Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Echipamente pentru companiile care oferă servicii de tipar

01 Iulie 2009



Telefonia fixă sau mobilă, companiile de apă, gaz, electricitate sau televiziune prin cablu imprimă în fiecare lună un număr foarte mare de facturi. Aceste domenii de activitate au nevoie de imprimante rapide şi fiabile, cu un cost pe foaie cât mai mic. Preţurile unor astfel de soluţii de printare se pot situa între 20.000 şi 3-4 milioane de euro. Variază foarte mult viteza, productivitatea, tehnologia sau numărul de printuri recomandate pe lună.

Majoritatea companiilor care printează un număr foarte mare de facturi pe lună şi care au fost chestionate pentru acest material au preferat să nu răspundă, precizând că informaţiile sunt confidenţiale sau că serviciul de imprimare a facturilor este externalizat.


Fosta Distrigaz Sud, furnizor de gaze naturale, actuala GDF SUEZ Energy România, a externalizat serviciul de imprimare a facturilor, însă nu a dezvăluit numele furnizorului.


Vânzări în scădere cu 50%

Piaţa echipamentelor de printare cu productivitate ridicată nu se află însă pe un val de creştere. Gabriel Kaufmes, CEO Eurocom, estimează că, faţă de 2008, vânzările vor fi în scădere cu 40-50%.


Ioana Pabat-Stroe, Production Systems Marketing Manager, Xerox România şi Republica Moldova spune că piaţa echipamentelor de producţie este una atipică. „Implică cicluri de vânzare lungi, de aceea reacţionează mai lent la momente de recul. În general, procesul de achiziţionare necesită o perioadă de audit şi evaluare a costurilor, comparativ cu beneficiile aduse de echipamentele respective fiecărui tip de business în parte. În acest context, în primul trimestru din 2009, cât şi în 2008, vânzările de echipamente de producţie au avut o evoluţie foarte frumoasă, constantă, în tendinţă crescătoare”, afirmă reprezentanta Xerox. Indiferent de domeniul de activitate al companiilor sau instituţiilor, importanţa acordată vitezei de imprimare, fiabilităţii şi productivităţii echipamentelor de acest tip este tot mai mare, fiind generată de nevoia de a economisi timp şi resurse.


„Tendinţa pentru anul 2009 este, în condiţiile nevoii companiilor de a reduce costurile, căutarea unor soluţii cât mai eficiente, nu doar pe termen scurt, ci şi pe termen mediu sau lung”, spune Simona Decuseară, National Sales & Marketing Manager Epson România.

Ioana Pabat-Stroe nu poate anticipa cum va fi finalul de an, dar, deocamdată, încă se dezvoltă proiecte. „Diferenţa majoră este că anul acesta clienţii sunt mult mai atenţi cu negocierea şi modul în care îşi gestionează bugetele de investiţii. În România există încă potenţial de dezvoltare în piaţa de tipar de producţie, iar dacă lucrurile se întâmplă repede sau lent depinde şi de accesul companiilor la finanţare”, precizează Stroe.


Întrucât este vorba despre soluţii de imprimare dedicate, atât Epson, cât şi clienţii care se adresează partenerilor Epson preferă vânzarea consultativă, tocmai pentru a alege echipamentul perfect pentru nevoile de tipărire ale consumatorului respectiv.
„Există, de asemenea, clienţi care deţin cunoştinţele tehnice necesare şi pot face singuri alegerea potrivită. Pentru aceştia, Epson a dezvoltat o platformă online proprie, prin intermediul căreia cei interesaţi de produsele noastre pot face achiziţii în timp util fără a se deplasa”, a adăugat Simona Decuseară.


Eurocom, distribuitor al echipamentelor Océ in România, a vândut în 2008 peste 10 bucăţi de diferite productivităţi şi a închiriat alte 5-6 bucăţi. În primul trimestru din 2009 compania nu a vândut nimic, semn că acest segment a fost şi el afectat de criza mondială.


Ioana Pabat-Stroe spune că, fiind vorba de echipamente care produc volume foarte mari de documente, „ne adresăm în primul rând companiilor specializate, care oferă servicii de tipar. Aici avem două categorii: pe de-o parte arta grafică sau print-ul comercial, care presupun tipărirea de albume foto, cărţi de vizită, materiale de marketing direct, broşuri, flyer-e, afişe ş.a.m.d., iar pe de altă parte tiparul tranzacţional: companiile care produc volume mari de documente, precum facturi, extrase de cont, avize de însoţire a mărfii, pot externaliza serviciul de imprimare fără să fie obligate să investească timp, bani şi resurse în această operaţiune”.


Desigur, sunt şi companii sau instituţii care preferă să aibă propriul centru de imprimare. Aici sunt incluse, spre exemplu, băncile, care internalizează producţia de extrase de cont pe criterii de securitate, companiile producătoare de bunuri de larg consum, pentru tipărirea ghidurilor de utilizare sau a certificatelor de garanţie, precum şi editurile universitare, unde este nevoie ca producţia de manuale şi cărţi să fie în tiraje mici, pentru a reduce stocurile.


În segmentul de business, Epson propune modele precum imprimantele inkjet Epson B-300 şi B-500DN, ideale pentru volume mari de imprimare. Acestea tipăresc până la 33 de pagini pe minut, monocrom sau color, la aceeaşi calitate ca imprimarea laser, prima pagină fiind printată în doar 3 secunde, iar costul per pagină începând de la 0.006 euro.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite