Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Pasiunea şi spiritul de iniţiativă – elemente determinante pentru succesul integratorilor de sisteme IT

01 Iulie 2009




Proiectele cu finalitate de succes se bazează foarte mult pe partenerii aleşi. Care sunt partenerii S&T România care au contribuit determinant la dimensiunea şi reputaţia actuală a companiei?
Bogdan Cocora: Cum spuneam mai înainte, rolul unui integrator de sistem este de a coordona eficient resursele necesare unui proiect anume în contextul unei diversităţi de cerinţe. Singura modalitate este de a lucra cu parteneri, iar selecţia acestora este esenţială.
Vorbim în primul rând de parteneriatul cu furnizorii de soluţii. Avem relaţii contractuale directe cu toţi marii furnizori de IT, dar într-un proiect anume trebuie selectată acea paletă de furnizori care răspunde perfect la cerinţe şi este capabilă să lucreze într-o echipă integrată.
Urmează apoi furnizorii de servicii. Cu aproximativ 250 de angajaţi, avem capacitatea de a efectua o bună parte dintre serviciile necesare într-un proiect, dar apare frecvent situaţia în care este necesară o anumită specializare sau o anumită capacitate suplimentară. Aici procesul de selecţie se bazează pe criterii precum calitatea serviciilor prestate şi pe istoria colaborărilor.
Într-un parteneriat este important să urmăreşti menţinerea constantă a unui echilibru. Ambele părţi trebuie să contribuie la succesul unui proiect, tot aşa cum ambele părţi trebuie să aibă un beneficiu. În final, rolul de „dirijor” (Manager de Proiect) este unic şi este în totalitate responsabilitatea integratorului.


Anvergura unei corporaţii se vede şi din nivelul participării la acţiuni de tip CSR. Responsabilitatea faţă de mediul înconjurator, implicarea în activităţi culturale, sociale, ştiinţifice transcend misiunea profesională către o zonă de conştiinţă lărgită, în folosul comunităţii. S&T România se numără printre companiile pioniere care promovează o astfel de filosofie în ţara noastră...
Bogdan Cocora:
S&T va rămâne pe mai departe un „bun cetăţean” al comunităţii în care activează de 15 ani. Este o deviză de la care nu putem abdica, fie şi în situaţii mai deosebite. Avem un număr de programe social-umanitare pe care le sprijinim de ani buni, pentru că am crezut şi continuăm să credem în importanţa lor.
În calitate de membru responsabil al comunităţii, S&T România urmăreşte şi contribuie permanent la acţiuni cu implicare socială. Încurajarea tinerelor talente, sprijinirea activităţilor culturale, susţinerea proiectelor umanitare, sponsorizările şi donaţiile pentru şcoli, universităţi, muzee, spitale şi institute de cercetare sunt activităţi la care S&T România contribuie sau este chiar iniţiator. Un exemplu în acest sens este implicarea în construirea şi dotarea Centrului Multifuncţional pentru Tineret, în colaborare cu Serviciul de Ajutor Maltez în România (SAMR) şi cu alte filiale locale ale unor companii austriece şi germane.


Care este ponderea S&T România în cifra de afaceri a grupului S&T? Pe ce piloni se bazează o astfel de poziţie de prim-plan şi cum susţine filiala din România dezvoltarea globală S&T?
Dan Roman: În ultimii 7-8 ani, S&T România a fost subsidiara care a contribuit cu rezultate remarcabile la cifrele grupului: peste 10% din cifra de afaceri şi peste 20% din profit. Aceste rezultate se bazează în principal pe gradul de maturitate al S&T România, care a reuşit să ofere local întreaga gamă de produse şi servicii ale grupului şi, în acelaşi timp, poziţiei S&T pe piaţa din România, situată pe primele locuri ale clasamentelor companiilor de servicii IT.
Până anul trecut, S&T România era centrul regiunii Sud-Est a S&T, rolul în proiectele din ţările regiunii fiind considerabil. Multe soluţii dezvoltate de specialiştii noştri şi multe proiecte complexe cu grad mare de repetabilitate se regăsesc şi în alte ţări unde operează S&T, pe de o parte influenţaţi favorabil de dezvoltarea rapidă a României în ultimii ani şi pe de alta ca urmare a necesităţii alinierii şi altor ţări la legislaţia europeană.
Începând din acest an, s-a renunţat la organizarea regională şi focusul este pe produse, într-o organizare matriceală similară cu a altor companii mari de IT. Şi în această structură, consultanţii şi experţii din S&T România sunt utilizaţi de alte ţări în funcţie de specializare şi disponibilitate.


Criza reprezintă adesea o oportunitate. Ce strategii, resurse, modalităţi de adresare noi a deblocat pentru S&T România perioada dificilă?
Dan Roman: Analiza detaliată şi optimizarea costurilor, precum şi deprecierea monedei naţionale au condus la reducerea cheltuielilor operaţionale şi nu a fost nevoie de măsuri drastice care să afecteze numărul de personal. Cu toate acestea, impactul crizei se face puternic resimţit prin întârzierea proiectelor majore. Lipsa de proiecte a generat o competiţie exagerată, cu oferte care nu întotdeauna sunt financiar realiste, neputând garanta lucrări de calitate şi execuţie la timp.
Fiind orientată pe servicii, S&T a avut avantajul că acest sector de piaţă s-a extins, permiţând o acoperire suficientă cu contracte care să asigure stabilitatea pe termen suficient de lung. În acelaşi timp, o serie de produse noi, care să producă efecte rapide de optimizare a activităţii beneficiarilor, a fost adăugată portofoliului curent de soluţii. Din acest moment, problema care ne preocupă este durata crizei şi adaptarea permanentă a strategiei la cerinţa pieţei, precum şi unele măsuri cu termen mai îndelungat.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite