Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Pasiunea şi spiritul de iniţiativă – elemente determinante pentru succesul integratorilor de sisteme IT

01 Iulie 2009



O companie cu 15 ani de activitate în România are multe de povestit. Parcurgând drumul de la distribuitor IT la cel de furnizor de soluţii şi servicii IT profesionale, subsidiara locală a companiei S&T a dobândit statutul de „consilier de încredere” al clienţilor, prin pasiunea şi profesionalismul membrilor echipei sale. Dan Roman (foto stânga), preşedintele Consiliului de Administraţie al S&T România, şi Bogdan Cocora, Country Manager S&T România, ne vorbesc despre toate acestea şi despre simbioza dintre tinerii manageri talentaţi şi antreprenorii cu experienţă în conducerea companiei, despre rolul pe care aceasta îl joacă în cadrul Grupului S&T şi despre pionieratul în promovarea de soluţii de business pentru clienţii săi.


După 15 ani de existenţă, care sunt valorile pe care clienţii le asociază cu brand-ul S&T România? Care sunt elementele de diferenţă, de unicitate, care au transformat S&T România într-una dintre cele mai reputate companii de IT din ţară?


Dan Roman: Într-adevăr, după trecerea timpului, în orice domeniu, rămân lucrurile cu adevărat valoroase. Construite cu profesionalism şi pasiune, având la bază idei vizionare şi de cele mai multe ori simple, acestea îşi pun amprenta pe oamenii unei companii, pe acţiunile acesteia, pe interacţiunea cu clienţii şi mediul de afaceri.
În viaţa unei societăţi est-europene, 15 ani reprezintă foarte mult. Sunt ani încărcaţi de riscuri şi emoţii, de satisfacţii şi dezamăgiri, de multă muncă desfăşurată într-un context în permanentă schimbare, influenţat câteodată poate prea mult de factori subiectivi şi emoţionali.
Cred că S&T, după toţi aceşti ani, este în primul rând o companie serioasă şi de mare încredere, foarte aproape de beneficiarii ei, toţi devenindu-i şi rămânând prieteni. Este o companie la care ştii că te duci şi-ţi rezolvă problema, care nu a lăsat niciodată proiecte nefinalizate, o companie ce oferă soluţii care se folosesc cu adevărat.
De asemenea, S&T nefiind o firmă de tehnologie, are un mare grad de flexibilitate în relaţia cu beneficiarii, oferind soluţii ce utilizează echipamente şi programe de la mai mulţi furnizori, pe acelea care corespund cel mai bine solicitărilor clientului. În acelaşi timp, S&T dezvoltă soluţii proprii, acţionând ca o casă de software şi un prestator de servicii IT profesionale şi de consultanţă.
Este cu adevărat un „One Stop Shop”, ceea ce convine din ce în ce mai mult beneficiarilor, într-o piaţă ce se apropie de maturizare.
La nivel regional, S&T este perceput ca fiind cel mai mare prestator de servicii profesionale de IT din Europa Centrală şi de Răsărit, cu experienţă mare în proiectele şi particularităţile din această zonă.



Dan Roman si Bogdan Cocora


Care au fost cele mai semnificative momente din istoria companiei şi proiectele cele mai importante dezvoltate în această perioadă?
Dan Roman: Istoria S&T corespunde, într-un fel, cu evoluţia pieţei şi a business-ului de IT în România după 1990. Începând cu comercializarea de echipamente HP, diversificându-şi apoi gama de produse incluzându-le pe cele de la IBM, SUN, EMC, CISCO, certificarea în service-ul produselor din gama high-end de la majoritatea furnizorilor de marcă, continuând cu dezvoltarea de programe şi consultanţă SAP sau business re-engineering, S&T şi-a adaptat strategia în funcţie de solicitările pieţei, acţionând proactiv cu profesionişti de calitate şi oferind întotdeauna produse de mare complexitate şi eficienţă.


Bogdan Cocora: În cei 15 ani care au trecut de la înfiinţarea sa în România, S&T a crescut constant atât numărul de angajaţi, cât şi cifra de afaceri şi profitul. Creşterea s-a făcut prin dezvoltare internă, dar şi printr-un număr de achiziţii, care au reprezentat momente importante în istoria companiei. Preluarea companiilor Netway, Plaut şi Fujitsu Services ar fi cele mai reprezentative.
Alt reper în evoluţia noastră îl reprezintă introducerea de soluţii noi, de vârf, pe piaţa românească şi proiectele de referinţă generate prin utilizarea lor. Am fost pionierii soluţiilor de stocare de date - principalii operatori de telecomunicaţii, unele bănci, firme din domeniul utilităţilor le folosesc de ceva ani. Suntem, astăzi, pionierii soluţiilor antifraudă internă şi, la mai puţin de un an de la introducerea lor, clienţii ne confirmă beneficiile folosirii acestor soluţii.


