerilor privind performanţele de operare IT. Se adresează şi publicului feminin, fiind decorat pentru a impresiona. Este finisat în culoarea maro cu fibre lucioase şi cu elemente Swarovski integrate în balamalele metalice. Preţurile pentru modelele amintite se situează între 1.630-2.800 RON cu TVA.


Dragoş Salamac, team leader BenQ pentru România, confirmă că segmentul feminin a început să devină şi pentru producătorii de notebook-uri o componentă importantă a targetului utilizatorilor de computere portabile.
„Producătorii încearcă să atragă acest segment printr-o serie de caracteristici «feminine» ale notebook-urilor: de la culoare, greutate mai redusă, dimensiuni compacte, tastaturi uşor de folosit, până la aplicaţii speciale deja preinstalate pe notebook-uri şi chiar adăugarea de accesorii”, spune Salamac. BenQ Joybook Lite U101 este unul dintre laptopurile de mici dimensiuni care se remarcă prin funcţionalitatea şi designul oferit, într-o varietate de culori. Greutatea acestui netbook este de doar 1,05 kg.


Funcţionalităţile cerute de publicul feminin atunci când aleg un notebook includ webcam, microfon încorporat, porturi USB cât mai numeroase, card reader inclus, format al ecranului potrivit pentru vizionarea filmelor, unitate optică de inscripţionare.
BenQ menţine acelaşi nivel de preţ pentru netbook-urile din gama Joybook Lite, indiferent de culoarea produsului pe care cumpărătorul îl alege. Preţul final al netbook-ului variază în funcţie de configuraţia pentru care utilizatorul optează (capacitatea hard disk-ului, sistemul de operare preferat etc.). Pentru orice netbook cumpărat, utilizatorul primeşte în pachet şi o husă de protecţie, de culoare violet sau neagră.


Fujitsu nu are o gamă de notebook-uri special concepută pentru segmentul feminin. Însă, conform Ilenei Stroe, PR/Marketing Manager, lansarea oricărei game de notebook-uri Fujitsu presupune efectuarea de studii de piaţă în prealabil, astfel încât funcţionalităţile noii game să răspundă cerinţelor segmentului căruia i se adresează, indiferent de sex. „Singurele deosebiri care se pot face, după părerea mea, ţin într-adevăr de designul produsului. Fujitsu oferă posibilitatea de personalizare a echipamentelor, în special notebook-uri, cu elementele de design dorite (culori diferite ale carcasei, poze etc). Un exemplu ar fi gama de netbook-uri lansate de Fujitsu în 2008 – Amilo mini, care oferă carcase detaşabile în 5 variante de culori precum şi o carcasă transparentă pentru a-ţi putea personaliza echipamentul cu propriile fotografii”, precizează Ileana Stroe.


Special pentru doamne
Anul trecut, HP a lansat netbook-ul Vivienne Tam. Compania americană şi creatoarea de modă Vivienne Tam şi-au dat mâna şi au creat unul dintre cele mai frumoase minilaptopuri de pe piaţă. HP este primul producător de computere care colaborează cu un designer pentru a crea un netbook cu design unic. Suprafaţa exterioară este de un roşu strălucitor şi este încadrată de flori de bujori, în opt nuanţe.


Reprezentanţii Scop Computers, distribuitor al unor branduri binecunoscute pe piaţa IT&C, spun că singurele soluţii oferite de producătorii de laptopuri în acest moment sunt cele de design.
Acer a venit cu Aspire ONE roz, culoare la care s-a renunţat, noua gamă de netbookuri Acer având culorile alb, albastru, negru şi roşu. Dacă se ţine cont de dimensiune şi greutate redusă, putem include – Toshiba cu netbookul Toshiba NB-100 (greutate începând de la 1,05 kg) sau Lenovo cu IdeaPad S10 (disponibil în culorile alb, roşu, negru – greutate de 1,27 kg).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
ioana_sweet97
sunt super tari aceste laptopuri ;;)
12 Decembrie 2009, 05:44:20
martonca paula
este foarte frumos
19 Februarie 2013, 11:12:13