Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Utilitati >> Stiri si comunicate

ENEL Muntenia factureaza clientii cu solutia CROS FCR

17 Iulie 2009



Enel Muntenia a implementat in doar 5 luni o solutie de facturare (billing) dezvoltata de compania Crisoft. “In toamna anului 2008, am analizat mai multe alternative pentru sistemul de Billing de la ENEL Muntenia Sud (aproximativ 1.000.000 abonati). Decizia de alegere a solutiei CROS FRC (Billing), ce era deja implementata la ENEL Banat si Dobrogea a fost o provocare atat pentru ENEL cat si pentru CRIsoft. Implementarea acesteia cu succes intr-un termen strans, de 5 luni (Ianuarie-Mai 2009) a dovedit maturitatea solutiei CROS Facturare si Relatii cu Clientii (Billing) care gestioneaza aproximativ 2.5-3 milioane de abonati, dar si potentialul echipelor IT implicate. Credem ca proiectul “Implementarea CROS FRC (Billing) la Enel Muntenia” este un succes pentru ENEL ca entitate multinationala, pentru noi toti din ENEL Romania, pentru CRIsoft si indraznesc sa spun pentru Romania.” au declarat din partea ENEL Muntenia, Tommaso Manzi - Director IT si Lorenzo Evangelisti - Director de Proiect


In anul 2002, CRIsoft, a pus bazele unei relatii trainice si de lunga durata cu Electrica Banat, prin realizarea unei implementari reusite a sistemului informatic CROS FRC (Furnizare, Facturare si Relatii cu Clientii) pentru mai mult de 250.000 de abonati casnici si industriali in judetul Timis repartizati in mai multe moduri de tarifare-incasare: autocitire - prezentare la casierie, facturare/incasare cash sau prin card, citire/incasare prin agenti de teren, factura - incasare prin back office (banca, etc).
Rezultatele au aparut imediat si povestea a continuat cu extinderea aplicatiei, in anul 2003, si la celelalte trei judete: Arad, Caras si Hunedoara din cadrul Electrica Banat. Am ajuns sa gestionam peste 850.000 de abonati si o relatie de succes, dar piata energiei este in schimbare. In 2004 apare intentia de privatizare a companiilor romanesti de distributie de energie electrica. In 2005 Electrica Banat si Electrica Dobrogea au fost preluate de grupul italian ENEL.
Pentru noi, CRIsoft, Electrica Dobrogea a fost simultan o oportunitate de a confirma buna functionare a sistemului CROS FRC in Banat, dar si o provocare de a satisface exigentele impuse de un operator care activeaza in spatiul Uniunii Europene.


In urma unei auditari de cateva luni a aplicatiei CROS FRC (Billing), in anul 2006, ENEL decide extinderea aplicatiei noastre si la Enel Electrica Dobrogea, pentru inca 650.000 de consumatori din judetele Constanta, Tulcea, Ialomita si Calarasi in cadrul unui proiect de 4 luni, finalizat cu o implemementare de succes. Dupa acest proiect CROS acopera 25% din operatorii care activeaza in domeniul distributiei de energie electrica. 2007 marcheaza un alt punct de cotitura in piata distributiei de energie electrica, in care Directiva Europeana 2003/54/CE - sumarizat “Unbundling” - separa activitatile de distributie de cele de vanzare. Ca urmare a Legii nr 13/09.01.2007, ce transpune prevederile acestei directive privind regulile comune pentru piata internã de energie si ANRE, ENEL isi continua activitatile de distributie a energiei la cele doua societati existente Enel Banat si Enel Dobrogea, iar activitatea de vanzare a energiei se reorganizeaza intr-o singura noua societate Enel Energie.


Din Ianuarie 2007, CRIsoft demareaza, si finalizeaza pana la 1 Iulie 2007 un amplu proiect informatic de reorganizare CROS FRC (Billing) pentru a satisface conditiile legale impuse de “Unbundling”. In Iulie 2007, ENEL este primul grup de companii de pe piata romaneasca care are un sistem IT conform cu Directiva Europeana 2003/54/CE .In 2008, ENEL finalizeaza procesul de preluare a unei alte companii de distributie Electrica Muntenia Sud, respectiv 1.000.000 de abonati din municipiul Bucuresti si judetele Ilfov si Giurgiu. Din punct de vedere IT apar alternativele: continuarea cu solutia existenta Union Fenosa; implementarea solutiei utilizate in Italia; sau implementarea CROS FRC (existenta deja la ENEL Banat si Doborogea) si unificarea la nivel de ENEL Romania (Banat, Dobrogea si Muntenia). Deciza cost-performanta a fost implementarea CROS FRC, solutie existenta la ENEL Banat si Dobrogea si conforma cerintelor “Unbundling”. Termenul de implementare agreat a fost de 5 luni (Ian – Mai).


