Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Poftiţi la internet gratuit!

01 Iulie 2009



Poate un turist care vizitează România, la ora actuală, să acceseze internetul gratuit, utilizând o conexiune wireless, fără să mai aibă nevoie de un modem? De la această întrebare am plecat în realizarea acestui material şi am ajuns la concluzia că da, e posibil. Mai ales că experienţa va fi mult îmbunătăţită datorită noului program al Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), care presupune instalarea a aproximativ 300 de hot-spoturi în spaţii publice uşor accesibile.

free-hotspot.com administrează cea mai largă reţea wireless gratuită din Europa. Până în prezent compania a instalat 267 de hotspoturi în România şi în jur de 4.000 de hot-spoturi în Europa de Vest (5.000 în întreaga Europă). Antonio Manna, Managerul HotSpot Market Development pentru free-hotspot.com, spune că, de regulă, compania nu instalează hotspoturi în spaţii deschise, precum parcuri sau pieţe publice, deoarece gradul de utilizare este foarte scăzut.


„În schimb, acoperim zonele turistice, cum ar fi oraşul Azuga, care a devenit prima zonă din România unde Internetul fără fir poate fi accesat gratuit. În Bucureşti avem 10 hotspoturi. Europa de Est creşte lună după lună. Pieţele estice sunt extrem de receptive în ceea ce priveşte oferta noastră de acces gratuit la internet”, adaugă Manna.


Instalarea/funcţionarea hot-spoturilor în spaţiile deschise este mai mult una sezonieră, menţionează Bogdan Mihalcea, Country Manager D-Link România, fiind determinată de fluxul mare de turişti/vizitatori în timpul verii, spre exemplu.
„Ca să vă dau un caz concret, există multe oraşe, de exemplu Timişoara, Braşov, Sibiu, Cluj etc., în care, pe timpul verii, multe dintre terasele amenajate în centrul oraşului oferă acces wireless. Se observă un adevărat «boom» al numărului de hot-spoturi în sezon, numărul acestora putând fi chiar de cinci ori mai mare decât în extra-sezon. Discutăm aici de mii de hot-spoturi la nivelul întregii ţări şi de cel puţin de câteva sute la nivel de Bucureşti”, explică Mihalcea.


Country Managerul D-Link nu poate estima numărul exact al hot-spoturilor bazate pe soluţiile dezvoltate de companie, „cu atât mai mult cu cât în aceste implementări am fost implicaţi atât noi, ca reprezentanţă locală (donaţii de hotspoturi la peste 20 de universităţi din ţară), cât şi cei peste 300 de parteneri certificaţi de D-Link care implementează astfel de soluţii. O estimare recentă internă ne semnaliza prezenţa a peste 5.000 de hot-spoturi permanente bazate pe echipamentele D-Link în întreaga ţară, însă numărul acesta este estimativ, tendinţa fiind una de creştere exponenţială, tocmai datorită creşterii numărului de utilizatori Internet”.

Peste 300 de hot-spoturi de la MCSI

Lipsa unui număr mare de hot-spoturi şi implicit a accesului la internet în spaţiile publice va fi suplinită de noul proiect al MCSI, prin care se vor instala aproximativ 345 de hot-spoturi în spaţii publice uşor accesibile, cum ar fi centre universitare şi parcuri.
„Această iniţiativă este un prim pas din procesul de implementare a Strategiei de Broadband. Scopul MCSI este de a determina populaţia să conştientizeze beneficiile internetului de bandă largă. Prin Strategia de Broadband, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale a deblocat fonduri europene în valoare de 84 de milioane de euro, care vor fi accesate până la sfârşitul acestui an, sporind astfel absorbţia fondurilor structurale alocate României”, a declarat Gabriel Sandu, ministru MCSI.


Cu ocazia acestui anunţ a fost inaugurat, în parcul Alexandru Ioan Cuza din sectorul 3 al Capitalei, primul hot-spot, punct de acces la internet wireless de mare viteză şi bandă largă, gratuit.


Hot-spoturile vor fi amplasate în toate judeţele ţării, iar fiecare reşedinţă de judeţ, centru universitar, parc va dispune de hot-spoturi cu o acoperire de un kilometru, cu capacitate de minimum 2 Mega.


Trei dintre parcurile din Bucureşti au fost dotate cu internet wireless gratuit, care funcţionează între orele 10:00 şi 20:00. Astfel se poate naviga gratuit pe web în Herăstrău (în zona Expo Flora, Grădina Japoneză), Cişmigiu (în zona La Cetate) şi parcul Tineretului (în zona intrării principale lângă Liceul Şincai). În aceste zone au fost montate bănci şi mese de lucru, pliante în care se explică cum se poate accesa reţeaua, care este restricţionată pentru site-urile cu conţinut nerecomandat minorilor.


Alte zone în care bucureştenii beneficiază de acces gratuit la internet sunt mall-urile Plaza România şi Bucureşti Mall, prin cafenelele Gloria Jeans, dar şi campusuri studenţeşti, precum Universitatea Româno-Americană, în „Lounge”, Facultatea de Automatică, Complexul Leu – Facultatea de Electronică şi Telecomunicaţii şi Academia de Studii Economice, Aeroportul Henri Coandă, zona Universităţii.


Hot-spoturile de la Mariott Hotel, Hilton Hotel şi de la Crowne Plaza sunt gratuite 10 minute, după care se solicită plata accesului la internet.

Hot-spot-uri de mare viteză în Braşov şi Cluj-Napoca

În 2007, Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI) de la vremea accea, în colaborare cu Primăria Braşov, a realizat două hot-spot-uri de mare viteză care acoperă un spaţiu public în municipiu, acestea făcând parte din Proiectul „Hot-spot în zone publice pentru furnizarea de servicii Internet către populaţie”. Proiectul reprezenta o continuare a iniţiativei MCTI intitulată „Lasă-ţi amprenta pe net”, prin care, în anul 2006, au fost popularizate serviciile de Internet. În cele două locaţii din Braşov (Centrul Civic şi Centrul Istoric – Modarom), utilizatorii pot accesa informaţiile de care au nevoie cu ajutorul unui laptop, PDA, telefon mobil sau desktop echipat cu o placă de reţea WiFi sau cu un card PCMCIA de reţea WIFI. Caracteristicile tehnice ale echipamentelor şi fluxul de date permit accesarea simultană a serviciilor Internet de peste 30 de utilizatori. Investiţia MCTI în proiectul de la Cluj-Napoca a avut o valoare totală de 34.557,23 lei, fluxul de date asigurat în bandă largă având o viteză de 2Mb/s.


Pentru realizarea acestui proiect MCTI a iniţiat o procedură de cerere de ofertă, în urma căreia Industrial Computer Group SRL a fost desemnată câştigătoare. Aceasta a furnizat şi a instalat echipamentele tehnice, subcontractând ca furnizor de servicii Internet compania UPC România.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Yedy
Hahaha... cine crede asta?
24 August 2010, 06:52:09