Ce încercaţi să transmiteţi prin intermediul sloganului „We love IT”?
Dan Roman: O condiţie pentru a oferi produse de calitate, pentru a avea succes în general, este „pasiune pentru business-ul pe care îl faci“. Dacă această componentă esenţială nu există şi nu este întreţinută corespunzător, mai mult ca sigur nu vei reuşi să convingi clienţii că eşti ceea ce le trebuie. Pe lângă pasiunea faţă de IT, „We love IT”, subsidiarele S&T acţionează folosind şi calităţile antreprenoriale ale angajaţilor şi managerilor lor, completând pasiunea cu „commitment-ul” pentru succes! Cred că aceste două laturi au condus la buna reputaţie pe care o avem în piaţă.


De la statutul de distribuitor IT, S&T România a adăugat în portofoliul de expertiză consultanţă şi project management, dezvoltare de soluţii şi de servicii IT, fapt ce i-a oferit legitimitate pentru rolul de Integrator de Sisteme. Vă invităm să ne vorbiţi despre condiţia Integratorului, despre cum excelenţa în IT se traduce prin Leadership…
Bogdan Cocora: S&T România şi-a început activitatea în 1994, având rolul de reprezentant pe piaţa locală a unui mare producător de IT. În acei ani, piaţa cerea produse hardware şi foarte puţine servicii. Expertiza de a configura şi livra produse reprezenta o valoare adăugată la acel moment.
Piaţa IT din România a evoluat constant, similar celorlalte pieţe din regiune şi cererea de servicii profesionale, de proiecte complexe la cheie, s-a dezvoltat şi ea. Includerea de capabilităţi care să răspundă unor astfel de solicitări a reprezentat un răspuns normal la cererea pieţei. Poziţia de filială a unei corporaţii internaţionale ne-a ajutat, dar deciziile finale privind dezvoltarea S&T, către statutul de integrator de sisteme, au aparţinut echipei locale.
Firul călăuzitor al deciziilor noastre a fost de a adăuga valoare activităţii clienţilor noştri prin serviciile şi produsele pe care le oferim. Această valoare adăugată creşte foarte mult când răspunde complet şi direct la o cerinţă de business a clientului. Iar dacă, prin toate interacţiunile pe care le avem cu un client, reuşim să trecem de la statutul de „furnizor” la cel de „consultant de încredere”, putem considera că ne-am îndeplinit misiunea.
Poziţia de integrator nu este una uşoară. Fiecare proiect are cerinţe specifice, nu există două proiecte la fel. De fiecare dată trebuie să-ţi adaptezi oferta, să
inovezi, să evaluezi riscuri şi să îţi asumi responsabilităţi. Numitorul comun al tuturor proiectelor se numeşte „Managementul de Proiect”. Este o ştiinţă şi o artă în acelaşi timp, un exemplu concret de management al resurselor, al oamenilor, al timpului – un exemplu de Leadership.


Reuşita unei companii este generată în bună măsură de calitatea actului managerial. În cadrul S&T România un plus în acest sens este dat de simbioza dintre tinerii manageri talentaţi şi antreprenorii cu experienţă. Care sunt
celelalte aspecte care dau echilibru şi forţă, care transformă actul managerial în vectori ai dezvoltării continue?
Dan Roman:
Ar fi multe de spus în contextul acestei întrebări. În câteva cuvinte, eu văd acest lucru ca o sinergie între mai multe componente esenţiale şi obligatorii. Nu neapărat într-o ordine a priorităţilor, amintesc: educaţia în domeniul managerial a tinerilor cu potenţial, cultivarea în companie a unui climat competiţional şi dorinţa de a învinge acordată cu valorile spiritului de echipă, carisma managerilor, modestia şi balansul între publicitatea exagerată şi profesionalism, înţelepciunea de a şti să pierzi când trebuie.
În ultimii ani, S&T a oferit în mod constant burse pentru obţinerea certificărilor MBA şi a insistat ca toţi cei care au obţinut acest titlu să aplice în activitatea cotidiană principiile şi rigorile studiate. Degeaba ai învăţat, dacă nu şi aplici ce ai învăţat în relaţia cu colegii, clienţii, partenerii etc. Pentru a reuşi acest lucru, trebuie însă creat şi climatul competiţional şi cultivate calităţile echipei atunci când se cere. Desigur, prestigiul conducătorilor, construit pe realizări de marcă de-a lungul timpului şi puterea exemplului personal, ajută foarte mult.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite