Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

IBM Content Manager, soluţia administrării eficiente a datelor nestructurate

01 Iulie 2009



Ani în urmă, exista convingerea că informaţia oferă un avantaj competitiv. Afirmaţia este valabilă şi astăzi, doar că volumul mare de date acumulate în cadrul unei companii tinde să devină o piedică şi nu un ajutor în creşterea eficienţei. Existenţa a numeroase sisteme operaţionale (ERP, CRM etc.) precum şi explozia conţinutului digital generat de fiecare angajat în parte au rezolvat problema existenţei informaţiilor, dar au ridicat-o pe cea a căutării şi identificării informaţiilor relevante. Conform studiilor făcute de IBM, 79% din companii au unul sau două depozite de date, iar 25% dintre acestea au peste 15 locuri diferite unde sunt stocate informaţiile.

IBM Content Manager este o platformă de ECM (Enterprise Content Manager) care permite exploatarea eficientă a tuturor tipurilor de informatii digitale, existente în diferite baze de date sau aplicaţii. Pe baza acestei platforme, cu ajutorul partenerilor certificaţi ai IBM, clienţii îşi pot dezvolta soluţii personalizate, utilizând sau adaptând componentele de bază ale soluţiei conform cu cerinţele proprii. O soluţie bazată pe IBM Content Manager va permite gestionarea oricărui tip de conţinut digital, fie că vorbim de fişiere electronice de tip office (Word, Excel), de imagini scanate sau de fişiere multimedia, deoarece, entitatea de bază cu care lucrează soluţia este documentul electronic. Content Manager oferă servicii de gestionare a informaţiei pe întreg ciclul de viaţă al acesteia: capturare, stocare, organizare, repartizare, arhivare şi chiar distrugere planificată. Soluţia ajută companiile să respecte reglementările privind gestiunea documentelor şi trasabilitatea informaţiei, să-şi crească productivitatea şi să îmbunătăţească nivelul serviciilor către clienţi.


OTP Bank România este una dintre companiile care au apelat la o astfel de soluţie pentru gestiunea proceselor de creditare şi a documentelor aferente.


György Bodó, Vicepreşedinte OTP Bank România: „Banca noastră şi-a redus costurile de procesare a creditelor cu soluţia IBM Content Manager“


Pentru o bancă, procesele de creditare sunt o activitate generatoare de profit, dar şi consumatoare de resurse. OTP Bank România a găsit o soluţie pentru simplificarea acestei activităţi şi creşterea nivelului de eficienţă. Pe baza platformei IBM Content Manager, Ascenta a dezvoltat şi implementat un sistem de automatizare a două noi fluxuri de business pentru creditele ipotecare şi, respectiv, cele de nevoi personale cu ipotecă. Am aflat alaturi de György Bodó, Vicepreşedinte OTP Bank România, care a fost justificarea acestei investiţii şi ce beneficii au adus instituţiei.


Market Watch: Cât de importantă şi de complexă este activitatea de creditare în business-ul OTP Bank?
György Bodó: Pentru OTP Bank România, creditarea este una dintre activităţile de bază ale băncii şi prin urmare procesele sunt destul de complexe. Portofoliul de creditare al băncii acoperă un spectru foarte larg, atât pentru persoane fizice, de la creditele de nevoi personale, trecând la diverse produse de creditare cu ipoteca cât şi pentru persoane juridice: produse de creditare pentru investiţii sau bazate pe diverse scheme de garantare.


MW: Ce modalitate de lucru se folosea înaintea implementării soluţiei IBM/Ascenta?
GB: Anterior implementării soluţiei dezvoltate de Ascenta pe tehnologie IBM, banca folosea un sistem neoptimizat în care fiecare operaţiune specifică procesului de aprobare era procesată manual, iar transmiterea documentaţiei se făcea pe canale de comunicaţii ineficiente (ex. fax). Acest proces avea timpi mari de procesare a cererilor, inducea riscuri umane şi operaţionale importante, ceea ce ducea la o productivitate scăzută a forţei de vânzări.


MW: În ce a constat automatizarea acestor fluxuri de documente?
GB: Automatizarea fluxurilor de documente a constat dintr-o scanare a formularelor şi a documentelor ataşate, precum şi transmiterea automată la departamentul de procesare centralizată. Procesul este continuat de recunoaşterea prin OCR a informaţiilor de pe cererea de credit, urmată de procesarea automatizată a acestor date prin verificarea datelor petenţilor în diverse baze de date, calculul sumei maxime pe care o pot accesa, calculul scoring-ului ceea ce stă la baza aprobării cererii. Dacă cererea este eligibilă şi este aprobată, fluxul se continuă prin înregistrarea automată a informaţiilor legate de client, credit şi garantie în aplicaţia bancară principală, tipărirea automată a contractului şi a scadenţarului.


MW: Ce beneficii au fost obţinute prin automatizarea fluxurilor de documente pentru acordarea creditelor (pentru departamentele implicate, pentru clienţi etc.)?
GB: Principalele beneficii obţinute în urma implementării acestei solutii au constat, pe de o parte, în creşterea gradului de satisfacţie a clien’ilor - prin reducerea timpilor de procesare a cererilor -, iar pe de altă parte creşterea beneficiilor interne ale băncii - reducerea costului de procesare per cerere de credit, reducerea riscului operaţional asociat, eficientizarea activităţii de aprobare credite, prin centralizarea acestei activităţi la nivelul centralei. De asemenea, s-a urmărit eficientizarea şi creşterea productivităţii echipei de vânzări, care, ca urmare a introducerii noului sistem, s-a putut dedica cu precădere pe interacţiunea cu clienţii, operaţiunile manuale administrative fiind preluate de procesele automatizate.


MW: Ce dezvoltări ulterioare sunt planificate?
GB: Soluţia, aşa cum a fost proiectată şi având nucleul de bază funcţional, permite un grad foarte mare de flexibilitate, adaptabilitate uşoară la nevoile proceselor de vânzări, ducând în acest moment la posibilitatea de a automatiza cu eforturi minime (intern) şi alte procese din cadrul băncii. Dorim să extindem treptat sistemul la toate produsele de creditare (incluzând cardurile de credit), precum şi în alte domenii cum ar fi organizarea unei arhive electronice a tuturor dosarelor de credit, a documentelor de deschidere cont client, a fluxului de procesare ordine de plată, etc. De fapt, utilizarea tehnologiei IBM şi a platformei
existente ne permite implementarea, în viitor, a oricăror fluxuri de lucru care au la bază documente scanate sau imagini şi crearea de arhive de date specifice.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Client
Trebuie afirmat ca un merit deosebit are echipa de la Softwin (Ascenta), pana la urma vorbim de un proiect facut de ei pe tehnologie IBM.
17 Iulie 2009, 01:20:38
Brindusa Cirlan
Sunt absolventa a Facultatii de Arhivistica din cadrul Academiei de Politie''Alex.Ioan Cuza'', Bucuresti si licentiata in Electronic Records Management. Acest domeniu este unul de interes deosebit pentru mine si caut oportunitati de angajare.Multumesc!
20 Iulie 2010, 10:20:36