De la 9 Iunie 2009, CROS FRC a intrat in exploatare la ENEL Muntenia demonstrand
- performante functionale CROS FRC (Billing) echivalente solutiilor internationale care satisfac exigentele impuse de un operator, care activeaza in spatiul Uniunii Europene, raportata atat la standardele interne cat si la cele internationale
- capacitatea CRIsoft de a implementa in timp si in bugetul estimat, solutii complexe.


In prezent, prin intermediul CROS FRC sunt gestionati in total peste 2,5 milioane abonati, fiind implementat si functionand la:
- operatori din domeniul serviciilor de distributie si furnizare a energiei electrice – ENEL Banat, Dobrogea si Muntenia –din grupul international ENEL Italia.
- operatori din domeniul furnizarii serviciilor de apa/canal din Romania: CUP Focsani, Apavital Iasi (fostul RAJAC), Compania Apa Brasov, Apa Nova Ploiesti si Veolia Apa Servicii (ambele din grupul Veolia Water).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
GORCEA EUGENIU CORNELIU
Pentru a fi cu ADEVARAT o companie serioasa este imperios necesara infiintarea AGENTIEI on line similara cele infiintata de Distrigaz Sud(GDF Suez). Altfel.........................
17 Iulie 2009, 11:33:04
Paul Hap
Este o mare mizerie programul de gestionare a facturilor pentru Enel Muntenia. Vorbesc dpdv al consumatorului. Daca pina acum 5-6 luni mergeai la orice ghiseu Renel si spuneai codul client puteai plati facturile imediat. Acum s-au schimbat cu coduri Enel care sunt aiuritoare. EX: daca ai doua locuinte pe aceeasi strada iti apar doua plati dar nimeni nu poate sa-ti spuna de la ce adresa sunt decit daca faci o coada de 20-30 min ca sa ceri o copie a facturilor apoi alta coada la casierie ca sa platesti. Facturile vin cu o intirziere de 15-20 zile fata de sfirsitul perioadei de facturare. Daca mergi la un ghiseu din reteaua Enel, altul decit cel de domiciliu, ai surpriza sa ti-se spuna ca nu ai nimic de plata dar cind mergi la ghiseul de care apartii constati ca ai de plata. Asta nu se intimpla inainte.Pentru a strece un contract de furnizare eng. el. de pe un nume pe altul am umblat prin Bucuresti 3 luni de la un sediu la altul al Enel-ului datorita programului prost de gestionare a informatiei eu avind toate actele in ordine. Am ajuns sa le plimb eu actele intre unitatile lor. Nu se pot vizualiza si plati facturile on line asa cum e de ex la Romtelecom sau Vodafon sau alte companii serioase. In concluzie programul este o mizerie iar in cadrul Enel e un haos in cea ce priveste relatia cu clientii. Era mult mai bine inainte.
29 Septembrie 2009, 09:33:45
pedetidae
Adevarat o mizerie de program. De cand cu noul program pe factura nu mai sunt evidentiate sumele platite in avans si trebuie sa ma deplasez in persoana la CRC (Centrul de Relatii Clienti) pentru a efectua operatia de "compensare". Ar trebui sa cer daune de la Enel dar slabe sperante asa ca ma multumesc sa fac contra-reclama la solutia CROS FRC. Sper sa citeasca cat mai multa lume si sa evite acest program!
03 Noiembrie 2009, 11:39:43
MARIUS
Cei dinnaintea mea au mare dreptate , intradevar sunte-ti de tot rahatul, fratilor daca oricum nu va pasa de clienti nici constiinta nu va mustra macar ! Cand e vorba de banii pe care trebuie sa-i luati voi de la clienti atunci sunteti "ASI" . dar cand este randul vostru sa asigurati serviciile cu care va laudati atat si sunteti platiti pentru asta' atunci tineti minte : SUNTETI DE TOT RAHATULLLL!!! Noul ENEL este mult, mult mai PROST decat compania voastra dinnainte !!! Sper sa din tot sufletul sa citeasca aceste comentarii cine trebuie.
30 Noiembrie 2009, 08:25:08
Militaru Florin
Draga ENEL-lule! Ca persona cu pregatire de specialitate care stie “sa se uite” la datele trecute intr-o factura de energie electrica, pot spune ca ramai de-a dreptul surprins ca sa folosesc un eufemism, cand te uiti pe o factura emisa in baza noului program cu care se lauda managerii ENEL. Datele sunt atat neclare, lipsite de toate elementele ce sunt necesare ptr a asigura intelegerea si transparenta in relatia cu clientul si pe deasupra contin si niste marimi fizice aberante (sau prostesti ca sa le definesc de-a dreptul) care sunt probabil inventia cuiva care habar nu are ce inseamna toate acele elemente ce alcatuiesc un tarif de tip binom (tip A33) si relatia in care ar trebui sa se gasesasca acele elemente. In mod clar facturile anterioare erau cu mult mai bune cel putin dpdv al transparentei fata de client. In actuala situtie nici nu poti intelege o factura a unui mare consumator care are de exemplu 3 puncte de masura si caruia i se aplica un tarif de tipul A33. Reclamatiile curg garla la ENEL in legatura cu "minunatul" sistem de facturare. Personal v-am trimis observatii in legatura cu problemele legate de facturarea gresita, insa sa nu va inchiputi ca s-a deranjat cineva de la dvs sa-mi si raspunda. In situatiile in care am reclamat facturi aberante cu sume ce erau cu sute de milioane de lei mai mari (da, ati citit bine) decat valorile reale ce ar fi trebuit facturate in mod corect, chiar daca am solicitat si un raspuns (cum ar fi fost de altfel deontologic normal, mai ales ca ENEL se lauda pe sitte-ul sau cu politica sa privind transparenta, onestitatea, corectitudinea, fata de clienti precum si cu alte asemenea atribute), "ENEL" (evident ma refer la respectivii salariati ce il reprezinta) s-a multumit doar sa retrimita facturile corectate in baza reclamatiilor facute de mine. Fara a prezenta macar o scuza sau ceva de genul acesta, in conditiile in care factura de energie era incarcata cu aproximativ 15.000 de Euro in plus (ma rog la o factura de energie a carei valoare depaseste 30.000 - 40.000 de Euro poate ca o crestere a valorii acesteia cu peste 30% nu este de luat in seama). Cam acesta este ENEL la aceasta ora. Si nu e vorba ca o spun eu. O spun in primul rand o mare parte a salariatilor ENEL care lucreaza la diferite servicii si unde sunt de-a dreptul coplesiti de un haos de care din pacate, ne lovim in primul rand noi Consumatorii. Ii intreb pe unii dintre cei care vor citi aceste randuri daca au incercat vreodata sa incheie un contract de furnizare cu ENEL ptr un mare consumator? Nici nu le recomand. Trebuie sa aveti nervii tari. Si stimate ENEL-lule daca tot te framanta incalizrea globala a planetei, daca tot te implici in programe de tipul "green energy", de reducerea emisiilor anuale de CO2, daca tot scrii pe e-mailurile ce se transmit in cadrul companiei tale "Before printing, please consider the enviroment", da-mi un singur argument de natura logica (in afara unora legate de incompetenta, de intelegere gresita a legislatiei, nepasare si lipsa de preocupare in relatia cu clientii) ptr care un consumator care trebuie sa incheie un contract de furnizare cu ENEL, trebuie sa depuna la diverse subunitati ce apartin aceluiasi ENEL, in repetate randuri aceleasi acte (care in realitate sunt adevarate dosare), sporind in acest fel maldarele de hartii tocmai bune de aruncat la cos ptr ca oricum la multe dintre ele nu se uita nimeni . Atunci poate in sfarsit s-ar intelege si la ENEL ca multe din documentele absolut inutile (a se avea in vedere printre altele cuprinsul "Dosarul de utilizare a instalatiei electrice") ce maresc atat de mult calvarul birocratiei (dar in acelasi timp constituie mediul de proliferare a tentatiei catre spaga) si mai ales numarul tonelor de hartii ce se constituie intro veritabila maculatura, ar putea reprezenta o cale cu mult mai simpla si mai eficienta ptr a te implica in tot ceea ce inseamna simbolistica culorii VERDE la care spui ca ti atat de mult. Legat de acest ultim lucru as vrea sa-ti mai spun drag ENEL-lule ca un copac absoarbe din atmosfera cam in jur de 6-10 kg de CO2 pe an si ca o doar tona de hartie inseamna taierea intre 17 si 30 de copaci. Calculul il vor face programele implementate cu care te tot lauzi, insa eu sper ca nu va fi ca la o parte din facturile pe care le emiti. Iti mai recomand draga ENEL-lule sa-ti angajezi pana la urma niste oameni cu pregatire tehnica adevarata, care sa cunoasca si niscaiva legislatie, inclusiv prevederile stipulate in contractele de furnizare si care sa fie dispusi sa-si faca cu adevarat meseria ptr care sunt si platiti. Ar fi suficient sa vezi acum ping-pongul la care sunt supusi consumatorii de catre angajatii de la cele 2 firme déjà célèbre, respectiv ENEL distributie si ENEL energie, angajati ce devin imediat si mai dezinteresati atunci cand problemele ridicate sunt de competenta firmei surioare, caci dumnealor nu stiu un lucru elementar si anume ca Distributia si Furnizarea au acelasi interes fundamental, neputand exista una fara cealalata. Nu as vrea sa inchei intrun mod pesimist si uite ca la final (sau poate ca nu e chiar finalul ptr ca s-ar putea sa-ti mai scriu din cand in cand) sunt in stare sa te si laud. Te laud ptr ca in sfarsit i-ai invatat (mai exact le-ai impus) pana si fostilor directori (ocupanti al posturilor de conducere doar in urma unor “concursuri acerbe”) ai defunctei SC Electrica Muntenia Sud din care din pacate, inca vad ca unii mai sunt in posturi inalte de conducere (de parca jalea care ai gasit-o atunci cand ai preluat aceasta “intreprindere de distributie a energiei electrice” nu ar fi fost suficienta ptr a-ti demonstra nepasarea cu care au dezvoltat acest sistem de distributie; sa-ti mai spun cu cat ai fost de exemplu obligat sa cumperi statia de distributie 110/20 kV Dragomiresti?) , sa lucreze si ei folosind posta electronica, adica e-mailul. Nu de alta, dar asa cum erau obisnuiti sa lucreze, adica doar cu mapa, o hartie facea de la registratura aflata la parterul cladiri birourilor acestora si cate o saptamana pana ajungea in mapele cu pricina, ca sa nu mai spun cat dura de multe ori calatoria hartiei intre mapele acestora. Si asta in cazul fericit cand hartiile nu se rataceau sau chiar pierdeau pe drum… La final iti urez mult succes in tot ceea ce intreprinzi si trag nadejdea ca cel putin pe plaiurile mioritice reformele implementate de tine iti vor creea o imagine publica cu mult mai buna decat cea pe care o ai in topul companiilor din Italia, unde am auzit ca esti cam “In stare legat la pamant”, ca sa utilizez o expresie preluata din Regulamentul General de Manevre (de care fie vorba doar intre noi, stim ca oricum de mult nu prea mai tii cont). Si ptr a-ti arata ca sunt o persoana responsabila si imi asum tot ce ti-am scris aici, si ma iscalesc cu numele meu intreg. Florin Militaru, fost salariat al SC ELECTRICA SA, fost Sef de Centru PRAM Bucuresti - Statii inalta tensiune si Puncte de Alimentare, din fericire demisionar inca din 1999. PS: Iti acord si dreptul la replica si daca ceva din ceea ce ti-am scris, vei considera a fi nedrept, sunt gata sa-ti transmit scuzele mele. Macar de as fi pus in situatia asta. f_militaru96@yahoo.com
06 Martie 2010, 05:33:34
Vlad Aurel
Asta facturi e prostie ca veni cu pret mare si alt pret mai mic. Trebuie seriorizatie pentru facturii cu autocitire si acest televerde nu raspunde nimeni, cum dau raspuns cu autocitire. Asta e adevarat e porc pentru pret mare si 2 ori acelasi indexare si luat pret mai mare, si nici restuire. Asta timp criza mare si enel fura banii populatiei trebui sa faceti regulament pentru autocitire prin fax sau e-mail sau sms special pentru surzii sau cine nu poate dea telefon in loc sms sau fax sau e-mail. Va multumesc pentru intelegere
07 Iulie 2010, 08:47:22