Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

La Crescendo, crestere constanta, bazata pe servicii

16 Decembrie 2004



Marius TuleaCu o activitate majoritara pe piata privata, o cifra de afaceri pe 2004 estimata la 8 milioane USD si o crestere estimata de 30% fata de 2003, Casa de solutii CRESCENDO este una dintre firmele romanesti stabile, cu o echipa perseverenta. Obiectivul pentru 2005 este pastrarea unei rate similare de crestere, sustinuta de cresterea ponderii serviciilor in portofoliul de solutii si servicii furnizate. Am incercat sa aflam de la Marius Tulea, Director General, detalii despre activitatea companiei in 2004 ca premiza a dezvoltarii viitoare.


Cum se incheie anul 2004 pentru Crescendo?
Pentru CRESCENDO, 2004 a fost un an bun, deoarece ne-am atins mare parte din obiective, dar mai ales am reusit sa extindem categoriile de servicii cu valoare adaugata oferite clientilor. Vorbim atat de servicii specifice fiecareia din competentele noastre, precum si de servicii integrate, atat in tara cat si in strainatate prin export. Am reusit sa dezvoltam un serviciu numit „Contact Center“, parte a unui concept mai larg de servicii integrate, structura ce faciliteaza clientului colaborarea cu noi. Clientul apeleaza o interfata unica, numar de telefon, fax sau adresa de e-mail, cererea este preluata, calificata si dispecerizata in timp util, iar raspunsul va fi oferit in timpul stabilit de persoanele cu cele mai bune competente pe problema in cauza. Contact Center-ul este deja operational si ne propunem sa ne sincronizam cu clientii nostri in ceea ce priveste adaptarea la acest mod de lucru. Mai mult decat un mod profesionist de livrare a serviciilor, Contact Center-ul permite gestionarea eficienta a proiectelor complexe din punct de vedere al serviciilor de asistenta si suport tehnic. Implementarea acestei structuri a fost grabita si de extinderea colaborarii in domeniul serviciilor IT&C cu clienti multinationali pentru care acest mod de colaborare este un standard.


Cu ce proiecte ati inregistrat aceasta crestere si diversificare in zona serviciilor?
Este vorba de proiecte in care am utilizat competente cross-industry, adica acele competente tehnice care isi gasesc aplicabilitate in mai multe domenii de activitate, ca de exemplu: securitate si management resurse IT&C, comunicatii, infrastructura complexa software si hardware. Un proiect provocator a fost in sectorul de telecomunicatii furnizarea unei solutii profesionale „single sign-on“ de acces securizat la resurse, in care am integrat solutii RSA si Microsoft. Astfel, utilizatorul retine doar PIN-ul (Personal Identity Number), iar restul parolelor se afla pe un smartcard. Solutia ofera si avantajul integrarii cu securitatea fizica, accesul in cladire sau birou.
O alta categorie de proiecte complexe vizeaza managementul resurselor IT&C, de la aplicatii pana la retea. Am implementat un centru de control ce permite supervizarea intregii infrastructuri, pana la nivel de aplicatie. Centrul de control urmareste automat activitatea intregului sistem si poate fi gestionat de un singur om. Sistemul sesizeaza automat, independent de factorul uman, o anumita degradare de performanta (timp de acces, utilizare resurse etc). Un al treilea exemplu ar putea fi proiectul integrat de implementare a intregii infrastructuri de calcul si comunicatii pentru UCM Resita, incluzand aspectele de colaborare si securitate, ca suport pentru implementarea de catre alti parteneri a unei aplicatii de tip ERP.


Ce se intampla in zona solutiilor focalizate pe anumite industrii, de exemplu MFG/PRO?
Activitatea in zona MFG/PRO, solutia ERP promovata de noi pentru producatorii din cinci verticale industriale (auto, alimentara, bunuri de larg consum, electrica/ electronica, medicala/farmaceutica), a evoluat bine in acest an. Am lucrat la proiecte noi de doua tipuri: clienti locali, in industria alimentara (Lactag), constructoare de masini (UM Timisoara), distributie de bunuri industriale (Black Sea Suppliers) si respectiv clienti multinationali care activeaza in Romania. Acestia utilizeaza MFG/PRO la nivel de grup si au decis implementarea solutiei si in Romania, majoritatea activand in sectorul productiei de subansamble auto (Johnson Controls, Safety Components International, Lear Corporation etc).
In plus, am continuat sa extindem colaborarea in domeniul exportului de servicii de consultanta si dezvoltare software pentru clientii companii multinationale.


Cum s-a extins gama de produse oferite pietei de Crescendo?
Anul acesta am consolidat portofoliul de solutii, mai ales in segmentul de securitate prin parteneriate ca de exemplu cel cu e-Security. Este vorba de solutii de gestiune integrata a mediului de securitate. Mai mult, prin integrarea solutiei e-Security cu OpenView de la HP spre exemplu pot fi administrate in comun aspecte care, tin atat de securitatea, cat si de functionalitatea retelei. Asteptarile clientilor au crescut in acest domeniu si se asteapta la o abordare unitara.
Lucrand cu anumite solutii si furnizori iti dezvolti competente peste nivelul de baza, competente numite de noi transferabile, atat de la o solutie la alta, cat si dintr-un domeniu in altul, cand se realizeaza sisteme integrate. Exista anumite solutii pe care am dorit sa le adaugam in portofoliu pentru a ne pozitiona diferit pe piata si a aborda noi categorii de clienti. Pe de alta parte trebuie sa ne mentinem intr-o zona controlabila. E simplu sa listezi nume in portofoliul de solutii, mai greu e sa cresti si sa mentii competenta necesara fiecarei solutii in parte. Ne-am propus sa avem un portofoliu confortabil de solutii pentru a nu ne dispersa resursele pe prea multe directii. De la aceasta baza, in functie de cerintele clientilor si de posibilitatea transferarii unor competente deja existente, ne vom extinde si portofoliul. Acest rationament a stat si la baza dezvoltarii Crescendo de pana acum si s-a dovedit corect: ne vom completa portofoliul de solutii si servicii functie de necesitatile prezente si mai ales de viitor ale clientilor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite