Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Informer–PayNet: Intotdeauna cu un pas tehnologic inaintea pietei

16 Decembrie 2004




Ce presupune proiectul „instant credit at merchant“?


JC:Proiectul „instant credit at merchant“ are la baza elemente din platforma de retail banking a Informer Group. Consumatorul roman vrea un nivel de trai mai bun, dar nu are bani. PayNet a dezvoltat o aplicatie prin care banca si comerciantul vin in intampinarea clientului oferindu-i creditul de care are nevoie pentru achizitionarea unui produs in maxim o jumatate de ora. Acest proiect reprezinta primul pas intreprins de PayNet in a oferi bancilor o platforma completa pentru servicii de retail: activitatea de carduri, credite de consum si ipotecare, managementul ATM-urilor si EFT/ POS, Internet si Mobile Phone Banking, etc.


Angajamentul PayNet de a oferi o platforma completa in outsourcing pentru serviciile de retail banking reprezinta un raspuns la nevoile existente pe piata bancara?


JC: Am lansat acest produs pentru ca politica PayNet s-a schimbat cand a fost preluata de Informer Group. Datorita experientei din Grecia stiam ca piata bancara romaneasca va evolua in acest sens. Incercam intotdeauna sa fim cu un pas inaintea pietei.


De ce a devenit dezvoltarea geografica un obiectiv pentru PayNet?


JC: Inca din 1999 strategia noastra a prevazut sa fim un procesator in regiunea balcanica. Ca sa devii un procesator regional trebuie sa ai o piata locala foarte puternica. In Romania exista un mare potential pentru dezvoltarea pietei cardurilor. Avem 14 clienti printre bancile romanesti, insa volumul de carduri este inca mic, dar in crestere. Piata romaneasca de carduri este de 5,5 milioane, dar este controlata in proportie de aproximativ 96% de sase banci. Dezvoltarea regionala a devenit imperativa deoarece ne dorim o crestere a volumului de carduri procesate. Astfel, Societe Generale Cyprus, Investbanka Macedonia si Niska Banka Serbia sunt cei mai recenti clienti ai PayNet.


Platforma PayNet este pregatita pentru procesarea smartcardurilor?


JC: Tehnologia cardurilor cu banda magnetica exista de peste treizeci de ani. S-a inceput cu un credit card pentru segmentul hospitality (hoteluri, restaurante, etc.), apoi au aparut Visa, MasterCard, cardurile s-au inmultit si au aparut problemele de frauda. S-au inventat diverse metode de securizare, care au oprit frauda pe moment, insa, in timp, s-a demonstrat ca tehnologia poate fi usor fraudata. In Anglia frauda s-a ridicat la miliarde de pounds, lucru care a impus gasirea unei tehnologii care sa o combata. Rezultatul s-a concretizat in standardul EMV (Europay, MasterCard and Visa), o platforma comuna – Visa si MasterCard, care indeplineste standardele de fabricare a chipurilor. Chip-ul inmagazineza de zeci de ori mai multa informatie decat banda magnetica. Poate sa lucreze direct cu POS-ul fara ca informatia sa mai fie procesata de server-ul bancii, in acelasi timp operatia fiind 100% securizata.


PayNet s-a pregatit pentru procesarea de smartcarduri. In curand, vom incepe certificarea pentru M-chip (EMV MasterCard). Cred ca vom fi prima companie care ofera certificare atat pentru emiterea, cat si pentru acceptarea de smartcarduri. Cand bancile vor dori sa migreze la smartcarduri va fi un mare avantaj sa existe in Romania o platforma certificata pe EMV. De altfel, cel mai concret pas facut in sensul evolutiei catre smartcarduri, este contractul de emitere smartcarduri semnat intre PayNet si SanPaolo IMI Bank Romania, o premiera pentru piata romaneasca.


Putem spune ca echipele Informer si PayNet Romania au capabilitati complementare?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite